Mijn stoom en verspaningsbelevenissen.

De complete aandrijflijn vanaf het vliegwiel gezien .............

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
J.l. donderdag even Intermodellbau in Dortmund bezocht :D

Leuke spulletjes tegen gekomen en in de rugzak gestopt ...........na betaling natuurlijk :)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de stand van Wabeco hadden ze het tot taparm omgebouwde boorstandaartje weer..........maximaal simpel in opbouw en gebruik voor de tapjes M2 t/m M6 ;)
Zelfs m'n machinetap M8 x 0.75 past er in. Die had ik eerst ff stiekum gepast.........

Tevens de toekomst van m'n eigenlijk nog nieuwe (al oude) 3010 veilig gesteld. Alles kan nu naar 2.4 GHz en nu is telemetry mogelijk zoals het meten van temperatuur/toerentallen/inhoud & verbruik van accu's etc. Alles afleesbaar op een apart schermpje. Multiplex heeft kennelijk de modelboot-mogelijkheden (her) ontdekt en b.v. een programmeerbare Multi-switch toegevoegd.

Met alle mix progamma's die er nu al in de 3010 zitten :rolleyes: dat wordt een hernieuwde studie m.b.t. alle mogelijkheden .............

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de ploaties zal het wel weer goed komen op het MF :);)

Vorige week nog wat porno-stoom-piefjes vanuit Germanika binnen gekregen ..

P1011097.JPG
 
Zo moet het straks in elkaar gaan passen en is alles makkelijk te (de) monteren aan de machine ............

P1011102.JPG



De boutjes en moertjes zijn M2 .
 
Op de achtergrond staat m'n pijpenbuigertje en ben nu extra blij dat ik toen de tijd heb genomen om hem in elkaar te freubelen ;)

Hij komt nu echt van pas en tot zijn recht met die korte bochtjes buigen :D

P1011099.JPG
 
Vorige week bij HBM een aanbiedinkje opgehaald .............
Voor 5 euri per stuk (ik had ze nog niet....) MK3 directe spantangen mee genomen. Daar laat je ze niet voor liggen natuurlijk .....:cool:

P1011105.JPG
 
Is dat wel handig , ijzer in een houten blokje?
Hoor van verschillende kanten dat hout het ijzer aanvreet.

Vochtig hout = fout............. eikenhout = fout, want eiken is van nature erg zuur en het vochtgehalte in de ruimte waar het is opgeslagen is ook belangrijk.
Dus gedeeltelijk "snijd" je opmerking "wel hout" Remco ;)

Maarrrrrrr in mijn geval is m'n ruimte/garage kurkdroog, het gebruikte hardhout kurkdroog en ingesmeerd met lijbaanolie...........vooral de gaten
waar de tangen in hangen. Het zou dus kunnen wat je zegt, maar ik ben er in mijn geval niet bang voor. Dit ook omdat ik gewoon iets heb na-ge-aapt m.b.t. het gebruik van hout en daar was nog nooit iets fout gegaan.......in deze combinatie ...:D

Sterker nog.............veel ER-sets worden in een houten houder verkocht/aangeboden .......
 
Laatst bewerkt:
Tijdje rustig hier en daar..........bij mij ook. Laatste tijd lekker met de klassieke motoren aan het sturen geweest :)

Vandaag ff aan het "kleuren" geweest :D.............
P1011109.JPG
 
Gek.................:confused:

Het uploaden van andere ploaties lukt op een of andere manier niet..........krijg iedere keer een balk te zien dat het bestand leeg = :eek::oops::confused:
 
Als je zo kunt bouwen dan kun je echt trots zijn op je werkstukken,dit is het echte modelbouw,geweldig.
Hier is geen twijfel mogelijk dat ook je klassieke motoren met het nodige geduld gerestaureerd zijn!
Het is inderdaad op de stoomafdeling van MBF erg rustig en volgens mij is dat logisch,omdat er hoofdzakelijk aan de modellen gewerkt moet worden en het PC werk zeer zeker op de tweede plaats komt!
Groeten,fanaat Sjef
 
Back
Top