strutter
PH-SAM
O.K. speciaal voor Teus omdat hij zo moet werken 
Vandaag is de Camel idd de lucht ingegaan!
Afgelopen week de gehele motor van het schot gehad en alles geeiinspecteerd
Schakelaars goed aangesloten (dat helpt)
De motor heb ik op de ‘fabrieks’ instelling gezet, volgas naald (H) ¾ open en leerlauf (L) 1 3/8 open
Had zelfs speciaal een extra gat gemaakt voor de afstelling maar wat schetst mijn verbazing?
Perfekte loop!
Hoefde niets meer af te stellen!
Pakt goed op, stationair loopt hij mooi en volgas ook volle pot
Wat een power zeg!
Het geluid in de lucht is heel mooi, echt een ‘ronkende’ diepe pruttel, gemengd met wat geluid van de aandrijfsnaar.
Dit MOET je gewoon horen (Oss?) :zon:
De start ging probleemloos
Eerst een soort van taxi-run gemaakt maar persoonlijk trek ik hem liever gelijk de lucht in dan heb je vaak minder schade (als hij op zijn neus zou gaan)
Affijn, de start: beetje gas opbouwen, met rudder tegensturen, halfgas en los was ie!
Er stond ook een aardig windje O-4, maar uit een goede hoek
Eigenlijk maar 2 rondjes gevlogen en toen weer geland
(er kwamen een paar ‘tikjes’/storingkjes door, dus maar landen)
Achteraf bleken er weer wat kabels (die ik notabene vorige week ook al strakker gezet had) errrug los te zitten, hetgeen rammelt, zodoende
De landing was als een droom, in een bochtje binnenkomen, gas eraf, stationair, en hij zinkt langzaam (heel beheerst) naar de aarde voor een ‘floater’
MEN! Zo’n fijne bipe heb ik nog mooit gevlogen!
En nu is mijn Tiger Moth al een hele fijne kist
Dit beloofd veel mooie vliegtijden
Helaas geen filmbeelden want er was geen camera voorhanden (sorry Berto, kon je niet eerder inseinen)
2 jaar veel opzij gezet voor dit projekt, maar wat een rijkdom als je zo’n maiden treft!
Er hoefde wekelijk niets getrimd te worden, wat een wereldkist
Het vermogen van de vertragingscombinatie is ruimschoots voldoende, heb hem nog even een stukje ‘omhooggetrokken’met volgas en dat wil wel!
Hulde aan Mick en Jim Reeves! :bday:
Groeten van een blije Ralf
Foto’s nog even bewerken, komt straks (sorry Teus)

Vandaag is de Camel idd de lucht ingegaan!
Afgelopen week de gehele motor van het schot gehad en alles geeiinspecteerd
Schakelaars goed aangesloten (dat helpt)
De motor heb ik op de ‘fabrieks’ instelling gezet, volgas naald (H) ¾ open en leerlauf (L) 1 3/8 open
Had zelfs speciaal een extra gat gemaakt voor de afstelling maar wat schetst mijn verbazing?
Perfekte loop!
Hoefde niets meer af te stellen!
Pakt goed op, stationair loopt hij mooi en volgas ook volle pot
Wat een power zeg!

Het geluid in de lucht is heel mooi, echt een ‘ronkende’ diepe pruttel, gemengd met wat geluid van de aandrijfsnaar.
Dit MOET je gewoon horen (Oss?) :zon:
De start ging probleemloos

Eerst een soort van taxi-run gemaakt maar persoonlijk trek ik hem liever gelijk de lucht in dan heb je vaak minder schade (als hij op zijn neus zou gaan)
Affijn, de start: beetje gas opbouwen, met rudder tegensturen, halfgas en los was ie!
Er stond ook een aardig windje O-4, maar uit een goede hoek
Eigenlijk maar 2 rondjes gevlogen en toen weer geland
(er kwamen een paar ‘tikjes’/storingkjes door, dus maar landen)
Achteraf bleken er weer wat kabels (die ik notabene vorige week ook al strakker gezet had) errrug los te zitten, hetgeen rammelt, zodoende
De landing was als een droom, in een bochtje binnenkomen, gas eraf, stationair, en hij zinkt langzaam (heel beheerst) naar de aarde voor een ‘floater’
MEN! Zo’n fijne bipe heb ik nog mooit gevlogen!
En nu is mijn Tiger Moth al een hele fijne kist
Dit beloofd veel mooie vliegtijden
Helaas geen filmbeelden want er was geen camera voorhanden (sorry Berto, kon je niet eerder inseinen)
2 jaar veel opzij gezet voor dit projekt, maar wat een rijkdom als je zo’n maiden treft!
Er hoefde wekelijk niets getrimd te worden, wat een wereldkist
Het vermogen van de vertragingscombinatie is ruimschoots voldoende, heb hem nog even een stukje ‘omhooggetrokken’met volgas en dat wil wel!
Hulde aan Mick en Jim Reeves! :bday:
Groeten van een blije Ralf
Foto’s nog even bewerken, komt straks (sorry Teus)