Mijn Savage 5B conversie projectje

Nouja misschien vind ik ooit nog eens een tweede slash (of ander high cog 2wd traxxas platform) dan gaan we nog eens lekker klussen:)

ik heb geprobeerd het filmpje te embedden in mn post maar het lukt me niet, kan er anders eens iemand een pm sturen met de code die je moet gebruiken op dit forum want de andere codes werken hier blijkbaar niet...

[youtube ]link van het filmpje[/ youtube] werkt niet ;)

YouTube - Savage 5B test

nog even dit , heb deze mod gedaan met de hexen om strippen te "vermijden"

in het kort: staaldraad op maat knippen, kleine uitsparingen uitdremelen in de velg met zo weinig mogelijk speling en de pinnetjes passen er perfect in.

2ufyru1.jpg

xg0gp4.jpg

2ildngg.jpg

tijd zal uitwijzen hoelang het stand zal houden ;)

Hallo PieterVds

Ik heb by Azla o.a. the bulkhead brace conversion kit besteld.

Heb je voor de bevestiging van deze kit de standaard schroeven gebruikt
of heb je langere gebruikt omdat de braces dikker zijn dan de standaard braces.

Producten van Alza zien er trouwens prima uit en waren binnen een week geleverd
echt een goede aanrader van je

Groet

Soro

ik gebruiik telkens de standaard schroeven, maar je kan eventueel de extra dikte opvangen door ook de lengte van de schroef aan te passen....
Ik draai zoiezo alle schroeven vast met de hand dus je merkt wel of er iets minder vast komt te zitten. Voor het moment heb ik er totaal geen last van, het chassis is zelf 3mm dikker dus... ;)

Ben blij dat je ook tevreden bent met de Alza producten, hij maakt ook alles op maat dus als je ideeen hebt, gewoon even mailen naar hem.
Zal binnenkort ook wat laten uitwerken door hem.

vanmiddag een nieuwe testsessie! :)

Bedankt Mike, ik heb alvast veel plezier aan het sleutelen!

Ik heb onlangs mn nieuwe motor ontvangen, een Neu 1717 (1500kv) heli motor...
el5lc1.jpg

Deze motor is beter geschikt voor deze wagen dus ben eens benieuwd naar de resultaten maar moest eerst nog wat knutselen want...

De as van de motor is 6 mm en de pinions zijn... 5mm ;) Gelukkig kon de man van de modelbouwwinkel me doorverwijzen naar iemand die mn pinions kon uitfrezen. Dat heeft me 7 euro per pinion gekost en 1 dag wachten (!) Het is niet goedkoop maar het uitfrezen per pinon duurde +/- 25min (robinson racing pinions zijn echt hard lol)
Het lijkt dus duur maar nieuwe pinions kopen is zoiezo veel duurder en dan kon ik de oude niet meer gebruiken dus een snelle/goedkope oplossing.

Het andere probleempje met de motor zijn de gaten in de coverplates... omdat het voor een heli is zitten er blijkbaar gaten in?

De voorkant is nu al in orde, heb gewoon een plexiplaatje bovenop de coverplate gemonteerd maar de andere kant is een ander paar mouwen.

zie foto:

35i4zk7.jpg

Hoe zou je dit kunnen oplossen? zou je die gaatjes niet voorzichtig kunnen opvullen met silicone? enkel oppervlakkig, niet tot in de motor natuurlijk of misschien een plexiplaatje vastlijmen met secondelijm en enkel uitsparingen maken voor de motordraden?

Dus nu nog even wachten tot ik daar een oplossing voor heb en dan testen die handel!

Heb hem wel al eens gemonteerd en hij past perfect! De motormount is wederom van Alza racing op maat gemaakt.

351wkxt.jpg

de pinion zit omgekeerd wegens de groote van de motor en de as,
gearing is nog steeds 44/20.

Body is ook toegekomen (fg beetle body) en zal morgen afgewerkt zijn :)

foto's volgen nog!

het lijkt maar zo ;) zit zoiezo keihard vast want heb een sleufje uitgefrees op de as om het pinnetje te beletten nog heen en weer te schuiven.

geen idee voor die gaten achteraan btw? denk dat ik dat plaatje er eens van zal halen en zal opvullen met silicone, kan wel tegen wat hitte dacht ik?

Plastic plaatje, 3x gaatje boren voor de draad en dan tegen de achterkant aan CA lijmen, dat of iets als een outerwears shroud ofzo...

Na wat knutselen is de motor toch volledig stofdicht, met de hulp van wat plexi, secondelijm en silicone ;)

1st een stukje plexi gemonteerd aan de bovenzijde en met behulp van 4 schroefjes vastgezet.

auf6oo.jpg

2z3xmo0.jpg

dan een zelfde stukje plexi uitgesneden en 3 gaatjes uitgeboord voor de motordraden alsook voor het uiteinde van het asje. Het asje steekt iets uit de achterkant dus het plexiplaatje zou niet mooi op het plaatje aansluiten. Om af te dekken een stukje plexi met secondelijm opgekleefd.

55gu8l.jpg

dan de motordraden er doorheen

mmymo2.jpg

alles sluit netjes aan ;)

jsgbbo.jpg

alles vastkleven met rubbersecondelijm (voor banden)

315lwdx.jpg

en dan afwerken met silicone.

qy8e8l.jpg

stofvrij en sexy :cool:

Daar komt niets meer in, netjes gedaan.

Standaard zitten er gaten in voor extra koeling en aangezien de lucht schoner is dan op de grond kan het kwa stof wel. Ik zie graag je filmpjes tegemoet en lees graag je ervaring met de motor.

dacht ik ook al maarja.... morgen word hij uitvoerig getest dus filmpjes volgen binnenkort!

volgende updates zijn LST shocks en de FG beetle body natuurlijk! :)

nog steeds geen nieuwe filmpjes, ben de klnutselruimte nog niet uitgekomen maar wel wat nieuwe fotos van de body en de lst conversie.

LST conversie/shocks

Het zijn de standaard lst shocks want die zijn lekker goedkoop. Heb er enkel nieuwe olie in gedaan en verschillende veren voor en achter gestoken.

jimkxh.jpg

x2rt7c.jpg

rijhoogte 11cm :)

e7hs84.jpg

zjhy1f.jpg

en de body is ook klaar, ben er niet echt tevreden mee maarja het beestje is nietmeer naakt dusja kan er wel mee leven.

rsvl1e.jpg

2mnlk4n.jpg

de achterkant is iets vreemds want er zit daar een gigantisch gat voor de motor/uitlaat dus heb er maar iets mee gedaan, wou het niet volledig dichtmaken weet ook niet waarm... :)
8x39k2.jpg

de kont :cool:

2vmbm92.jpg

zijaanzicht

5cehjt.jpg

tis niet echt wat ik wilde maarja kzal der mee moeten leren leven :rolleyes:

En morgen dus eindelijk eens RIJDEN!!!

Back