Bedankt Mike, ik heb alvast veel plezier aan het sleutelen!
Ik heb onlangs mn nieuwe motor ontvangen, een Neu 1717 (1500kv) heli motor...
Deze motor is beter geschikt voor deze wagen dus ben eens benieuwd naar de resultaten maar moest eerst nog wat knutselen want...
De as van de motor is 6 mm en de pinions zijn... 5mm

Gelukkig kon de man van de modelbouwwinkel me doorverwijzen naar iemand die mn pinions kon uitfrezen. Dat heeft me 7 euro per pinion gekost en 1 dag wachten (!) Het is niet goedkoop maar het uitfrezen per pinon duurde +/- 25min (robinson racing pinions zijn echt hard lol)
Het lijkt dus duur maar nieuwe pinions kopen is zoiezo veel duurder en dan kon ik de oude niet meer gebruiken dus een snelle/goedkope oplossing.
Het andere probleempje met de motor zijn de gaten in de coverplates... omdat het voor een heli is zitten er blijkbaar gaten in?
De voorkant is nu al in orde, heb gewoon een plexiplaatje bovenop de coverplate gemonteerd maar de andere kant is een ander paar mouwen.
zie foto:
Hoe zou je dit kunnen oplossen? zou je die gaatjes niet voorzichtig kunnen opvullen met silicone? enkel oppervlakkig, niet tot in de motor natuurlijk of misschien een plexiplaatje vastlijmen met secondelijm en enkel uitsparingen maken voor de motordraden?
Dus nu nog even wachten tot ik daar een oplossing voor heb en dan testen die handel!
Heb hem wel al eens gemonteerd en hij past perfect! De motormount is wederom van Alza racing op maat gemaakt.
de pinion zit omgekeerd wegens de groote van de motor en de as,
gearing is nog steeds 44/20.
Body is ook toegekomen (fg beetle body) en zal morgen afgewerkt zijn
foto's volgen nog!