Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die kraantjes zitten meestal per 2 op de stoomcilinder.
Deze dienen om condens water af te voeren tijdens het voor verwarmern of starten van de machine.
Begrijp ik het nu goed dat je nu 1 kraantje op elke schuifkast gaat zetten?
Dan voer je alleen condensaat af wat in de schuifkast ontstaat, de cilinders voeren het condensaat dan af via de schuif naar uitlaat.
Ik heb op mijn vrachtwagen ook een aftap op de schuifkast zitten, maar had achteraf liever 4 kraantjes op de cilinders gehad, bij het eerste aanlopen van de machine komt er bij mij nog een hoop condensaat door de schoorsteen naar buiten.
Ik heb al eens gehad dat dit water door de vlampijpen naar beneden liep en zo het vuur bijna bluste...
Maar ik heb een vrachtwagen met staande ketel en geen boot/sloep.
Kan er iemand precies uitleggen hoe zo een automatische "drain cock" werkt?
Ik heb ergens gelezen hoe de werking zou zijn , maar eigenlijk was het maar een verwarrende uitleg.
Dirk
Dus je duwt de kogel manueel van zijn zitting als ik het goed begrijp?
Op deze site heb ik wat gevonden over automatische "drain cocks".
helen13
Dirk
2 spindeltjes gemaakt. Buiten schroefdraad M5 x 0.5 en binnenschroefdraad M3 x 0.5. = voor de montage van het handwieltje
Ziet er prachtig uit, complimenten!
Vraagje: als de spindel/klep wat vaster zit, draai je dan niet de handwielbout los?
Groet.
Paul
2 spindeltjes gemaakt. Buiten schroefdraad M5 x 0.5 en binnenschroefdraad M3 x 0.5. = voor de montage van het handwieltje
Ziet er prachtig uit, complimenten!
Vraagje: als de spindel/klep wat vaster zit, draai je dan niet de handwielbout los?
Groet.
Paul
Dank je Paul .
De "ploaties" zijn voorbeelden en zoals je het zegt zou dat misschien kunnen.
Maaaaaaaaaaar het gaat hier maar om M3 en die heb ik ook in het handwieltje getapt.
Als het straks allemaal klaar is zit er een M3 tapeindje geborgd met 638 in het spindeltje en zit het handwieltje met eigen schroefdraad (is nu ook) vast en wordt dan geborgd door een rvs M3 moertje.
Dunsz,
ik neem aan dat dat germaanse (soldeer)papje van je niet de Brasso is?
Doe mij het recept eens svp?