Met een groep mensen hetzelfde model bouwen

Jan,

Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat lukken met de tekening, niet dat ik de Hind ga bouwen, maar een leuk kissie is het zeker.

Denk wel dat zo'n kist te veel werk is voor een Groepsbouwproject om mee te starten, denk dat er niet veel de eindstreep zullen halen.

De RBC Warbirdtjes zijn al reeds kitjes en niet moeilijk te bouwen, vliegen super en er vliegen er al een aantal, mogelijk komen die dan ook naar de Warbird Meeting Delta-Oss.

Frans,

Een lint achter me Warbirdtje nee dank je, wil schaalvliegen en niet hoeven te rammen daar heb ik andere modellen voor.

Ger,

4 modellen maar:p die 5e maakt dan ook niet meer uit en jouw kennende staat de LA5 al binnen twee weken startklaar voor de maiden.

Pascall,

Welke heb je in gedachten.

Warbirds

niet dat ik de Hind ga bouwen, maar een leuk kissie is het zeker.

'Kissie'? :confused:

Een prachtig vliegtuig! :p

Denk wel dat zo'n kist te veel werk is voor een Groepsbouwproject om mee te starten, denk dat er niet veel de eindstreep zullen halen.

Dat ben ik met je eens.

De vraag is zelfs of ik . . . :?

Maar de motivatie is er. :yes:

jan.

Ooit begonnen we zo met de samenbouw van de Smurf.
Helaas, vele jaren later, zijn er nog steeds die niet klaar zijn en anderen die nog nooit gevlogen hebben... De mijne is ondertussen al toe aan volledige vernieuwing... :-)

Maar, ik zou het ook graag doen, in groep bouwen. Zeker als slechts bouwer, zoals ik dus, kan je er enkel veel van bijleren.

Denk dat helaas dikwijls afstand en vrije tijd ook een issue is om in groep iets te bouwen.

groetjes,

Davy

Hoi Ton, ik vind die LA5-FN wel wat hebben.

Mr Beam, gebrek aan tijd is een probleem, maar afstand?
We hebben toch een modelbouwforum.

Ik ben benieuwd waar dit gaat eindige.

Mvg Pascal.

gezamelijk bouwen

Ik meen dat enige tijd terug 5 man een gezamelijke bouwproject hebben opgezet n,m de Fokker D V11 in schaal 1/3 waarom horen wij hier niets meer over ?
Gr, vogelman.

Kissie

@Ton.

Kweet dat die Ton/Rob kissies perfect vliegen en mooi bouw spul is, damn...... zou ik de verleiding niet kunnen weerstaan om de La 5 te bestellen, keb namelijk ook nog een P39 van Global liggen, hoeft alleen nog maar gefolieed worden, toevallig 1 meter span.

Ger.

STRAKS 10 MOSQUITO'S OP EEN RIJ??
de_Havilland_DH.98_Mosquitos_5981585220_7ee9842673_o.jpg

Nou, wie komt er eens met een concreet voorstel. :confused:

Oplettende lezers van het MBF zullen wel gezien hebben dat mijn hart uitgaat naar de Hawker Hind, en iets in mij zegt me dat we (ik) daarvoor geen grote groep bij elkaar ga(an) krijgen . . . :nooo:

jan.

Het is een SUPER mooi toestel, en ja ik heb een zwak voor die ouwe Hawkers
Maar tegelijk heb ik nog zoveel projecten liggen dat ik er van een aantal zelfs afscheid neem
(oa een Hawker Tomtit, is naar Crepodo)
Ik heb het nu een beetje overzichtelijk;
P-40
Moth afmaken
P-47 bouwen

Mijn budget is beperkt dus nog een nieuw project opstarten zit er niet in helaas

Warom niet de 1,9 meter haweker typhoon van de tekningen van Yke
met een 20 cc 4 takt en een reductie nog erg mooi schaal ook

:offtopic:Jeeee Jeroen, hoe kom je toch aan het idee van een 20cc op een reductie? Ergens gezien?:rolleyes:
Die Typhoon staat ook op de verlanglijst maar bovenstaande heb ik allemaal

of bedoelde je dit:ontopic:

anders kunnen we beter hier verder gaan.

(ook een draadje van Jan trouwens):p

Nou, wie komt er eens met een concreet voorstel. :confused:

Oplettende lezers van het MBF zullen wel gezien hebben dat mijn hart uitgaat naar de Hawker Hind, en iets in mij zegt me dat we (ik) daarvoor geen grote groep bij elkaar ga(an) krijgen . . . :nooo:

jan.

Mooi ding, mijn heb je :proost:, maar wat voor spanwijdte heb je voor ogen?

Een paar jaar geleden heb ik het hier geprobeerd met de Doppelraab:
mbf-project-doppelraab
In het begin meer dan 10 geinteresseerden, uiteindelijk slechts 3 werkelijke bouwers.

Op de club zijn we nu met een paar man (waaronder Ton van Munsteren) bezig om een Guppy te bouwen:
guppy-2m-groepsbouwproject
Omdat je hier ook fysiek bij elkaar komt is de slagingskans een stuk groter ;)

Wat in ieder geval belangrijk is, is dat het toegangelijk is. Dus niet te duur en het liefst een kitje, zodat iedereen een goede start maakt.

Het goede nieuws is dat het in Engeland in ieder geval wel werkt:
In Engeland wordt het in ieder geval wel gedaan, zie: Forum Topics - Model Flying
De bovenste 3 forums zijn van groepsbouwprojecten van de afgelopen 3 jaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back