Met een groep mensen hetzelfde model bouwen

maar wat voor spanwijdte heb je voor ogen
Tsja . . .

1:1 1:5 1:6 1:7 1:8
Length: 29 ft 3 in (8.92 m) 8,92 1,78 1,49 1,27 1,12
Wingspan: 37 ft 3 in (11.36 m) 11,36 2,27 1,89 1,62 1,42
Height: 10 ft 7 in (3.23 m) 3,23 0,65 0,54 0,46 0,40

(Hoe krijg je dat netjes? :confused:)

De tekening van Wright is 1:6.

Nog steeds niet binnen . . . :mad:

jan.

idd je moet wat vinden die niet te groot is en niet te moeilijk is om te bouwen, en niet te veel schaaldelen. de meeste mensen hebben hier wel zin voor denk ik maar zitten met zelf al lopende projecten.
je mikt beter op zoiets dan een te groot enorm schaal model. Ik zou het ook toegankelijk houden voor zowel electro als benzine/methanol.
Indien er redelijke tekeningen bestaan, dan zijn we met genoeg mensen denk ik die deze digitaal kunnen tekenen. en op het forum zijn er mensen genoeg die kunnen snijden, laseren,... meerdere kitjes zal dus wel goedkoper worden.
Ook zoeken naar een model met weinig "ruiten, cowls, canopy,... of iemand met mallen beginnen maken en meerdere produceren.
iets vanuit een kit is natuurlijk sneller en gemakkelijker

carley-c12a-schaal-1-4-a
zoiets bedoel ik, er bestaan denk ik genoeg modellen die schaal zijn, maar die ook GOED VLIEGEN en speciaal zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vwb. de Hawker Hind: ik hoop binnenkort beide tekeningen binnen te krijgen.

Van de kleine versie van Whitehead staat er al een plaatje in het Hawker Demon draadje: lijkt me errug goed te doen.

Laat zich ook prima opscalen naar plm. 1,40 m. :yes:

Die grote(re) bevat waarschijnlijk veel scale details: veel meer werk.

Maar wel een veel mooiere 'kist'! :p

Binnenkort hoop ik een knoop door te kunnen hakken. :rolleyes:

(Het idee van iemand die de boel inscant en er een kit van maakt spreekt me wel erg aan. :p)

(Die Carley C12A is best grappig, maar gewoon helemaal niet 'mijn ding'. :nooo:)

jan.

Dromen, dromen... (sorry, verkeerde draadje Jan?)

Ja, dat is zeker heel mooi Ton! Maar dan wel allemaal verschillende ;) (en ik een Ansaldo SVA 5)

Ik kan me goed in de quote van Eric vinden:

...Een ander iets is dat ik graag een vliegtuig heb dat je niet vaak ziet op een show/fly-inn, dus om dan in groep allemaal dezelfde te bouwen niet voor mij...
.

Waar ik al lang van droom en het ook al met enkele forummers over gehad heb is een 1/7 Schneider Trophy

De Schneider Trophy, officieel Coupe d'Aviation Maritime Jacques Schneider, is een trofee die op 5 september 1912 werd gecreëerd door Jacques Schneider, een Franse luchtvaartenthousiast. De wedstrijd werd tussen 1913 en 1931 elfmaal georganiseerd. Het was Schneiders bedoeling de technische vooruitgang te stimuleren en de wedstrijd evolueerde tot een waarbij de deelnemers zo snel mogelijk een driehoekig parcours van 280 km (later 350) aflegden. Vanaf 1921 moesten de vliegtuigen zes uur aan een boei aangemeerd kunnen blijven, zonder hulp van de bemanning.

Voor die wedstrijden zijn de meest exotische en pure schoonheden ontworpen. Van de eerste tweedekkers tot enorm ranke eendekkers.

Een paar modellen uit die races, maar je kan natuurlijk ook "Schneider Trophy" in Google invullen en alle kisten die hebben deelgenomen bekijken.

