Mijn Savage 5B conversie projectje

kon het niemeer aanzien lol

2624k7c.jpg

ZWAAARRRTTTT :D

Beste forumleden

Ik ben mijn flux XL aan het bouwen maar loop tegen het volgende probleem
aan.

De as van de castle 1520/1600 KV is wat te lang om in te bouwen, heeft
iemand wel eens een as in gekort ? Zo ja hoe?

Laatst bewerkt:
Beste forumleden

Ik ben mijn flux XL aan het bouwen maar loop tegen het volgende probleem
aan.

De as van de castle 1520/1600 KV is wat te lang om in te bouwen, heeft
iemand wel eens een as in gekort ? Zo ja hoe?

Kun je je motor niet wat meer achteruitschuiven in de motormounts tot het laatste koelvinnetje er nog in zit en de pinion gewoon omgekeerd op het asje vastschroeven? Werkt perfect bij mij en mijn motor is 3mm korter dan de jouwe. Anders gewoon wat inkorten met een slijpschijfje, heb ik zitten op mn dremel, met een ijzerzaagje lukt het wss ook maar dat zal wel langer duren.

Kun je je motor niet wat meer achteruitschuiven in de motormounts tot het laatste koelvinnetje er nog in zit en de pinion gewoon omgekeerd op het asje vastschroeven? Werkt perfect bij mij en mijn motor is 3mm korter dan de jouwe. Anders gewoon wat inkorten met een slijpschijfje, heb ik zitten op mn dremel, met een ijzerzaagje lukt het wss ook maar dat zal wel langer duren.

Hoi pieter

Om de motor in in rechte lijn te zetten zou ik een stuk uit de site plate
moeten weg halen. ( de achterkant van de motor heeft niet genoeg ruimte
om weg te kunnen draaien ).

Denk dat ik toch maar een stuk van de as af dremel.

Groet

Soro

Hoi Pieter

Het is gelukt met de dremel.
Heb as 1 cm ingekort en wat gevijld aan het chasis.
Motor past nu.

Bedankt voor de dremel tip

Groet

Soro

hoi hoi! :) hier ben ik terug sorry! ik had echt geen tijd om te rijden dus schreef ook niets maar heb er dus vorige week een (kort) ritje mee gedaan. Niets gefilmd jammergenoeg :s

Trekkracht in overvloed , constant wheelies en eigenlijk terug naar het begin (toen hij nog standaard was) Met standaard vertanding (44/20) en 6cellen een beetje erover dus... Wel fun om zo'n grote wagen te zien rijden als een opgefokte springkonijn :) Nuja na 10 minuten rijden plots geknars, wagen kwam stil te staan en dan een gezoem dus ik dacht dat de pinion was los gekomen maar die zat nog perfect en de spur was ook volledig intact. De middendiff is volgens mij volledig naar de ***** ;) diffs voor en achter zijn wss nog intact , de wielen draaien nog zoals ze zouden moeten draaien en ik hoor alvast niets.

ik moet alles nu nog eens openmaken en dan zie ik wel wat het echte probleem/gevolg is.
De motor heeft wel erg veel trekkracht en met de vertanding 44/20 denk ik dat ik gewoon de middendiff kapot heb getrokken op 6 cellen. Ik heb jammergenoeg niets anders liggen dan 6 cellen dus wss zal ik moeten spelen met de vertanding om het middendiff te sparen.

enige ideetjes?

ik zal mn midden diff eens bekijken en dan posten wat er gaande is maar ondertussen zijn alle reacties welkom.

het is mn gearbox, de foto's zeggen genoeg...

30kzmh0.jpg

jh3r40.jpg

bovenste is de HD versie en die is nog maagdelijk :)

spdxjl.jpg

Ik heb hier nog een complete gearbox liggen dus ik kan dit snel oplossen maar wat zou ik moeten veranderen aan de gearing want daar ligt wss het grootste probleem met betrekking tot het grote gewicht (7,8kg en de grote banden big joe's)

enige gearing die ik hier nu nog liggen heb is een 17t pinion en een 47t spur.... zou dit voldoende zijn of nog kleinere pinion en groter in de spur gaan?

minder dan 6cellen rijden is geen optie (geld voor nieuwe batterijen ;) )

dusja....

zo ziet hij eruit met kap(pen) trouwens ;)

30k98up.jpg

6drbso.jpg

n148pc.jpg

monsterbuggy versie ;)

aac8q0.jpg

2vj28lt.jpg

nu nog die probleempjes oplossen en off we go again!

