Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, heb je gelijk insietse zei:Als je trouwens toch zo mooi bezig ben, dan kan dat rompje natuurlijk ook wel wat mooier en sterker.
Klopt, over de ribben zitten zogenaamde capstrips. Dit zijn koolstof stroken, die ik met behulp van dunne CA (secondelijm) aanbreng op de bovenkant en de onderkant van de ribben. De koolstof die ik hiervoor gebruik koop ik bij een vrije vlucht modelvlieger uit Tilburg. Kijk eens op http://www.dpp-pultrusion.com/pultrusie/pultrusie.ned.php. Hier kun je mooi ligger en achterlijst materiaal krijgen. (maarten zei:Heb wel een vraagje. Zo te zien heb je over de balsa ribben koolstof zitten. Hoe lijm je dat op de ribben en wat gebruik je daar allemaal voor??
Loet Wakkerman zei:In mijn DLG heb ik een waarschuwings-ledje zitten die de ontvangerspanning kontroleert (Webra order 20429) en als die in de buurt van de ontvanger zit (binnen 3 cm) begint de ellende. Boven op de ontvanger betekent maximale ellende.
En omdat het iedere weer een heel geklungel is om alles in de romp te wurmen zit dit waarschuwingsledje steeds op een andere plek.
Kent iemand dit probleem??
maaskie zei:Loet Wakkerman zei:In mijn DLG heb ik een waarschuwings-ledje zitten die de ontvangerspanning kontroleert (Webra order 20429) en als die in de buurt van de ontvanger zit (binnen 3 cm) begint de ellende. Boven op de ontvanger betekent maximale ellende.
En omdat het iedere weer een heel geklungel is om alles in de romp te wurmen zit dit waarschuwingsledje steeds op een andere plek.
Kent iemand dit probleem??
Hoi Loet,
ik ken dit probleem niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik wil even voorop stellen, dat wat ik hieronder schrijf pure speculatie is. Wil je het zeker weten, dan moeten we echt met meetapparatuur aan de slag:
Is de LED op de print zo'n super heldere LED? Eentje die heel erg veel licht geeft?
Zo ja, dan kan dit onderdeel van het probleem zijn. Deze krengen vragen namelijk nogal wat stroom om licht te gaan geven. Daarom laten ze de LED knipperen om de stroom opname te beperken. Dit beurt met een kleine schakeling die op de print zit (ik weet niet of er een IC op de PCB zit? Kan de achterkant niet zien op de foto). Het aan en uit schakelen van de LED gebeurt waarschijnlijk met hele steile spannings flanken, waardoor de storing kan worden veroorzaakt (EMC). De draden en spoortjes aan de PCB gaan als een soort antenne werken, die een stoorpulsje uitzenden, zodra de LED aan of uitgeschakeld wordt. Deze pulsjes kunnen dan door je ontvanger opgepikt worden, als deze zich te dicht bij de schakeling bevindt.
De oplossing heb je zelf al aangedragen: plaats de LED schakeling niet te dicht bij je ontvanger.
Greetz,
Jurgen