strutter
PH-SAM
Als je een droom hebt en je bent in de mogelijkheid deze na te streven, doe dat dan!
Mijn droom was een schaal 1/3 Sopwith te bouwen en te vliegen
(Ik stond vaak te watertanden bij de 1/3 pup van een clubgenoot :wink: )
Mijn keus viel op de Camel omdat dit een model is dat je niet vaak ziet
Helaas had het echte voorbeeld moeilijke vliegeigenschappen, zeker voor nieuwelingen :?
dit was voornamelijk te wijten aan de grote rotatiemotor voorop en de enorme wendbaarheid door de korte romp
Voor goede vliegers was het echter een fantastische kist omdat ze er alles mee konden doen wat ze wilden
Dit model schijnt hier geen last van te hebben en zou makkelijk te vliegen moeten zijn volgens Mick
Deze is als voorbeeld gebouwd door Alan Yendle
Daar gaat je hart sneller van stromen niet??
Spanwijdte is 2,84m, gewicht ca. 13-16kg
Als motor wordt 50-100cc aangeraden
Ik heb gekozen voor de ZG62 met Torquemaster (vertraging)
zodoende kun je een grote prop draaien (28")
De kit is goed verzorgd en het CNC-freeswerk is keurig gemaakt
Het meeste hout is (hard) liteply
Verder bevat de kit veel metalen onderdelen zoals RVS-fittings, forkends, spandraden, landingsgestel, alu-cowl (36cm!) en een hele berg schroefjes
Hiernaast ook nog de tekeningen, ABS Lewis machinegeweren, wielen en noem maar op
Heb zelf al eens eerder een Sopwith van Mick's tekeningen set gemaakt en weet dus welke bouwwijze hij toepast en hoeveel werk het is
Daarom heb ik besloten om de kit te kopen ipv deze van tek. te maken
Heb in het totaal 4 kisten verkocht en kon zodoende deze bouwdoos bestellen in Engeland
Je verzamelt alvast wat informatie vooraf natuurlijk..
en ook het plastic modelletje mag niet ontbreken
Volgende keer verder met de vleugels
Groet, Ralf
Mijn droom was een schaal 1/3 Sopwith te bouwen en te vliegen
(Ik stond vaak te watertanden bij de 1/3 pup van een clubgenoot :wink: )
Mijn keus viel op de Camel omdat dit een model is dat je niet vaak ziet
Helaas had het echte voorbeeld moeilijke vliegeigenschappen, zeker voor nieuwelingen :?
dit was voornamelijk te wijten aan de grote rotatiemotor voorop en de enorme wendbaarheid door de korte romp
Voor goede vliegers was het echter een fantastische kist omdat ze er alles mee konden doen wat ze wilden
Dit model schijnt hier geen last van te hebben en zou makkelijk te vliegen moeten zijn volgens Mick

Deze is als voorbeeld gebouwd door Alan Yendle

Daar gaat je hart sneller van stromen niet??
Spanwijdte is 2,84m, gewicht ca. 13-16kg
Als motor wordt 50-100cc aangeraden
Ik heb gekozen voor de ZG62 met Torquemaster (vertraging)
zodoende kun je een grote prop draaien (28")
De kit is goed verzorgd en het CNC-freeswerk is keurig gemaakt
Het meeste hout is (hard) liteply
Verder bevat de kit veel metalen onderdelen zoals RVS-fittings, forkends, spandraden, landingsgestel, alu-cowl (36cm!) en een hele berg schroefjes
Hiernaast ook nog de tekeningen, ABS Lewis machinegeweren, wielen en noem maar op
Heb zelf al eens eerder een Sopwith van Mick's tekeningen set gemaakt en weet dus welke bouwwijze hij toepast en hoeveel werk het is
Daarom heb ik besloten om de kit te kopen ipv deze van tek. te maken
Heb in het totaal 4 kisten verkocht en kon zodoende deze bouwdoos bestellen in Engeland
Je verzamelt alvast wat informatie vooraf natuurlijk..
en ook het plastic modelletje mag niet ontbreken
Volgende keer verder met de vleugels
Groet, Ralf