De orginele Trophy:

SchneiderTrophy.jpg

De Supermarine S6B1, een directe voorloper van de Spitfire:

supermarine-s6b-1-seaplane.jpg

Piaggio PC7:

piaggiopc7_006.jpg

ja, dit is werkelijk gebouwd:

piaggiop72.jpg

half boot met schroef, half vliegtuig met propellor: :mrgreen:

piaggiopc7_004.gif

mijn favoriet de Gloster III:

gloster3-3.jpg

of de Macchi MC-72:

Macchi_M.C.72.jpg

Macchi M33 (foto van rc-model van Kyosho):

image.php

Morane Saulnier:

morane_schneider_1914_1_500.jpg

Sopwith Schneider:

158-1.jpg

Short Bristow Crusader

SB_Crusader_2.jpg

en er zijn er zo nog zoveel meer...

.........

*prik -> weg droom*

Ik zou er zelf niet aan mee kunnen doen, heb voor nog meerdere jaren projecten liggen :turn-l: maar als anderen er enthousiast over raken en zoiets organiseren kom ik graag foto`s maken! :mrgreen: ;)

Succes met wat het wordt Jan, het is een leuk initiatief van je en met internet maakt het niet uit of je niet direct bij elkaar in de buurt woont. Je zult er wel rekening mee moeten houden dat niet iedereen evenveel tijd voor de hobby heeft en dat synchroon bouwen een utopie is ;)

Groeten, Ramses

Ja, dat is zeker heel mooi Ton! Maar dan wel allemaal verschillende ;) (en ik een Ansaldo SVA 5)
Groeten, Ramses

Ja nog mooier allemaal verschillend maar dan wel WW1 met schaal 1/6.

Ik zelf zou dan gaan voor de Camel heb daar nog een kit van of een DH4 van tekening met uiteraard CNC delen via RBC.

De Schneider Trophy doen we dan het jaar daarop en mijn keuze daarvoor wordt dan de Short Bristow Crusader.

Ton

Ja, leuk idee Ton! :D

Fokker DVII of DVIII (daar heb ik nog een mooie tek. van liggen :rolleyes:) schaal 1/6 lijkt me nog eens leuk, simpel kistje, niet te hoeven optuigen, tanken en vliegen.

Hier ga ik even over broeden (mooi Laser 70-je erin)

Groeten, Ralf

Zo is dat Jan, ga lekker achterover zitten en laat een ander het werk doen

Als ik de kennisen en de spullen er voor had, had ik het (wat bv. Bart nu doet) al lang zelf gedaan. :p

Jammer maar helaas. :(

(Als dit Traplet Shop. HAWKER FURY 1 (60 er voor de Hawker Hind was, dan wist ik het wel. Kost een paar cent, maar dan schiet het, zeker inde eerste fase, wel lekker op! :) )

jan.

groep mensen

Hallo luitjes,

Een paar jaar geleden heb ik het hier geprobeerd met de Doppelraab:
mbf-project-doppelraab
In het begin meer dan 10 geinteresseerden, uiteindelijk slechts 3 werkelijke bouwers.

:schrik: NEE Jitze .... de Doppelraab gaat gebouwd worden, is alleen een paar keer wat tussen gekomen :rolleyes:. Ik vond het (en het is nog steeds) een heel goed intitiatief geweest van je :worship:
(ondertussen spaar ik bouwdozen :D)

Laatst bewerkt door een moderator:
Schneider Trophy: zeer mooie modellen, alleen jammer dat ze allemaal voor op het water zijn...

WO1 model op 1/6 hmm heb ik de morane saulnier parasol al... maar lijkt me wel leuk om nog eens te doen

Mooi Peter :D,
Kwartschaal Hanriot van GTM
Helaas is de productie van zijn 1/4 kisten gestopt... :evil:

Groeten, Ralf

groep mensen

Ralf,

ik heb van Glenn begrepen dat hij (op verzoek) nog wel batches wil maken. Het gaat dan om kleine aantallen. Dit jaar eerst een SE5a en in 2014 een Halberstadt.

Back