Hey,
vandaag heb ik weer eventjes wat kunnen doen aan mijn boot. ik heb als eerste de ontvanger in een ballon gedaan, dit was eventjes pielen maar het resultaat was goed.
daarna heb ik eventjes de schroefas eruit gehaalt en al het vet hieraf gehaald, daarna heb ik hem laten zien aan robbert. hij zei dat dit volgens hem al waterdichte lagers waren

ik kon er op dat moment niet veel mee doen dus ik heb de as er gewoon in gedaan en nadat ik een tampon erin had gedaan ben ik gaan varen.
hij liep zoals gewoonlijk weer lekker. het bochtenwerk wordt steeds beter en ik heb nu goed door dat je best scherpe bochten kan maken als je maar je gas terug neemt. ik heb een stuk of 5 keer heen en weer gevaren en toen maakte ik weer een flip, net iets te scherp gestuurd. daarna kon ik voor zeker 3 seconden geen gas mee geven, alleen het roer reageerde nog.
daarna kon ik weer gas geven en ik kon terug varen. toen heb ik het ook nog eventjes droog geprobeerd, hij gas gas voor 1 seconde en daarna remt hij in 1 tik(kans dat je prop eraf draait) en hij start opnieuw op. later werd het nog erger, ik kon alleen maar sturen en hij reageerde niet op het gas, mijn regelaar ging continu aan uit aan uit, hij bleef maar gillen.
daarna ben ik wat gaan meten. de spanning naar mijn ontvanger was maar 5,2 volt terwijl hij 6,4 moest zijn. verder was de spanning van mijn accu wel gewoon goed. toen heb ik maar weer besloten om hem open te maken en het kaarsvet eruit te laten lopen. toen ik dat eenmaal gedaan had deed de regelaar het weer normaal en de spanning was weer 6,4 volt

nu zijn er verschillende mogelijkheden om dit te verklaren:
de eerste mogelijkheid is water. door het uitspuiten van de regelaar met de luchtspuit of door het verhitten met de hetelucht soldeerbout of verfstripper ging de regelaar het weer doen. maar hoe dat water er in is gekomen????
de tweede mogelijkheid heeft te maken met de elko's. de boot ging raar doen na een flip, dit was bij alle keren zo. bij een flip is er een vreselijk grote spanningspiek aangezien de prop van vrij draaien in 1 keer overgaat naar flinke belasting, want ik heb geen tijd om tijdens een flip mijn gas terug te nemen. bij latere spanningspieken zoals bijvoorbeeld optrekken vanuit stilstand wil hij dan echt niet op gang komen maar als hij eenmaal op gang is gaat hij wel. een oplossing hiervoor is lijkt mij meer elko's bijplaatsen. maar hoe ik het nou steeds voor elkaar krijg om de oude elko's weer goed te krijgen????
de 3e mogelijkheid heeft te maken met de ubec. de ubec heeft maar 5,2 volt af als hij gek gaat doen maar als alles weer werkt geeft hij opeens weer 6,4 volt. het kan zijn dat daar door spanningspieken of water gezooi in is en de regelaar springt dan in een soort van beveiliging ofzo? maar hoe ik deze dan weer werkend krijg elke keer????
mischien dat jullie er wijs uit worden
groetjes,
Jelmer