Met een groep mensen hetzelfde model bouwen

Het leuke van veel hetzelfde maken (vind ik) is de kracht en schoonheid van de herhaling zoals bij die flight line met Thunderbolts.

Een rijtje X-1's is historisch natuurlijk niet helemaal correct.....

de demon op 1m40 ofzo dat je voorsteld is mss wel haalbaar hoor.
je bespeelt zo zowel de electro als de benzine mannen... en het is haalbaar
mss alles uittekenen zodat je een kitje kunt snijden(meerdere is altijd goedkoper)
net als voor de cowl enzo, 1mal...
natuurlijk veeel werk:p

Het voordeel van een dubbeldekker van max. 1,20 m., met alle flying wires en turnbuckles en toestanden vandien, is dat hij integraal achterin de auto past. :p

Bij 1,40 m. moet je eigenlijk iedere keer alles demonteren. :mad:

jan.

Niet. :nooo:

Vlak voor het stabilo vastpakken en dan goed voor je uit houden en goed sturen (vleugels niet in de breedte houden!) :D

jan.

jaja ik wel uit Nuenen he

uit wikipedia:

De spotnaam van de Nuenenaren is 'dwèrsklippels', naar een veelvoorkomend volksverhaal dat beweert dat de Nuenenaren zo dom waren dat, toen ze de klepel van de klok in de toren wilden brengen, ze niet door de deur konden omdat ze de klepel dwars voor zich uit hielden. Pas toen ze een vogeltje met een grassprietje recht vooruit door de galmgaten zagen vliegen begrepen ze hoe ze hun taak tot een goed einde moesten brengen. Een van de carnavalsverenigingen draagt nog deze naam.

Inderdaad Jan.
Je gooit een steen in het water en er ontstaan golven, die zijn in het begin heftig, maar sterven stilaan uit, zo ook afspraken van?
Het is gewoon de menselijke aard.

Johan.

Wat dachten we van allemaal Warbirds van ongeveer 1mtr spanw voor zo'n massa start op de Warbird Meeting Delta-Oss.
RBC heeft een leuke serie voor de liefhebbers.
Heb zelf al de Spitfire en de Hawk75 en me nieuwe Mustang vliegt ook al, moet alleen nog de LA5 en Harvard bouwen heb ik ze allemaal.

rbc%20hawk%2075%20(73).jpg

362327.jpg

399809.jpg

Ton

La5

@Ton.

Doe mij maar zo'n La5 dan :wink: (voor naast m'n andere 4 projecten :mrgreen: )

Groet Ger.

@ Johan
Inderdaad Jan.
Je gooit een steen in het water en er ontstaan golven, die zijn in het begin heftig, maar sterven stilaan uit, zo ook afspraken van?

(Van wat? :confused: )

Ik interpreteer het meer als: er ontstaat een zeker enthousiasme. :p

jan.

Hier nog een, ik hou het nauwlettend in de gaten, Die modellen waar Ton mee aan komt vliegen lijken mij wel wat.

Mvg Pascal.

Eclipse86 schreef:
de demon op 1m40 ofzo dat je voorsteld is mss wel haalbaar hoor.
je bespeelt zo zowel de electro als de benzine mannen... en het is haalbaar
mss alles uittekenen zodat je een kitje kunt snijden(meerdere is altijd goedkoper)
net als voor de cowl enzo, 1mal...
natuurlijk veeel werk

Een kennis van mij schrijft dat hij z'n bovenfrees zo goed als klaar heeft.

Op een vraag van mij: hoe krijg je een willekeurige tekening in de computer, zegt hij:

Dat doe ik met de volgende stappen:

- Inladen in CAD om te zien of dimensies kloppen en daarna ordenen zodat ze per balsa plank gesorteerd zijn en die plankjes mooi gevuld zijn met onderdelen.
- Daarna met de CAM plugin omzetten naar toolpaths (de route die
je frees volgt) welke je vervolgens controleerd. Je selecteerd in dit programma dan ook het freesje dat je gaat gebruiken.
- Daarna zet je het om in G-code welke ingeladen wordt in het frees besturings programma welke dmv. een extern boardje de regelaars van de stappenmotoren aanstuurt.

Als dat allemaal klopt, hoeven we het alleen maar ( :? ) eens te worden over welke afmeting de Hind gaat krijgen, en dan
is het gaan met die banaan! :p

jan.

- Inladen in CAD

Heeft hij het nog over welk CAD programma gehad? :confused:

Als dat allemaal klopt, hoeven we het alleen maar ( :? ) eens te worden over welke afmeting de Hind gaat krijgen

En dan worden automatisch alle stringers/latjes verschaald naar de nieuwe schaal door die CAD :confused:

Ben benieuwd hoor :p

Groeten, Ralf

Ik heb net voor de gein eens de ladvloer van de auto opgemeten. ;)

Plm. 105 * 125 cm.

Spanwijdte van 140 cm is perfect. :cool:

jan.

Back