Manx Monarch, de ontwerp fase

IMG_20200427_172733.jpg IMG_20200427_180037.jpg IMG_20200427_180214.jpg IMG_20200427_180001.jpg IMG_20200427_175912.jpg

Dag Harry, je bevindingen komen aardig overeen met het artikel uit RCM&E zoals hier eerder gepubliceerd. Dit wordt dus echt wel een uitdaging.[emoji848][emoji51][emoji6]

Sent from my iPad using Modelbouwforum.nl

Dag Harry, je bevindingen komen aardig overeen met het artikel uit RCM&E zoals hier eerder gepubliceerd. Dit wordt dus echt wel een uitdaging.[emoji848][emoji51][emoji6]

Mooi toch, eerst in de komende winter de 'Impuls' bouwen.
Daarna is dit toestel voor mij bijna een 'must'.

P.s. iemand een idee waarom dit toestel geen instelhoek heeft, weer namelijk niets van vliegende vleugels.

Sent from my iPad using Modelbouwforum.nl

De eerste protoplankjes gaan vanavond de brander op :eek::hammer:, sorry de Lasermachine in.
Dan weten we exact wat de snijtijd wordt, hoeveelheid hout is globaal bekend en kan de prijs berekend worden definitief.
Meer volgt hier als eea gereed is gesneden.:D:banana:

Gewoon dunne geëmailleerde koperdraad als servokabel gebruiken, deze zie je niet onder een (semi)transparente bespanning.
8548666A-E936-44F6-9EA6-07E79E41BC26.jpeg

Dit type draad moet over de gehele lengte trillingsvrij worden verlijmd, eventueel met (dubbelzijdig)plakband, zeker tot voorbij het punt waar het gesoldeerd wordt. Zo niet zal het zeker voortijdig breken.

In de modelbouw moet je het liefst draad gebruiken dat gebruikelijk is in de modelbouw en deze ook volgens de in de modelbouw gebruikelijke methoden toepassen.

Ik heb modellen zien crashen die professionele luchtvaart draden gebruikten, die echter niet met alle professionele trekontlastingen werden verwerkt. Daardoor ontstonden breuken en dus de crashes.

Naar mijn idee zou een rond gat de rib minder verzwakken. Okee is een beetje theoretisch...

In het geval van balsa maakt dat niet zo heel veel uit omdat de houtnerf de bepalende factor is, in metaal zou het veel meer schelen.

Back