B
Biwi
Guest
Sterke ermee.
Gr Jeroen
Gr Jeroen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zie je wel dat je het beter bij modellen kunt houden ;-)bij een klunzige start met deltavliegen.
Tja, je snapt dat dat soort opmerkingen niet van de lucht is.... meestal is mijn standaardantwoord: "Ik vlieg 33 jaar met delta's, en dit is de eerste keer dat ik iets ergers oploop dan een schram. Stel dat ik 33 jaar geleden was gaan voetballen, dan had ik vast wel eerder iets gebroken, toch?"Zie je wel dat je het beter bij modellen kunt houden ;-)
Nounou... dat moet nog wel kunnen hoor, desnoods pas nadat je duim weer de oude is...
Het lijkt me dat je die bodemplaat er wel tussenuit kan snijden / frezen, en er een nieuwe voor maken.
Dat motorschot is lastiger, maar wat zou je ervan denken om een dummy motorschot te maken van bv 2mm triplex dat je er tegenaan lijmt? Zo herstel je het verband in het geheel, de motor komt 2mm naar voren toe maar dat zal geen al te groot probleem zijn...
Misschien is het ook wel mogelijk om dat versterkings-motorschot er achter tegenaan te lijmen, dan verandert er niks aan de plek van de motor.
Nou, dan is er niet al te veel aan de hand... maak een nieuw passend schot en lijm het erin, met wat versterkingslatjes rondom aan de achterkant.Dat motorschot wat je achteraan ziet is voor een brandstofmotor.
Nou, dan is er niet al te veel aan de hand... maak een nieuw passend schot en lijm het erin, met wat versterkingslatjes rondom aan de achterkant.
Overigens, als het motorschot nu is versplinterd door contact met je duim, dan was dat bij de eerste de beste nose-in ook zeker gebeurd! Het was toch niet van balsa hè? Maak het nieuwe schot in elk geval maar van triplex. En als het nieuwe niet tegen een oude wordt aangelijmd... maak 'm dan maar van 3mm of zo...
Ha, dat ziet er goed uit.
Mocht je de stevigheid niet helemaal vertrouwen dan kun je rustig nog een extra plaatje 3mm triplex tegenaan plakken. Dat het dan wat zwaarder gaat worden is niet zo erg.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe de lijm het heeft gehouden. Zijn er ook breuken op de lijmnaad geweest? Waarom ik dat vraag is dat ik de indruk krijg dat houtlijm en hoge temperaturen niet samengaan, ook als de houtlijm weer afgekoeld is. Na een lichte crash en nu weer bij een modificatie (staartwiel plaatsen) constateer ik dat de lijmnaad breekt inplaats van het hout. Dat heb ik nog niet eerder gezien bij m'n andere modellen, normaal breekt het hout. Het verschil is dat ik bij mijn Charter de boel warm heb gemaakt om de folie strak te krijgen.
Volgens mij had jij andere lijm gebruikt maar heb jij wel hetzelfde met jouw gebruikte lijm.