nou.. even voor jouw idee..
origineel, vroegah was een ontvanger geschikt voor 5 ampere besturing.
een ontvanger is intern ook gewoon een koper baan, waarmee de + en de minnen zijn doorgelust.
Waar de fabrikant tegenwoordig zijn ontvangers op ontwerpt weet ik niet..
In een RC auto'tje heb je 1 servo die alles omlaag trekt, jij hebt er 3. red 1 condensator dat wel?
Om deze reden hebben de 3d vliegtuigen vanaf 2 meter vaak al een powerbox oid aan boord.. dat is een kast die de stromen netjes verdeelt, en niet over de ontvanger laat lopen.
kun je ook zelf maken. is alleen wat meer werk.. je moet de + en - bundelen, en met een dikke kabel recht op de voedingsbron zetten.
In principe moet jij jouw probleem met een multimeter ook kunnen meten...
ik zag het toen bij een heli wel iig, en bij een vaag probleem in een vliegtuig heb ik het ook kunnen meten.
even een servokabel met stekker in de ontvanger, en de pennen van de meter op + en -
bij een langdurige beweging zie je het voltage wat zakken.
ga je snel bewegen, zal hij nog wat zakken.
ga je hem wat belasten, en weer snel bewegen, zakt ie nog wat.
kijk eens of je hem op die manier onder de 5 volt krijgt... ik neem tenminste aan dat alles nu op 6 volt werkt.
truc is om een langdurige beweging te maken, de multimeter kan korte "drops"in voltage niet "zien"
daar is een multimeter te langzaam voor.
een doorgaande beweging kun je vaak wel meten.
al zul je misschien niet de laagste waarde hebben, je hebt iig een indicatie.
krijg je de spanning trouwens onder de 5 volt, klopt er iets niet... een halve volt, ok.
meer wordt bijzonder
1 volt is eigenlijk al niet goed.
vlieg evt eens met een logger.. heeft je regelaar geen log functie die je uit kunt lezen?
vaak logt dat ook het voltage van de besturing..