eric_laermans
PH-SAM
Ernaast is prima zelfs. Zo heb ik 'm:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vond het zelf ook al absurd.Nou, die vuitregel gaat zeker niet op bij de Mathea vii. Bij lange na niet zelfs. Hoe kom je aan die vuistregel? 0,2kWatt per kg voor de Mathea komt dichter in de buurt...
is mogelijk en ga ik aanpassen.Als het roer nog ietsje naar links kan, zou het mooi zijn.... Je hebt nog niet geboord, toch?
Ik heb het roer later nog verder naar achter gezet zelfs.
Het bootje stuurde bij mij eerst echt niet erg fijn.
Ga nog een poging wagen om de as (nog) vlakker in te bouwen en de hoek aan te passen.Die zilverkleurige roundnose is eigenlijk de Miss-K (bouwpakketje uit de VS en ietsje kleiner als de Mathea vii van Aero-Naut). Het raakvlak van minder dan 5mm is niet relevant, de hoek van de drijvers is enorm belangrijk. Vooruitlopend op de maiden ga je te maken krijgen met:
1. motor die te weinig toeren maakt, waardoor hydro-prop niet doet wat ze onder optimale omstandigheden doet;
2. te weinig Angle-of-Attack drijvers waardoor onevenredig veel wrijving het gevolg is;
3. behoorlijk veel gewicht aan voorzijde dat je zult moeten compenseren aan de achterzijde voor correct C of G. Een lichtgewicht zal het niet worden, maar dat hoeft ook niet. Mits CG maar wel juist is.
Puntje 2 kun je makkelijk oplossen. De as naar de prop kan wss niet meer vlakker? Dan 3mm balsa onder de drijvers en in denkbeeldige driehoek vlak schuren, zodat meer A-o-A het gevolg is.