Mijn heli ervaringen en vragen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nevermore, 7 jan 2014.

  1. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Ah ok. Dacht dat er iets mis was. De Savox 1258 hebben het gewoon erg tov. andere die ik heb. (Vooral Hitec )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  2. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Kan het er mee te maken hebben dat het digitale servo's zijn?
    Als ik zo wat van mijn helikopters test dan heb ik gezoem bij de digitale maar niet bij de analoge.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ja klopt. Niks om je zorgen te maken. Tot de buren gaan klagen over geluidsoverlast.
     
  4. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Haha! Het geluid van de servo's komt nog net niet boven het geluid van de rotot. ;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Deze is leuk voor de buren..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Wel een mooie!
    Zou mijn zoontje geweldig vinden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  7. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Zal wat kosten zo'n ding.
     
  8. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Vanavond eens de 450 terug onder de loep genomen. Alle instellingen aan het nakijken, blades terug monteren. Ben tot het volgende gekomen:

    ik denk dat er in menu M (swashplate sensor directions) iets is fout gelopen. Ik deed eerder vandaag de test met de heli voorover te kantelen. In eerste instantie gaat de swash dan voorover. OEPS! Om dan dadelijk weer rustig aan achterover te gaan. Na opnieuw instellen doet de swash wel wat hij moet. Bij voorover kantelen eerst achterover om dan rustig terug voorover te komen.
    De instelling die ik destijds gedaan heb is die het moet zijn (rode led) en nu ook is. Om één of andere reden is die toen niet goed bewaard (heb toen opgeschreven welke instelling ik deed). Vind ik wel vreemd.

    Dus maar de instelling terug gedaan (rode led) en nu gaat de swash bij voorover kantelen heli wel achterover (om dan rustig terug voorover te kantelen).

    Ga toch maar de re-maiden met het oefenkruis doen denk ik. Haha!
     
  9. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik weet niet of een oefenkruis echt handig is. Meestal krijg je met een FBL controller hele vervelende vliegeigenschappen. Als je qua skills verder geen problemen hebt om een heli in de lucht te houden hoef je met beastx voor je opstijgt alleen maar de swash richtingen te controleren, de compensatie te checken en de tail. Als dat goed is dan vliegt de heli.
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    nog eens voor de servos,

    die DS van de Rex 700 maken veel geluid en permanent, ook in rust,
    maar die HV servos van Gaui hoor je niet, überhaupt niet !

    ... en let op met de AR7200BX,
    Als je wat instelt, de volgende punten ook controleren,
    bv. verandering van cyclic,
    moet je servowegen nieuw instellen
     
  11. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Mijn skills in het helivliegen zijn zeker voldoende.
    Trainingskruis zou er enkel zijn moest ik nog ergens een fout gemaakt hebben.

    Want zelfs met nog betere skills denk ik dat ik nog zwaar in de problemen kom wanneer de FBL unit de swash verkeerd stuurt...

    Het is eigenlijk meer terug wat vertrouwen in die kleine heli krijgen.
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Tsja je kunt natuurlijk even een kruis eronder gooien en even de heli 10 centimeter in de lucht brengen. Dan weet je of het wel of niet goed gaat. Vertrouwen komt wel weer. In principe is een Beastx redelijk fool proof. Maar hou er wel rekening mee dat door het kruis de heli niet het gedrag zal laten zien als normaal.
     
  13. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Ja, ben ik me volledig van bewust.
    Kruis is ook niet om verschillende vluchten mee te gaan doen. Zelfs niet om een lipo leeg te vliegen. Wel om de re-maiden schadevrij te starten. Vorige keer was het wel heel spijtig: heli wordt licht en "tsjak tsjak tsjak" 3 blades stuk.
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ja dat is wel balen.
     
  15. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Re-maiden met trainingskruis is geslaagd!
    Alleen begint dat kruis als gek te trillen, dus totaal onbruikbaar. Maar maakt niet uit. Dadelijk kruis eraf en echt vliegen!

    Zo'n 3-blads is wel stil zeg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  16. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Net een goede testvlucht achter de rug!
    Af en toe een hevige trilling. Niet dadelijk bij een welbepaald toerental of pitch. Vermoedelijk de erg flexibele CopterX bladen gok ik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  17. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Jammer dat je het tweede filmpje niet even op film hebt. Maar wel goed dat het verder gelukt is. Ik zou inderdaad kijken of je die plastic blades kunt vervangen.
     
  18. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    De hobby is heli vliegen, niet filmen. ;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  19. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dat kan natuurlijk ;)
     
  20. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Zit met een probleempje met de elektronica van een Trex-600 (in een Bell 412 romp).

    Puur in een testsituatie, motor niet aangesloten.
    Wanneer ik héél snel van throttle / pitch stick helemaal onder naar helemaal boven en dan dadelijk terug helemaal naar onder ga dan valt mijn Spektrum AR8000 een halve seconde uit.

    Vermoedelijk wordt er te veel stroom gevraagd op dat moment.
    Ik kan dit probleem op geen enkele andere manier simuleren, mag met alle sticks snel en ruw bewegen en alles blijft werken.
    Ook bij iets trager full pitch positief en een fractie van een seconde later full pitch negatief gebeurt er niets. Dus ik vermoed geen gevaar bij het vliegen, maar toch vertrouw ik het niet helemaal.

    Had eerst stroom op de ontvanger / servo's staan via een 3A BEC uit een ESC, dus dacht dat die het niet kon trekken. De servo's zijn Savöx 1258TG's, welke bekend staan om hun hoge piekstromen die ze wel durven trekken.
    Daarom hangt er nu een SBEC 10A (piek 15A) aan met 2 "servo"draden naar de ontvanger (op AUX2 en AUX3). Voeding van de BEC is een 3S 2200mAh 25C lipo (nog in goede staat)

    1) moet ik me zorgen maken?
    2) waar zit het probleem?
     

Deel Deze Pagina