MAX-Z X-Power Heli(etje)

Je volgt wel de juiste procedure om zender en heli met elkaar te verbinden?

Zender aan, heli aan, gas dicht, gas vol open, gas dicht en vliegen maar.

Controle-leds op de zender geven de staat van "binding" aan.
Ongebonden => leds links boven branden
Verbonden => leds links onder branden

Zo doe ik het inderdaad, maar krijg echt 0,0% reactie van de heli :confused:
 
Het is een gele, dus zou b moeten zijn. Maar heb het inderdaad met alle drie de kanalen gedaan, maar geen reactie. Ben echt bang dat e ergens een los contact zit.
 
Hallo, sorry als ik op het verkeerde topic zit maar ik ben nieuw lid. Ik wil een syma 107 kopen als eerste heli. Waar kan ik die het makkelijkste kopen? Weet iemand een betrouwbare winkel? op ebay.com kan je hem in china bestellen voor 24 euro maar of hij in nl aankomt en hoe hij aankomt is de grote vraag. Ik betaal liever een paar euro duurder bij een nlse winkel

Thx,

TC
 
een betrouwbare winkel dus. Komt wel incl 8 euro verzendkosten op 41 euro uit. Daar kan ik in china 2 van kopen want zij rekenen geen verzendkosten. Ik denk dat ik er een nachtje over slaap.
Ze hebben ook deze: DE NIEUWE 9008-X1 MET GYRO. Is die beter dan de syma?
 
Geen ervaring met de 9008, maar beter zal lastig worden. De Syma S107 is al erg goed. Lange vliegtijd van 7 minuten, vliegt erg stabiel, wat erg belangrijk is voor een eerste heli, en hij maakt weinig geluid met vliegen.

Die van mij komt wel bij zo'n eBay shop uit het verre oosten weg, maar ik had geen haast Als trouwens de douane je Syma onderschept zou hij wel eens duurder kunnen uitvallen dan hier kopen.
 
Met de douane heb ik geen rekening gehouden. Dan ga ik nu gelijk een bestelling doen zodat het grote genieten deze week nog kan beginnen.

Hoe komt het dat de achterrotor horizontaal is ipv vertikaal? Zodat hij niet om zijn as draait? Ik neem aan dat hij verbonden is met een motor..
 
Enige functie van de achterrotor is voor/achteruit.

Het om de as willen draaien wat een "normale" heli doet, heeft een co-axiale heli geen last van. Dit effect wordt voorkomen door de tegengesteld draaiende assen. Uiteraard kan een co-axiale heli wel om zijn as draaien door snelheidsverschil te creëren tussen de assen.
 
Met de douane heb ik geen rekening gehouden. Dan ga ik nu gelijk een bestelling doen zodat het grote genieten deze week nog kan beginnen.

Hoe komt het dat de achterrotor horizontaal is ipv vertikaal? Zodat hij niet om zijn as draait? Ik neem aan dat hij verbonden is met een motor..

Flying Bastard heeft het al aangehaald, de staartrotor bij deze 3 kanaals coaxjes zorgt voor achteruit en vooruit. De horizontaal geplaatste staartrotor zal bij de stick naar voren duwen de staart wat optillen, waardoor de heli schuin naar voren komt te hangen, en dan naar voren zal gaan, omdat de hoofdrotoren hem ook een beetje naar voren trekken. En bij achteruit precies andersom. Coax heli's met 4 kanalen werken weer anders, die hebben een tuimelschijf met verstelbare rotorbladen, waardoor ze de lift van de rotor zijwaarts en naar voren kunnen sturen. Deze hebben dan geen staartrotor meer, zelfs geen horizontaal geplaatste.

Trouwens een tipje, deze coaxjes zijn, door de besturing met infrarood, niet geschikt voor buiten. Probeer je het toch, dan heb je grote kans dat hij er ineens volgas vandoor gaat, en daarna een aantal seconden later van aardige hoogte neerstort.
 
Je kan coaxjes aardig opvoeren (bijv een dubbele swashplate) en dan wel iets meer doen buiten, maar afgezien daarvan, niet tegen de wind op kunnen is lastig, maar proberen een heli te vangen die eerst ongecontroleerd naar een metertje of 20 hoog is geschoten, is nog iets lastiger. :rolleyes:
 
Ik heb hem gisteren besteld. De verzendkosten van 8 euro vind ik nogal overdreven, hoeveel kan hij nou wegen? Ongeveer 3 kanariepietjes?

