Mijn 2e Graafmachine

7,7M3 is de inhoud van de bak in het echt met een flinke kop erop.
Op schaal is dit dan 2,8liter dus iets van 4kG aan zand per bakje.

Hallo,

Ik heb v.d. week alvast de basis van de bak gemaakt en deze laten tig lassen. Er moeten nog wel oren aan, de randen moeten nog worden opgedikt en er moeten nog tanden aan.
Meteen maar de grootste bak genomen (orgineel 2,5 meter breed). het is wel een joekel hoor. de inhoud van een 1,5L fles kan je er zo inschudden zonder dat hij overloopt.

Dat schiet wel lekker op, de vrachtwagens zijn met twee scheppen al vol :D.

Hallo Stefan,

Knap bakkie hoor !!!

Ziet er degelijk uit !!!

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Ik heb de afgelopen weken op het duiste forum gezeten, omdat daar meer te beleven is qua graafmachines dan hier.

http://www.modell-baustelle.de/index.php?form=PostAdd&threadID=1592

Maar toch weer een update.
Ik heb alle grijze delen gespoten. Ik heb dit thuis moeten doen, dus had hiervoor een tent gebouw in de hobbykamer. Echter het spuiten met een klein compressortje ging niet echt geweldig, en ik had overal spuitnevel ook buiten de tent. Dus het geel laat ik spuiten door een auto spuiter, even afwachten wat het resultaat is.

Ik heb alle delen nu geschuurd en ontvet (dit heeft me wel 3dagen gekost en heb geen vingers meer over) en in twee kisten vezamelt.

De onderwagen zit nu helemaal in elkaar, dus nu de rest nog.

Tevens twee kunppels voor de zender gemaakt voor het aansturen van de rijmotoren.

Te zien is dat de armpjes van het terugveer mechaniek verschillende lengtes hebben. Dit is gedaan om het terugveer koppel gelijk te houden.
De ene zit nu eenmaal dichter bij het draaipunt van het vorkje dan de andere. Dit wordt ook in de zender gedaan.

Deze knuppels komen op de plek waar normaal de lineair schuiven ingezet kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Ik heb de afgelopen weken op het duiste forum gezeten, omdat daar meer te beleven is qua graafmachines dan hier.

http://www.modell-baustelle.de/index.php?form=PostAdd&threadID=1592

Maar toch weer een update.
Ik heb alle grijze delen gespoten. Ik heb dit thuis moeten doen, dus had hiervoor een tent gebouw in de hobbykamer. Echter het spuiten met een klein compressortje ging niet echt geweldig, en ik had overal spuitnevel ook buiten de tent. Dus het geel laat ik spuiten door een auto spuiter, even afwachten wat het resultaat is.

Ik heb alle delen nu geschuurd en ontvet (dit heeft me wel 3dagen gekost en heb geen vingers meer over) en in twee kisten vezamelt.

De onderwagen zit nu helemaal in elkaar, dus nu de rest nog.

Tevens twee kunppels voor de zender gemaakt voor het aansturen van de rijmotoren.

Te zien is dat de armpjes van het terugveer mechaniek verschillende lengtes hebben. Dit is gedaan om het terugveer koppel gelijk te houden.
De ene zit nu eenmaal dichter bij het draaipunt van het vorkje dan de andere. Dit wordt ook in de zender gedaan.

Deze knuppels komen op de plek waar normaal de lineair schuiven ingezet kunnen worden.

Hallo Stefan,

Nou Stef, dat ziet er weer erg proffesioneel uit zeg, SUPER hoor !!!

Laatst bewerkt:
Hallo Piet,
bedankt voor de complimenten.
De naam trouwens nog steeds Stefan:cool:, maar goed foutje moet kunnen.
Ik had liever alles zelf gespoten, maar door milieu enzo kan ik dit niet meer op het werk doen.

Ik werk nooit met spuitbussen. Het resultaat vind ik niet zo geweldig.
De kraan wordt nu toch 2k gespoten. De spuiter maakt een spuitplaatje van de 1k lak, waaruit hij de kleur inleest en hier vervolgens 2k lak van maakt. 2k lak is veel sterker dan 1k lak.

Ok ga je ook blanke lak spuiten i.v.m stickers?

Edit: @Stefan, check ook even je PB. Je hebt bericht.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik ben net terug van de spuiter die mijn kraan gespoten heeft.
Nou mijn hele weekeinde naar de klote.
Ik had hem aal een paar keer gezegt dat hij dun moest spuiten, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Er zijn delen bij waar allemaal lopers op zitten, en de kabine heeft hij helemaal verkloot. Dus hij mag het nog een keer overdoen, hoewel ik er weinig vertrouwen in heb. De vraag is nu hoe krijg je 2componenten verf ergens vanaf zonder te schuren?
Dus of hij voor Bemmel klaar is, is nog meer de vraag.

Hallo,
Ik ben net terug van de spuiter die mijn kraan gespoten heeft.
Nou mijn hele weekeinde naar de klote.
Ik had hem aal een paar keer gezegt dat hij dun moest spuiten, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Er zijn delen bij waar allemaal lopers op zitten, en de kabine heeft hij helemaal verkloot. Dus hij mag het nog een keer overdoen, hoewel ik er weinig vertrouwen in heb. De vraag is nu hoe krijg je 2componenten verf ergens vanaf zonder te schuren?
Dus of hij voor Bemmel klaar is, is nog meer de vraag.

Daar wordt je niet blij van Stefan. Daarnaast sneu indien je spuiter geen oplossing kan vinden.

dan isie mooi klaar voor hobma modeldagen 23 24 mei.

Hey Ron, hoe is het met jouw kraan? Heb je nieuws voor de liefhebbers van bouwmaterieel? :p

Back