Ik denk dat blindelings vertrouwen op een bedrijf dat er alleen maar baat bij heeft als je heli na verloop van tijd kapot gaat door te snel laden van de accu, "ja meneer, hij is toch echt versleten, u zult toch een nieuwe moeten nemen" niet altijd even verstandig is. En over het algemeen staat china niet bekend om duurzame producten, maar meer zoveel mogelijk waar voor een koopje, maar verwacht er dan niet teveel van. En er zijn meer fabrikanten die hun laders wat ruim afstellen, zodat je accu lekker snel vol is, kun je zelfs extra reclame voor maken, "laadt nu nog sneller op!" en waarbij gebruikers achteraf merkten dat hun lipo's snel achteruit gingen. Of accu's die 160 mAh capaciteit zouden hebben, maar bij gebruik nog niet de 100 mAh halen. Dat maximaal 2C wodt aangeraden bij het opladen van lipo's heb ik trouwens niet zelf bedacht, maar staat o.a. hier:
http://www.aneroid.nl/?page_id=762
Maar dat is maar de mening van een eenvoudige forumbezoeker, die natuurlijk niet kan tippen aan die veel intelligentere chinezen.
Ik zal niet tegenspreken dat er hele leuke dingen uit China komen, waaronder natuurlijk veel van onze geliefde heli's, maar duurzaamheid en kwaliteitscontrole willen nog wel eens op de 2e plaats komen, heb ik gemerkt bij de diverse producten van chinese makelij die ik inmiddels al door mijn handen heb laten gaan. 50% uitval na korte tijd is niet ongewoon. Voorbeeld: de 3 Bureto'ys Protector die ik heb hebben inmiddels allemaal al last gehad van het nog maar 50% vermogen over hebben en nauwelijks van de grond komen met volle accu-syndroom. Eentje is hier vanzelf uitgekomen en vliegt tot op heden weer goed. De andere twee niet. Importeur heeft geen oplossing, fabrikant heeft geen oplossing. Veel van deze producten worden zo snel op de markt gedumpt, dat er nauwelijks mee wordt getest, de klanten zijn de beta testers, veel goedkoper om achteraf wat te moeten vervangen, dan het ontwerp helemaal te testen en alle kinderziekten eruit te halen voordat het in de schappen komt.
PS Ik durf bijna te wedden dat al die USB laders hetzelfde zijn van binnen. 200 mA laadstroom is ook ongeveer wat er uit die van mij komt, waar een 140 mAh accu in ongeveer een half uur mee vol is. Dus ik vraag me af of ze wat aanpassen aan die ladertjes afhankelijk van de heli waar ze bij worden geleverd, of dat ze er alleen een andere plug aanzetten...