Mick Reeves Sopwith Camel

Ralf,

Krijgen natuurlijk wel plaatjes en een filmpje te zien van de maiden.
Heb niet voor niets je gehele bouwverslag al kwijlend zitten te volgen.

Ton

Veel succes met de maiden in Borken de 24/25 mei.
En heel houden hé.
Ben zeer benieuwt hoe die vliegt maar dat zie ik wel in Oss.

Mvgr hans

Heren dank voor de support!

Maiden hoop ik dit weekend als check goed verloopt op koninginnedag, kijken of er iemand met een camera is, ik heb er nl. geen

Moet wel gefilmt worden natuurlijk! :D (goede of slechte afloop)

Groeten, Ralf

Hoi Ralf,

eh vraagje: Is het geen probleem om balsa te gebruiken voor de baffle tegen de cilinder wegens de hitte? Is het niet beter om zoiets als pertinax/tufnol te gebruiken?

Geniet van de testvlucht ondanks de 'gezonde' spanning. Het is altijd een kick om een nieuwe schaalkist te vliegen.

Groetjes, Edwin

Is het geen probleem om balsa te gebruiken voor de baffle tegen de cilinder wegens de hitte? Is het niet beter om zoiets als pertinax/tufnol te gebruiken?

Het balsa zal zich 'zetten' naar de cilinderribben
Door de hitte zal het balsa wellicht iets aanbranden maar verder gaat het niet
Je hebt zo een 'pas' fitting aan je cilinderkop met zo weinig mogelijk lucht die weg kan, anders dan langs de cilinderkop :D

Had het idee eens ergens gelezen en het werkte daar goed

Groeten, Ralf

Vandaag is de Camel voor het eerst buiten geweest
Na de regenbui opgetuigd en getoond in Enkhuizen

71944818b7f088bc5.jpg

71944818b7f019619.jpg

71944818b7f04fe16.jpg

Vervoer in de auto ging goed, alleen de romp naar beneden sjouwen vanaf de bouwzolder viel me zwaar, is toch 12,5 kg wat je voorzichtig moet manouvreren tussen de muren door :(

Dit weekend hopenlijk testen in Hoofddorp :D (en als alles OK is.... ;))

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er schitterend uit!

Had je trouwens ivm al dat lood, niet beter een ZG80 kunnen plaatsen? (loopt ook veel rustiger)

Grt.

Had je trouwens ivm al dat lood, niet beter een ZG80 kunnen plaatsen? (loopt ook veel rustiger)

Ik wilde graag een 30" prop draaien , bij mijn weten doet een ZG80 max. 26"

De ZG62 met vertraging weegt ca. 3,6 kg, dit is meer dan de ZG80 (OK het gewicht zit wel verder voorin (gunstiger) met de ZG80, maar er zal evengoed een klont lood bij moeten)

Zou hij het ook trekken de ZG80, 17,4 kg?? (106cc zou ook mooi passen ;))

Groet, Ralf

Ja, 30 inch wordt wat veel denk ik. Mogelijk dat ie een 28*6 nog goed rond krijgt. Die vertraging weegt meer dan ik dacht trouwens:) Dan zul je met een 3W106 ook wel te licht uitkomen, anders gelijk voor een 3W212 4-cilinder gaan, dan knalt ie door de lucht..... (zag er net een te koop staan op het forum)

Grt.

Ralf,
gave bak man!
Plaatje!
en nu maar een goed moment afwachten......

Frank

(ps: de Fokker staat voor zaterdag as op de planning...............spannend hè? )

(ps: de Fokker staat voor zaterdag as op de planning...............spannend hè? )

Zo als het er nu naar uitziet staat de Camel ook voor zaterdagmiddag op de planning
(ff kijken of Martin me geestelijk bij kan staan of zit ie dan bij jou? :confused:)

Is zeker spannend!

Ik heb je FII op een foto al met draaiende motor gezien dus jij hebt je checks waarschijnlijk al gehad
Heel veel succes!

Hopen dat we de trend van tragische maidens kunnen doorbreken :D

Groet, Ralf

Hopen dat we de trend van tragische maidens kunnen doorbreken :D

Groet, Ralf

Hey Ralph !

Zaterdag wordt een heeeeele mooie dag ! Statistisch gezien kan er niets fout gaan....Han en ik hebben de getallen in je voordeel gezet.
Hoewel Han al een geslaagde maiden had ;)

We blijven positief.....ik ben er zaterdag bij !!!
Ik heb er nu al zin in om dat mooie beessie te zien vliegen !

Groet,

Bob

We blijven positief.....ik ben er zaterdag bij !!!
Ik heb er nu al zin in om dat mooie beessie te zien vliegen !

Zaterdag wordt eind van de middag bij de HLC in Hoofddorp
(heb eerst andere verplichtingen... :()
Wees niet teleurgesteld als hij dan nog niet vliegt hoor, er kunnen nog dingen tegenzitten die een maiden in de weg staan

Eerst uitgebreid alles testen enzo ;)

Groet, Ralf

Back