Heeft iemand wel eens een betere batterij , 400mah, erin gesoldeerd? En is er dan risico op doorbranden van de motor? Niet dat ik dat van plan ben, behalve wanneer hij kapot is dan kan ik lekker tinkeren....
Die usb kabel is ideaal, zou ook voor mobieltje handig zijn! Ideetje voor Apple, mag ik ff vangen?
 
Ik vind de verzendkosten ook wat hoog. TNT rekent 6,75 voor een pakket tot 10 kilo.

Een grotere accu kan in principe wel, maar je krijgt 2 problemen. Het zwaartepunt komt verder naar voren te liggen, zodat de heli zonder stick-input vanzelf naar voren gaat driften.

En een zwaardere accu betekent dat de motoren harder moeten werken om de heli in de lucht te houden, dus een deel van je extra capaciteit gaat verloren aan het hogere toerental dat de motoren moeten hebben om in de lucht te blijven. Dus met de standaard accu haal je bijv. 7 minuten, maar met een 2 keer zo grote misschien net de 10 minuten, en geen 14, wat je op basis van de capaciteit zou verwachten.

Ik zou dat dus laten voor wat het is, en het modden bewaren voor andere toekomstig aan te schaffen heli's, waar aanpassingen wel meer effect hebben.
 
Het vreemde is dat het pakketje ook via TNT verstuurd wordt.... Waarschijnlijk een manier om de winstmarge op te voeren dat is niet echt klantvriendelijk van helicopters.nl. Ik vraag me af of dat juridisch wel steek houdt.............

Nu over de batterij: een batt met een hogere mah waarde, dus meer vermogen, is toch niet zwaarder in grammen dan zijn lichtere variant? Of energie moet een soortelijk gewicht hebben, waar ik nooit vanuit ben gegaan.
 
Je kan coaxjes aardig opvoeren (bijv een dubbele swashplate) en dan wel iets meer doen buiten, maar afgezien daarvan, niet tegen de wind op kunnen is lastig, maar proberen een heli te vangen die eerst ongecontroleerd naar een metertje of 20 hoog is geschoten, is nog iets lastiger. :rolleyes:

Op 20 meter hoogte kan je ook hooveren :cool:
 
Het vreemde is dat het pakketje ook via TNT verstuurd wordt.... Waarschijnlijk een manier om de winstmarge op te voeren dat is niet echt klantvriendelijk van helicopters.nl. Ik vraag me af of dat juridisch wel steek houdt.............

Nu over de batterij: een batt met een hogere mah waarde, dus meer vermogen, is toch niet zwaarder in grammen dan zijn lichtere variant? Of energie moet een soortelijk gewicht hebben, waar ik nooit vanuit ben gegaan.

Ze kunnen ook zeggen dat het extra bedrag is voor inpakken etc. Doen andere winkels ook wel eens. Jammer, maar ze weten waarschijnlijk dat het enige alternatief is ze in het verre oosten kopen, en dan hopen dat je wat krijgt, en er geen naheffing op wordt geplakt.

Die extra mAh inhoud krijg je niet in een batterij zonder dat gewicht en afmetingen toenemen. Een batterij van 120 mAh weegt vaak rond de 4 gram, 240 mAh is meestal al ruim 6 gram. En voor een heli die in totaal rond de 30 gram weegt, is een paar gram meer al snel te veel.

@Flying Bastard: hoveren op 20 meter zou op zich geen probleem zijn, ware het niet dat de heli naar die 20 meter geschoten is omdat het infrarood signaal wordt gestoord door het licht buiten, en het bereik is ook maar een meter of 15. Als fail save zet de heli dan de motor weer uit, dus hoveren kun je vergeten. ;-)
 
Laatst bewerkt:
Over pakketten en verzendkosten:
Verpakkingsmateriaal moet ook betaald worden.

Waar mensen soms ook niet bij stilstaan. Pakketjes van TNT is 6,75
Dit is echter 0% BTW tarief. Als je de verzendwijze doorberekend aan de klant, dan moet er ineens 19% BTW eroverheen. (en ja, het is nagevraagd bij de belastingdienst en de dame die had het verteld)
 
Back
Top