Waarom hij bij een 6i anders zou moeten staan dan bij een andere zender, zou ik ff niet weten..
0 is 0. bij iedere zender. en 100 is 100%, ook bij iedere zender.
daartussenin is vanalles in te stellen..
Heel erg misschien was er iets met de throttle instellingen niet goed.
zoals je weet, moet iedere regelaar even inleren, om zo te weten wat "0" is, en wat "100" is.
Bij de align regelaar doe je dit door hem in te stellen. dan ziet hij de stick al van 0 naar 100 gaan.
Daarom moet je met instellen van een regelaar ALTIJD even tijdelijk je normal aanpassen, even 0 op 0, en stick vol omhoog 100%
Mogelijkheid kan zijn dat de regelaar 10 als 0 zag.. en dus op 10 wachtte voor hij de motor ging sturen..
dat zou inhouden dat hij pas een stuk later in de stuk zijn werk ging doen, dus ook pitch al verder dan je zou denken..
Misschien..
hoop misschien ;-)
Maar, dat opstijgen is los daarvan..
regelaar controleert alleen de motor.
als je de bec gebruikt, geeft deze gewoon domweg alleen stroom. meer doet ie niet.
dit beinvloed ook niet wat de heli verder doet. Of de bec moet uitfikken of op een andere manier mankeren, maar normaal beinvloed dit de heli niet.
Waarschijnlijk is het een paniekduim geweest..
zoals bert ook al aangaf, als een heli echt fout "wil", kan hij makkelijk met een rotgang omhoog schieten of op zijn zij gaan.
je had de tijd (hoe kort ook) om te reageren, en hij stond weer op zn pootjes..
waarschijnlijk in de stress toch ff de knuppel te ver doorgeduwd.
Schaam je niet.. Toen ik voor het eerst inverted ging, was ik daar zo van onder de indruk dat ik inverted in een looping vol negatief gaf.
gevolg was een heli die spontaan inverted als een malloot wegknalde. met een hoop kunst en vliegwerk ("dat was de bedoeling

") teruggehaald..
of mn eerste flips achterover. deze horen op 1 plaats te gebeuren. die ene plaats was in mijn geval de plaats van een olietanker, het ding ging overal heen.
ongewenste interactie van de kanalen, en overdreven reacties, kwam ik later achter.
Gaat wel beter tegenwoordig ;-)de flip is tegenwoordig bijna stationairy/stilhangend.
bijna en meestal zijn sleutelwoorden voor de toekomst ;-)
Je hebt ff een rare ervaring, maar ik weet redelijk zeker dat dit geen dagelijkse kost wordt