Mijn stoom en verspaningsbelevenissen.

ooit had ik een website gevonden met de specs van alle loctide producten, ben die kwijt helaas.
Maar zoals je zegt goed ontvetten, en de juiste soort gebruiken, Heb de naaf voor het kettingwiel en van de remschijf van de scootmobiel ook met loctide geplakt.
Dat blijft heel met een honda CBR 600 CC die er aan staat te scheuren, is toch 105 PK

ooit had ik een website gevonden met de specs van alle loctide producten, ben die kwijt helaas.
Maar zoals je zegt goed ontvetten, en de juiste soort gebruiken, Heb de naaf voor het kettingwiel en van de remschijf van de scootmobiel ook met loctide geplakt.
Dat blijft heel met een honda CBR 600 CC die er aan staat te scheuren, is toch 105 PK

Even Googelen op "specificaties Loctite" Remco. Als je de link neemt met pdf en deze opslaat heb je alle gegevens weer ;) Altijd handig want er zijn behoorlijk wat toepassingen :yes:

Ik vind het eigenlijk nog steeds een beetje wonderbaarlijk, ik ben van de generatie zwart-wit tv en draaischijftelefoon en op zondag verplicht mee luisteren als Pa via de mono radio naar meester G.B.J Hilterman zijn visie aan het verkondigen was over de situatie in de wereld. ;) De computer, althans het internet zeker, moest nog worden uitgevonden en nu met een paar muisklikken heb je 10 dagen later een pakketje vanuit China in huis :yes::cool:

Het zijn eigenlijk onderdeeltjes uit een 3D printer :rolleyes: maar voor dat geld uitstekend geschikt om uit te proberen als koppeling tussen de krukas en de omkeerbak :D Zo mooi kan ik het zelf niet maken als zelf benoemd gediplomeerd freubelaartje ...............

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zulke as koppelingen heb ik op de zaak gewoon liggen, alleen wel iets groter.

Dat is natuurlijk heel mooi voor je John33.............;).......maar wat heb ik, of een van de meelezers aan deze informatie .....:confused:...............zonder verdere nuttige uitleg waarom jij ze gewoon op de zaak hebt liggen en waarvoor .......?

Dit had bijvoorbeeld een leuke uitleg kunnen zijn........... waar iedereen wat aan heeft ................

https://youtu.be/TXkTGiF9bU4

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou ik vanmiddag vanwege de fantastische weersvoorspelling m'n klassieke Suzuki GT750 gaan "opstoken" en een lekker toertje gaan rijden, de mist deed de rest :showass: :(

Ff verder gefreubeld in het hobbyhok en de definitieve plaats bepaald en gemonteerd voor de lager ondersteuning van de krukas waar het voedingpompje gaat worden aangedreven en de overgang naar de omkeer koppeling...........

full

Alles wat aan de krukas hoort, er aan gehangen en het draait zonder echt voelbare weerstand allemaal netje rond nu ;)

full

Wat betreft die loctide , die zoekopdracht geeft niet de link die ik kwijt ben.
Daar stonden echt alle specs in, dus welke speling maar ook de sterkte per Cm2
Remco

Het zou ook zo kunnen zijn dat de link die jij zoekt niet meer bestaat hoor Remco. Jij gebruikt in de naam de D maar dat moet eigenlijk de T zijn ;)

Maakt niet zoveel uit voor Google want die corrigeert het (gratis) voor je tijdens het zoeken :D

Als je op de officiële site bent dan: Producten per toepassing > Bevestiging > Toon verwante producten en dan per product krijg je echt
alle gegevens voor de toepassingen die je wilt weten of nodig hebt hoor .

Succ6 :pim:

Type in bij goole: loctite 638
klik op het eerste resultaat met loctite in het adres
klik dan op technical information
zoek dan naar de gewenste taal
en je hebt

http://tds.henkel.com/tds5/docs/638-EN.PDF

Deze aangepaste versie is idd wat "lees vriendelijker " Harm ;)

De 638 is voor onze hobby idd een zeer mooi en handig product en op de forums bij onze oosterburen al veel vaker "aangedragen" als tevens vervanger voor het zacht solderen.....mits je de toegestane toleranties aanhoud .. en die verschillen niet echt met solderen.

Laatst bewerkt:
Aan de glijlagerkant van de omkeer-bak # 244 heb ik aanvankelijk wat zitten klooien met vaste busjes, ringetjes ....dikker & dunner .........strakker & losser. Tijdens het vastzetten was het toch weer niet wat ik zocht want het gaat echt om 100-dertsten om het echt lekker te laten draaien. Ik wil het dus goed kunnen stellen en elke weerstand die ik kan wegstellen = winst en heb hiervoor een alternatiefje verzonnen ...........

2 verstelbare busjes zoals het ook werkt bij het verstellen van een remkabeltje op de fiets .........vooral simpel houden dus ;)

full

Het setje compleet. Ik kan nu de hoogte/lengte van de pilaartjes wel precies stellen. Het (verborgen) schroefdraad is M 6 X 0.75 ;)

full

De onderdeeltjes ff uitgeprobeerd. Aan de onderzijde zijn de oorspronkelijke uitstekende boutjes/moertjes vervangen voor verzonken inbusjes.

full

Was toch nog niet helemaal tevreden. Even een 6-kantje er aan gefreubeld met 638 ;)

Ik dacht het pilaartje met een pennetje in het gaatje te kunnen vast houden, maar dat was verre van ideaal ............

full

Ik heb hem al ruim 25 jaar, m'n kleine circelzaagje :D Had er alleen hout mee gezaagd maar volgens de "papieren" zou hij ook non-ferro aan moeten kunnen :rolleyes::rolleyes:

Vanmiddag ff een zaagfrees gemonteerd ..................wauw wat is dat dingetje sterk .............16 mm zeskant messing zonder tegensputteren.
Gaat nog sneller dan afsteken in de draaibank :lol:

full

En omdat het afkorten van non-ferro nu helemaal een fluitje van een cent is, een paar stukjes rond en 6-kant afgekort en bewerkt in de draaibank.

full

De D10 heeft normaal bij de zuigers boven en beneden van die kleine kraantjes om eventueel bij een hydolock te kunnen ontluchten. Maar dan heb je alle troep wel in je boot ...................

In een van de boekjes uit de serie Dampf kwam ik een voorbeeld tegen van een
"entwasserungsventil". Lekker compact en gecombineerd met het kogelprinciepe
van een voedingsklep absoluut dicht of open. Ga er 2 maken, elke schuifkast krijgt
een kraantje voor het geval dat ................ Voor het formaat ..........de kogels zijn 4 mm en het schroefdraad is M6 X 0.75.

Die kraantjes zitten meestal per 2 op de stoomcilinder.
Deze dienen om condens water af te voeren tijdens het voor verwarmern of starten van de machine.
Begrijp ik het nu goed dat je nu 1 kraantje op elke schuifkast gaat zetten?

Dan voer je alleen condensaat af wat in de schuifkast ontstaat, de cilinders voeren het condensaat dan af via de schuif naar uitlaat.

Ik heb op mijn vrachtwagen ook een aftap op de schuifkast zitten, maar had achteraf liever 4 kraantjes op de cilinders gehad, bij het eerste aanlopen van de machine komt er bij mij nog een hoop condensaat door de schoorsteen naar buiten.
Ik heb al eens gehad dat dit water door de vlampijpen naar beneden liep en zo het vuur bijna bluste...
Maar ik heb een vrachtwagen met staande ketel en geen boot/sloep.

Back