MiMi DLG

Het wordt een MiMi wedstrijd...dus alleen de echte "frans bal" MiMi's. Dus volgens plan, en een ander neusje mag, ook een KF profiel voor de durfals :D Maar wel houtbouw.

Als ik S-lijm mag geloven (en die heeft behoorlijk wat gezwiept met zijn KF3 mimi en vanavond met mijn orginele mimi) dan geniet de laatste toch zijn voorkeur :-/ Hij mag zelf zeggen wat hij er precies beter aan vindt. Dead air zoals vanavond ? gemiddeld 50 seconden/ 1 minuut ...makkelijk. Werphoogte 35 meter, makkelijk.

Het was werkelijk een feestje vanavond op de MooiBerg. Heel gezellig met Marc erbij, en ik moet zeggen ook de Mimi van Marc is een lust voor het oog om te zien vliegen !

Zwei Wunderschöne Mimi am Hang...

Zelf ook wat zwiepjes gedaan, en gevlogen met Franck z'n kist, en O O O O O echt een feest zeg. Hulde aan de bouwert !

De MiMi Cup 2013 kent overigens zeer waarschijnlijk een internationaal deelnemersveld..........inschrijven dus. (bij meer dan 150 inschrijvingen kom je op de wachtlijst, de teller staat al op 4.)

Mgoe, plaatjes zijn vaak beter als woorden......

3gzn.jpg

En Marc vliegt zijn Mimi op de MooiBerg............je kunt 'm nog net zien. (de Mimi)

rptp.jpg

Last but not least wat bewegend beeld:

Laatst bewerkt door een moderator:
De MiMi Cup 2013 kent overigens zeer waarschijnlijk een internationaal deelnemersveld..........inschrijven dus. (bij meer dan 150 inschrijvingen kom je op de wachtlijst, de teller staat al op 4.)

Da's nou lullig zeg maar 150 deelnemers.
Wat moeten die andere 2250 MiMi bouwers nu doen in dat weekeind :)

@huey: mooie foto en filmpje :thumbsup:

Vandaag de peg opnieuw ingelijmd, deze had ik eerst loodrecht op het vlak van de onderkant van de vleugel ingelijmd, geen rekening houdend met de V-stelling. Het gevolg was dat ie erg scheef stond, vandaar de afwijking naar links tijdens het zwiepen.
Nu staat ie mooi recht.

Search en rescue....MiMi Lost !

Ik ga straks maar even de starter II van Mees uitrusten met een camera....Wat is er gebeurd ? Slijm heeft zn KF3 MiMi uit het zicht verloren op onze Mooiberg :hammer:

....vanaf de grond onvindbaar, al weten we ongeveer waar hij zou moeten liggen. Vanavond dus maar wat circuitjes vliegen met camera en de beelden analyseren.

Wel weer spannend ! :D

sommige mensen bouwen, terwijl andere mensen ze weer kwijt doen! :D
hopelijk vind je em trug! zou jammer zijn van al het werk en geld!

Ik ga straks maar even de starter II van Mees uitrusten met een camera....Wat is er gebeurd ? Slijm heeft zn KF3 MiMi uit het zicht verloren op onze Mooiberg :hammer:

....vanaf de grond onvindbaar, al weten we ongeveer waar hij zou moeten liggen. Vanavond dus maar wat circuitjes vliegen met camera en de beelden analyseren.

Wel weer spannend ! :D

Het is dat ik in zweden zit anders was ik even met fpv multis langsgekomen!:) succes met zoeken.

Tsja, net even de SAR Starter om de hoek getest..gaat wel lukken vanavond. Alles wordt wel snel heel erg klein op 70 meter...mn bootje is toch echt 4,5 meter lang :D Niet te hoog vliegen dus.

Zullen we een prijsvraag ervan maken.... ?

untitled.JPG

Laatst bewerkt:
sommige mensen bouwen, terwijl andere mensen ze weer kwijt doen! :D
hopelijk vind je em trug! zou jammer zijn van al het werk en geld!

Sja das ook de reden een beetje....ben de bouwer ey....:D en d'r zit behoorlijk wat TLC in deze mimi.

Een heel gedoe dat zoeken met een starter met camera. overigens wel leuk om te doen :-/ Vanavond een groot deel van het terrein doorzocht...niets gezien, moet nog een klein stukje doen, waarschijnlijk ligt hij daar ook (maar das een dikke begroeiing :sad:

Laatst bewerkt:
Yes ! NA uren zoeken van Slijm......twee avonden video's maken vanuit de lucht.....lopen Huey en ik een stukje de helling af..en roepen nog eens naar Slijm " Enneuh....waar moet ie ongeveer liggen?".....

Ineens zie ik Huey met een vaart naar de dichtsbijzijnde boom rennen, en hij trekt triomfantelijk de mimi eruit...LOL!!!! Nog geen 10 meter van de vliegplek ! Enige schade is de lipo, en het ri roertje..dat had ik slechts 1 keer in de lak gezet , en dat is krom getrokken....en zo gefixed !!

Gelukkig kunnen we nu weer meezingen met de enige echte MiMi song !! ..(hoe krijgt je zoiets voor elkaar Frans ?
...want dit nummer is echt very "on topic" --> Leon !.......mimi only mimi.....:D)

untitled.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Terwijl niet alleen ik al meerdere keren om die boom heen "geklommen" ben, en we ook meerdere keren in die boom hebben staan turen....

De grijns van Slijm was meteen weer helemaal terug :D

Laatst bewerkt:
gellie zijt toch een hoop pateekes bij elkaar :D

het idd vaak zo dat het toestel veeel dichterbij is dan je denkt... zo verloor ik ooit een amigo op 300m hoogte, ging recht naar de grond, zat ik dus 200-300meter verder te zoeken dan ie daadwerkelijk lag.

maar als ik het zo hoor, geen schade... dan vliegt ie ondertussen weer? :D

Back