MiMi DLG

lol, je hebt het stukje balsa toch laten hangen franck? mss wat extra CA aan doen dat het blijft zodat het een echt bedevaartsoord kan worden... ;) nu nog een plaatje "stoffelijke overschotten van mimi" ;)

Ha ha, hmm ik zal eens kijken vanavond of het stukje er nog op zit :D Kan ik ook gelijk een bloemetje onder aan de paal leggen "Ik mis je nu al, 004..."

Wat betreft de malletjes...ik heb mpx malletje beplakt met alu tape (dat dikke tape) echter met snijden zie ik dat de lijmlaag van de tape smelt en het oppervlak iets inzakt....de draad de tape een soort van voor zich uitduwt.....Nog maar es ff naar kijken.

Laatst bewerkt:
Ha ha, hmm ik zal eens kijken vanavond of het stukje er nog op zit :D Kan ik ook gelijk een bloemetje onder aan de paal leggen "Ik mis je nu al, 004..."

Wat betreft de malletjes...ik heb mpx malletje beplakt met alu tape (dat dikke tape) echter met snijden zie ik dat de lijmlaag van de tape smelt en het oppervlak iets inzakt....de draad de tape een soort van voor zich uitduwt.....Nog maar es ff naar kijken.

zit je nu aan versie 7?
noem het toestel James Bond, 007 :)

probeer bovenstaande manieren zeker eens uit.
de printplaat manier gaat oneindig veel keer mee :)

Mimi di corsica...

Namens Huey...hoogterecordje MiMi aldaar ?

Zoek de mimi !!

IMG_3367.jpg

Thx Frank voor het plaatsen ! Hoogterecord weet ik niet, ik schat deze op 100 of 120 mtr of zo. T was wel heerlijk hoor ! :D

niet zo moeilijk te vinden bij een fotograaf die de mimi probeert te centreren op de foto :D

een 100 tal meter ja... ik dacht dat je op 300m zat , aangezien er gezegd werd dat ie een stipje was :D
maar dat zal nog wel komen in de toekomst!

Slijm was er vanochtend, nu heb ik gelukkig weer balsa , dus ik kan verder met de staartjes. Ook heeft hij maar liefst 6 staartstokken besteld....ik begreep dat er meer mensen graag zo'n MiMi willen hebben op de club....werkt aanstekelijk dat gezwiep. :D Dat wordt doorbouwen!

IMG_3374.jpg

Snijden gaat steeds beter....bijna perfect...draad moet nog iets strakker.

IMG_3375.jpg

Dont mention the slibbers.:D (en sonde van de ene hoekje...naja)

Laatst bewerkt:
Francky en de MiMifabrico

Dat ik nog geen royalties moet afdragen aan Frans....:D

IMG_3376.jpg

Staartdeeltjes uit 3mm balsa (med grade), in naca 0010 oid lookalike profiel geschaafd en geschuurd. Tijdens deze vele roertjes fabrieken moest ik denken aan die fish market filmpjes op youtube...chefs waarvan je ziet dat ze fileren al 1001 keer hebben gedaan.. routinewerk, maar wel kek om te zien. (zie halverwege het filmpje...tjik tjak tjok en hup weer een paling gefileerd...en de volgende... ha ha ha)

KhdHqc-Q49U[/media] fish market - YouTube

Enorme bende hier op de vloer, wel slechts 3 gram per roertje inc blanke lak..Schaven, schuurplank erover....80-->120-->400 + lak...op een of andere manier heb ik eindelijk de veertjes van de scharnieren onder de knie....werkt nu perfect...kekke roertjes zijn het.

Balsa is weer op btw :-/

Laatst bewerkt door een moderator:
hola, het ruikt hier naar een deal ivm massa productie en Mimi's op de openbare markt! ;) haha

En dan nog een weekje wachten op nieuws over de Mimi-cup ! Ik laat jullie nog even in spanning maar schrijf je vooral in !

Nou ja....ik vind het een prima foto verder....

Ik vlieg one-stick met de mimi, dus rechterstick voor hoogte en rudder. Linker hand wel helemaal vrij, maar moet ook de zender vasthouden (ben eigenlijk een pultvlieger maar zwiepen met pult is geen optie) en met 1 hand de aiaiaifoon bedienen...vind ik lastig.

Zo...weer een stapje verder met de MiMi vleugel voor de 006, volgens beschrijving van Francesco Ballo ;D

Alleen de tussenstukjes nu vastlijmen.
IMG_3391.jpg

Deze vleugel is zelfs zonder ligger werkelijk knet-ter-stijf, buigen is eigenlijk niet mogelijk....torderen gaat wel iets. Ik denk vooral omdat ik dit vleugeltje met extra druk (via het plafond op de mallen) geperst heb tijdens lijmen, het balsa volgt precies het profiel van de kern. En ik ben een ietsie minder zuinig geweest met bruis dan het vorig vleugeltje..

Gewicht van dit helftje is 40 gram, mijn conclusie sofar.... als je echt op gewicht wil besparen met deze bouwmethode moet je echt 1mm light balsa gebruiken., want als ik zo door ga wordt deze vleugel net zo licht / zwaar als de 005 mimi (ca 95 gram) Ook geen probleem, all up weight wordt dan wel ca. 180 gram....daar kan je prima perfecto mee zwiepen..EN gelukkig worden..... een light weight monster van 150 gram maak ik met deze aanpak niet :D

(mgoed, dat was ook niet mn doelstelling)

Op zoek naar balans in profielnauwkeurigheid, sterkte en gewicht denk ik toch dat dit vleugeltje het beste resultaat ooit is ...

(tot nu toe dan ey ! :D)

Laatst bewerkt:
Kan je de schuim vakjes nog weg snijden? Dan heb je een soort semi solid maár dan van schuim.........

Of zou dit de stijfheid uit de vleugel halen?

Vind het er wel erg cool uitzien zo!

Zou kunnen idd, ik wacht ff met ander helftje...ik denk wel dat de schuim tussen de ribjes eruit gaat...weegt een paar gram.

Laatst bewerkt:
Back