Frans,
Prachtige tekening van een heel goed vliegend model
Cheers
Bart
Prachtige tekening van een heel goed vliegend model
Cheers
Bart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Frans zei:Zo even een oude draad uit de sloot halen.
Al een jaar of twee vlieg ik met een "eigen" ontwerp mini.
Het modelletje vlieg best leuk en is hierbij makkelijk te bouwen.
Dus voor een ieder, de tekening is op een haar na gereed en zal via F3K.nl gratis aan te vragen/downloaden zijn.
Frans
Als ik het allemaal een beetje goed begin te begrijpen zijn de AG profielen bedoeld om met welving te gebruiken. De AG03 naar AG11 van de OFA hebben er ook een beetje welving in zitten.
Als het qua gewicht niet uitmaakt zou ik het doen. Het geeft meer mogelijkheden. Ik ben altijd wel jaloers op de vliegers die hun full-size kist van grote hoogte naar beneden laten suizen en dan vol de 'rem er op zetten' waarna de kist zachtjes in de hand opgevangen wordt.Is het qua vliegprestaties de moeite om flaperonmix met verschillende vliegfases te hebben op een op ofa-vleugel gebaseerde 1mtr-mini?
Verreweg de meeste profielen hebben welving. Profielen zonder enige welving zijn de zgn symmetrische profielen, en die worden eigenlijk alleen toegepast op aerobatics vliegtuigen. Dat een profiel welving heeft betekent zeker niet dat het voor gebruik zonder flaps of rolroeren bestemd is.Ik bedoelde zeker niet alle, ik weet dat AG03 en AG11 al welving in zich hebben, Dat staat er ten minste bij in de OFA tekening.
Het lijkt me dat die juist bedoeld zijn om voor een rolroer/flaploze vleugel te gebruiken.