Mijn TREX700 ervaringen

Ik wacht het nog even af met die BLS op 2s lipo. 30 vluchten vind ik niet overtuigend dat het heel blijft, meer een indicatie dat het niet binnen no time stuk gaat. 250 vluchten vind ik een stuk overtuigender.

Ik wacht het nog even af met die BLS op 2s lipo. 30 vluchten vind ik niet overtuigend dat het heel blijft, meer een indicatie dat het niet binnen no time stuk gaat. 250 vluchten vind ik een stuk overtuigender.

Dat zal nu weer even duren want heb net de 600 plat gevlogen vanmiddag :(
Cyclic was wel heel erg snel met de Red Line op + 2100 headspeed :p tering wat een power heeft dat ding zeg.

De 600 is iig al wel flybarless nu, alleen iets anders dan ik voor ogen had ;).

Typisch, Align is al aan het updaten.
Dit valt op bij de bouw van de 2e.
Zakjes zijn iets anders genummerd.
Op de skids staat nu Align 700. Eerst alleen Align.

De Align hex set werkt wel beter in ieder geval :D

Vadaag had ik last van de Align 700 bug.
Het tandwiel gestripped.

85049454b26b3937.jpg

Nu kun je bij de TREX700 niet de afstand tussen de pinion en de mailgear regelen dus daar is geen winst te halen.
Ik was nog mijn 2e TREX aan het inlopen toen ik aan het einde van mijn eerste vlucht iets hoorde. Ik dacht dat hij mager liep omdat de tank bijna leeg was.

Maar bij mijn 2e vlucht van de dag hoorde ik weer wat even pitchpompen en het geluid was weg.
Maar bij een full climb hoorde ik de maingear strippen.

Ik denk dat ik tijdens de eerste vlucht een tandje verloor.
Terwijl ik hem nog niet eens op zijn flikker had gegeven tot nu toe.
Ik ben benieuwd hoe een nieuw maingear zich houdt na vervanging.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vadaag had ik last van de Align 700 bug.
Het tandwiel gestripped.

Nu kun je bij de TREX700 niet de afstand tussen de pinion en de mailgear regelen dus daar is geen winst te halen.
Ik was nog mijn 2e TREX aan het inlopen toen ik aan het einde van mijn eerste vlucht iets hoorde. Ik dacht dat hij mager liep omdat de tank bijna leeg was.

Maar bij mijn 2e vlucht van de dag hoorde ik weer wat even pitchpompen en het geluid was weg.
Maar bij een full climb hoorde ik de maingear strippen.

Ik denk dat ik tijdens de eerste vlucht een tandje verloor.
Terwijl ik hem nog niet eens op zijn flikker had gegeven tot nu toe.
Ik ben benieuwd hoe een nieuw maingear zich houdt na vervanging.

Er is onderhand al een geüpdate maingear beschikbaar met de kenmerkende -1 toevoeging, wat er verbeterd is staat er niet bij helaas.

Nee hoor. Ik was heeeeeel snel bij de autorotatieschakelaar.
Niets ergs gebeurt gelukkig.
Ik ben toen wel snel mijn 2e heli op gaan halen om verder te kunnen vliegen.
Dit was waarschijnlijk de laatste vliegdag van het jaar, en die wou ik nog wel optimaal benutten.

En het mooie is dat mijn hofleverancier RCHeliparts nu alles op voorraad heeft :banana:
Ik verwacht dinsdag al de spare gears binnen.

Nee hoor. Ik was heeeeeel snel bij de autorotatieschakelaar.
Niets ergs gebeurt gelukkig.
Ik ben toen wel snel mijn 2e heli op gaan halen om verder te kunnen vliegen.
Dit was waarschijnlijk de laatste vliegdag van het jaar, en die wou ik nog wel optimaal benutten.

En het mooie is dat mijn hofleverancier RCHeliparts nu alles op voorraad heeft :banana:
Ik verwacht dinsdag al de spare gears binnen.

let er dan wel even op dat je de -1 versie krijgt

Vandaag dacht ik even: "WAT EEN KUT HELI !!!!"
Weer een maingear gestript :bad-words:

Ik was mijn snake aan het oefenen toen hij er mee kapte. Wel nog netjes aan de grond gezet met een auto.
Nee, het was nog niet de -1 gear, die was nog niet verkrijgbaar.

Maar de tandwielen staan duidelijk te ver uit elkaar bij mijn 2e heli.
Ik dacht al dat ik hem één tandje van te voren hoorde overslaan.
Het typische is dat mijn eerste TREX al enorm op zijn flikker heeft gekregen zonder problemen.

