al een hele tijd gelden maar hier zijn we weer, na wat tegenslagen ben ik er terug ingevlogen!

Soms heb je het wel een beetje gehad en moet je een beetje afstand nemen of ik zou alles vernield hebben lol zot komen in je knutselkamer dus
ok de mallen moesten dus gemaakt worden van de ruwe armen dit is een vb'tje:
dan de eerste afgietsels gemaakt met de hars en dat viel ook goed mee, het laat zich makkelijk verwerken en het resultaat was ook goed.
de silicone neemt werkelijk alles over dus je ziet nog steeds de pluizige structuur van het originele materiaal
had ook wat last van luchtbelletjes bij de eerste afgietsels maar dit was eenvoudig te verhelpen.
De armen dan gemonteerd en eens gekeken hoe de shocks gingen bewegen en waar er moest materiaal weggefreesd worden...
De shocks zijn groot dus er moest redelijk wat materiaal weggefreesd worden om ze vrij te laten bewegen.
ondertussen had ik ook een "hamertest" gedaan met 1 van de armen
Tussen de bankschroef en kloppen maar in beide richtingen, lekker primitief!

De arm buigt +- 30mm in beide richtingen dus dat zag er goed uit!
Het resultaat na 73 meppen was ....
Nu, 73 harde meppen met een hamer.... dit is ook zonder versterking van glasvezel of kevlar dus geen probleem!
Bij de verlengde armen horen ook dogbones! na een paar maand wachten kwam de postbode met een klein pakketje....!!! :xmas:
bling bling!
in vergelijking met een stock flux dogbone....
De dogbones zijn in samenwerking met Rhys Garven (Savage central lid) tot stand gekomen. De Dogbones kunnen ook heel eenvoudig van nieuwe pinnetjes voorzien worden....
nog eens een vergelijking met de stock armen en dogbones.
met als gevolg.... een probleem!
De dogbones waren door een misverstand van de constructeur 10mm te lang gemaakt.... met alle gevolgen vandien...
Alle mallen, afgietsels waren nutteloos... Alles moest dus 10 mm langer worden en dus heb ik terug alles opnieuw moeten maken maar dan 10mm langer, de dogbones inkorten is GEEN optie
Na alles opnieuw gedaan te hebben is dit het eindresultaat van de armen:
eindelijk!
dan opnieuw mallen gemaakt van de afgewerkte armen, een naampje toegevoegd voor de lol en hup!
Nu zijn de mallen reeds klaar en de definitieve armen zijn reeds afgegoten maar dat post ik een volgende keer