Laatst bewerkt:
Toen ik begon met lezen had ik verwacht dat je bovenste gear gestript zou zijn, maar aangezien je die al hardend hebt wordt het volgende zwakste punt gezocht, dat heb je bij deze gevonden ;).

Tips:
  • Koop hardened gear van dat tandwiel
  • Zet punch omhoog op de ESC
  • Zet exponential omhoog op je zender
  • Eventueel travel limiteren op je zender
  • Zorgen dat je niet op het gas staat wanneer je land

Maar je merkt dus wel dat deze motor meer power levert dan de standaard 1515 van de Flux?

ps. het is geen middendiff aangezien het geen diff is, het is gewoon een gearbox.

veranderd in gearbox ;)

de motor heeft veeeel meer trekkracht, zelfs met een beetje gas geven wipte hij al bijna over de kop. je zou wss een backflip kunnen doen met dit beest en zonder veel moiete, of hij zou landen zoals een standaard flux doet dat betwijfel ik wel maar hij trekt de wagen zonder moeite achterover.

Nuja die gears vanbinnen vind je niet gehard enkel de gear vanboven en die heb ik al, miss vanmiddag eens kijken als ik terug thuis ben maar ik las hier toch snel dat ze niet gemaakt worden en dat de meeste hun gearbox regelmatig vervangen.

zal die gearing trouwens niet helpen? 17/47 in vergelijking met 20/44 zal toch een positief effect hebben dacht ik?

Volgens mij geeft lager gearen juist meer koppel/kracht op de aandrijflijn.
Maar als je power over hebt, pakt lager gearen wel beter uit voor je rijtijd.

Ik zou idd punch zo hoog mogelijk zetten en timing van de motor op 5 of zelfs 0. Scheelt ook iets.

En een beetje spelen met de instelling van je slipper.

er zit net een slipperblocker in lol :) zal wel een oorzaak zijn maar ben toch aan het twijfelen aan een center diff conversie, word al een tijdje gedaan maar voorlopig word het de 17/47 gearing en wat met de esc settings spelen.

Iets minder sterk motortje erin doen,probleem toch ook opgelost?,en is die gelijk beter controleerbaar..
De keverkap staat erg cool..rijd je wel met kap,aangezien die in 1 honderste van een seconde al weer op zijn dak ligt met dat vermogen?

Bij deze dan ook mijn inbreng in dit topic!

Ik ben momenteel bezig met een Flux XL (FLM forward tranny) project. Ik heb ondertussen een rollend chassis, CC1520 1600kv icm MMM, DS1015 servo, Big Bore shocks, 5S 5000Mah Turnigy en RPM armen.

De Savage moet nog een keertje worden nagekeken maar wil het ding wel rijdend hebben deze maand!

edit: dit valt natuurlijk in het niet tegenover de Uber Savage in dit topic maar toch...

Bij deze dan ook mijn inbreng in dit topic!

Ik ben momenteel bezig met een Flux XL (FLM forward tranny) project. Ik heb ondertussen een rollend chassis, CC1520 1600kv icm MMM, DS1015 servo, Big Bore shocks, 5S 5000Mah Turnigy en RPM armen.

De Savage moet nog een keertje worden nagekeken maar wil het ding wel rijdend hebben deze maand!

edit: dit valt natuurlijk in het niet tegenover de Uber Savage in dit topic maar toch...

post ook je verslag want dat was uiteindelijk de bedoeling van dit topic , niet enkel de mijne hehe ;)

ben alleszins benieuwd! Ik ga nu mn gearbox terug in elkaar steken, pinon en spur veranderen en dan eens testen :)

Verslag en fotos komen eraan! Afgelopen maandag samen met Nard de elektronica erin gebouwd en aangezien mn shocks en armen helaas nog niet binnen zijn heb ik die van hem geleend.

Resultaat: auto rijd goed, moet nog veel worden afgesteld, iig power genoeg en moet weer nieuwe boutjes halen voor de shocks!
Shocktower heeft 1 klein tikje gehad waarbij meteen de boutjes afbraken... :confused:

Verder komt het allemaal wel goed! :bye:

Niet mijn conversie maar van Jahay (hij zit o.a. op RCM):

Laatst bewerkt door een moderator:
Back