Dus nu ben ik hem aan het demonteren om het frame wat uit te vijlen om de gear-mesh beter te krijgen.
Natuurlijk had ik te veel locktide gebruikt waardoor een paar schroeven TE vast zaten. Dit combineert weer slecht met de slechte schroeven.
Ik heb dus meer dan een uur schroeven verwarmd met een soldeerbout om ze los te krijgen. Toch heb ik er nog één moeten uitboren :bad-words:

Morgen alles weer in elkaar zetten en kijken of dit de juiste weg is.
Ik houd jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
K.u.t. voor je Walter,

Onbegrijpelijk dat zo'n heli toch nog van dat soort belangrijke mango's vertoont, veelvuldig getest en mede ontworpen door de beste piloten van de wereld, mag je toch minimaal verwachten dat zo'n heli gewoon goed is:rolleyes:

Maar je zal zien dat met de masters in Spanje deze heli ruim vertegenwoordigd is:confused:

Gr,

Mario

Kom op Walter, even wat betere schroeven kopen, verse maingear en gaan. Volgens mij hadden Rappie's het ook niet in 1 keer goed vroegah.

Ja, hij is ontworpen door top piloten, ik denk dat er over het design niet mag geklaagd worden. De gebruikte materialen daarentegen (lees : schroeven) laat duidelijk te wensen over en dat zal wel niet aan die toppiloten liggen denk ik.

Align heeft prachtige producten en speelt vlug in op de "needs" van zijn klanten, misschien helpen ze dit euvel zo vlug mogelijk uit de wereld !

Grtz,
Dirk

Niet doen:

This kit does not Included in alg006 (collared screws) - these are condidered machined collared screws or screw pins (pins with threads on the end)

Ik ben nu zelf al echt wel 10+ Gallon erdoor en zit nog op mijn 1ste maingear.

Kan wel zijn, maar walter klappert wel heel hard met z'n heli's. ;)

Hoi,

Op RunRyder zit een man uit Israel die speciale washers gaat laten maken ipv de sholdered bolts .
Hier passen dan weer gewone M3 boutjes in .

Henk

De schroeven zijn redelijk als je de Align tools gebruikt.
Deze die ik gestript heb was grotendeels mijn fout.
De shoulder screw zat niet alleen met zijn draad vast maar ook de hele kop zat vastgeplakt met locktide.
Aangezien de koppen van deze schroeven nogal groot zijn plakt dit extra goed.
Grotendeels mijn fout dus :oops:

Nu heb ik alles wat met de motor en gears te maken had uit elkaar gehaald om te kijken of iets al slecht was.
Nee, alles is tip top.
Het was dus ZEKER de gear-mesh. Hoe goed de pinion in de maingear zit.
Het mooie van deze heli is hierin zijn nadeel.
Alles kan maar op één manier in elkaar. Niets kun je schuiven.
Dus ook niet de gear-mesh. Alles zit met nokjes percies op zijn plaats.
Heerlijk om te bouwen, maar nu is dit minder.

OK. dus het frame wat verder uitgevijld zodat ik de gearmesh 1,5mm kan verschuiven.
Ik ben hem nu weer in elkaar aan het zetten.
voor de verschoven parts gebruik ik nu niet de shoulder screws maar gewonen button-heads van mijn raptor parts met washers.
Hierdoor heb ik zeker 1mm schuifruimte met de hele motor en pinion.
Ik ben er van overtuigd dat het nu goed komt.

Ik kots wel veel over het apparaat. En toch......
Dit is mijn beste heli ooit !!! Ik ben nog steeds erg blij met mijn switch naar TREXen
- Super licht
- Ernorme power
- Goede contructie
Matige kwaliteit materiaal (maar dat weet je al door de prijs)
Als je alles ineens perfect wil hebben moet je een Heinseleit kopen of zo ;)
Maar daar betaal je dan ook voor. Ik vlieg meer in het goedkopere segment :rolleyes:

Ik wist toen ik hem kocht dat er kinderziektes in zaten.
Hij is heel snel op de markt gebracht, met een lage prijs.
De research wordt door de kopers zelf gedaan in de hele wereld.
Ik sprak Ed van RCHeliparts en die zei dat sommige parts al een -3 coed hadden.
Nu al 3 versies verder dus.........

Ik vul dit draadje vooral bij voor diegenen die hem hebben of willen kopen zodat ze het wiel niet zelf hoeven uit te vinden.

Laatst bewerkt:
Back