MiMi DLG

gellie zijt toch een hoop pateekes bij elkaar :D

het idd vaak zo dat het toestel veeel dichterbij is dan je denkt... zo verloor ik ooit een amigo op 300m hoogte, ging recht naar de grond, zat ik dus 200-300meter verder te zoeken dan ie daadwerkelijk lag.

maar als ik het zo hoor, geen schade... dan vliegt ie ondertussen weer? :D

:D Amai ! laat ons dan plat pateekes zijn ?

Awel, morgen is deze vlieger weer hersteld !

Laatst bewerkt:
haha, super...

verzamel van iedereen die een mimi heeft enkele beelden foto of video, plak dit samen en zet er het mimi lied op en je hebt een pracht van een demovideo:p

Pas op voor zweetvingers

Shit shit shit!

Net even gaan slingeren ondanks de hitte, ik hoopte op wat mooi stijgen

Helaas bij de 4e slinger bleef de peg kort plakken door zweetvingers waardoor ik de mimi tegen de mach 1 hard naar links slingerde en bijna volledig op zijn kop

In een reflex gaf ik vol up (down had beter geweest) 3 meter was natuurlijk veel te kort, dus vol gas. De grond in.

Alleen het rompje lijkt nog heel, verder is alles aan lucifers!

Jammer want dit was mijn nieuwste en die vloog net zo fijn.....

Nou ja, ik heb nog net genoeg hout voor een semi solid...... En ik hoop het rompje te kunnen reden

Sow he da's zonde.....maar het hoort er bij zeggen ze. Het gooien vereist wel aandacht/concentratie wil je dit soort dingen voorkomen. Net als een zwever of motorkist daarbij doe je ook een pre-flight tjek.

Succes met de nieuwbouw !

Laatst bewerkt:
Sja, sonde hoor. IK zeg ook tegen mijn mbv's Huey en Slijm.....let op!!!!: de mimi's zijn gebouwd om te vliegen ....niet om te crashen...dus voor je werpt met mach 3 snelheid...(dat is van 70 tot 120 km p/u!!!!!)..denk ff na...maar ja soms gaat het gewoon mis...--> krak.

Maar misschien hebben we er een nieuwe uitdrukking bij : een "plakpeg" hebben ?...typisch gevalletje van een plakpeg ?....bleef je peg plakken ??!!...

Tja bij het 1:1 zweven hadden we altijd van die ezelsbruggetjes
Ski stok was
Startplaats vrij
Kap gesloten en gelockt
Instrumenten op nul
Stuur organen checken
Trim op nul
Ontkoppelings haak checken
Kleppen vergrendeld

Misschien zo iets voor het dlg-en maken

Plakpeg schoon
Leukoplast bandje houd de kap nog gesloten
Uiteraard niemand in de lanceerbaan
Rijkwijdte ok
Is de lipo nog vol genoeg
Staan ze thuis al op me te wachten of kan ik nog een rondje

Makkelijk te onthouden

Vooral die van "thuis" en "nog een rondje" wil hier nog wel eens een van de moeilijkste in het lijstje zijn ........ ;)

Niemand in de lanceerbaan is ook al een keer bijna mis gegaan, dus die vergeten we ook niet zomaar meer.

Plakpeg schoon
Rijkwijdte ok

De eerste, maar vooral de laatste... ik lig werkelijk in een deuk :D :thumbsup:

Plakpeg schoon
genoeg Euro's op de raborekening ?
Rijkwijdte ok

Makkelijk te onthouden

Pleuris,,,,,nu kom ik dus echt niet meer bij :D

Laatst bewerkt:
Oh ja even roertjes bewegen is ook een goeie.... Nou dan zijn we er uit ;-)

De eerste, maar vooral de laatste... ik lig werkelijk in een deuk :D :thumbsup:

Pleuris,,,,,nu kom ik dus echt niet meer bij :D

Haha ik krijg al meer zin in de Mimi dag!
Wordt vooral veel lachen denk ik.

Eerst even een nieuw vleugeltje maken, en een nieuw staartje, stabilo was nog wel te lijmen.

zonde van de mimi, maar check zeker de staartboom goed... een kleine krak kan fataal zijn (probeer met de staartvlakken de staartboom wat te torsen, zo zie je onmiddelijk of er scheuren zijn.

ook de spantjes goed checken of ze vast zitten.
succes met de heropbouw!

Nou ik heb er weeeeer 1 (bijna) klaar....... mimi-lipstick-rood. Ik lijk wel een mimi fabriek :D Als ik nu mn veertjes staal kan vinden is ie met een uurtje af ! 3 mimi's in het gras....tlijkt de video wel :D

leuke is dat er geen 1 hetzelfde is .

Picture+001.jpg

De laatste (links) is die voor huey, 150 gram, ontv / accu en draadjes moeten er nog in.

Laatst bewerkt:
waarom bij de rode gekozen voor enkele v-stelling tegen de romp?

verder is rood een uitstekende keuze! zie je t best, en draait naart schijnt de beste thermiek haha :D

Over die enkele v-stelling zou Franck je kunnen vertellen. Sowieso verschillende uitvoeringen proberen is naar mijn idee altijd goed om te kijken wat de verschillen in vliegen zijn.

Maar, vertel mij eens wat het voordeel van een dubbele V-stelling is ?

Sja die V stelling... ik heb bij het bouwen de fout gemaakt 1 vleugelhelft recht te maken...gewoon automatisme....toen heb ik maar gedacht ...soit...eentje met V is ook niet verkeerd. Kunnen we de verschillen zien / merken. Beetje net als het KF3 profiel....ook maar proberen, en valt eigenlijk best goed....

zelf heb ik de enkele v-stelling mimi gehad, en ik vond dat de vleugel met dubbele V zich beter liet smijten.

ook het draaien in thermiek vond ik aangenamer...
zelf zou ik nooit nog voor enkele Vstelling kiezen dus :) (maar das mijn gevoel hierin)

Hopetee

Het gaat lekker, in een paar uurtjes al weer de basis klaar voor de semi solid, nog wat hoekjes er in en dan schaven en schuren maar.
full

Bijna jammer dat we morgen op vakantie gaan, dan kan ik twee weken niets doen, maar gelukkig na de vakantie nog een weekje thuis.

Groetjes!!

Niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond heeft Huey z'n mimi gemaidened.. op onze mooiberg....4 mannen op de berg (mees tel ik gewoon mee)
.....jonge jonge....wat een topavond, qua weer / temperatuur. Tleek wel herentaals + 10 graden.... (ha! "herentaals"....nieuwe uitdrukking na de plakpeg van gister!!) Heel zacht windje uit West...recht op de mooiste en hoogste helling...

En ja, moet ik dan nog iets zeggen over hoe deze MiMi vliegt ofzo.... denk ik dan?.........

Naaah, niet nodig... de plaatjes zeggen genoeg :D.

Picture+003.jpg

En zis is what life is all about.......drukke dag op het werk....targets...stress......kids kunnen niet slapen...vrouw wil nog meer aandacht...... en daar sta je dan......'s avonds op de berg, korte broek, blote voeten in het gras.........blauwe luchten......de zon kijkt je recht in de ogen.........hoezo rest van de wereld ??......rimpeltjes op het water.....het riet beweegt.....kijk....komt daar een belletje aan ?....geinig.......

Je haalt nog eens adem, denkt "pl(e)uris", en je zwiept.......

Picture+002.jpg

ik en m'n zwiepert op de berg.....verders nix...

Picture+019.jpg

....................en dan begint dat deuntje weer in je hoofd...:hammer:........[media=youtube]nlt5Wa13fFU[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back