MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ach ja, mijn profieltjes zijn ook een soort drela-francka type...:D En na de paar zwiepjes van vanochtend kan ik alleen maar denken....dat vliegt wonderwel en boven verwachting ! (de rest horen we van Huey)
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2013
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik ben wel benieuwd naar een mimi met zone v3 edge of mss kun je samen met prop-er wat proberen in xf3dinges....

    Ik heb trouwens net mijn 3d geprinte mallen binnen gekregen voor een mimi rompje! Kunnen we daar ook wat mooie rompjes mee maken :)
     
  3. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Als ik malletjes heb (of iemand maakt ze) kan ik me helemaal los snijden :D.

    En laat zien die malletjes ! (foto!)
     
  4. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Didier, ik weet precies wat je bedoelt. Maar profielen worden niet 'ontdekt', ze worden berekend en geanalyseerd door heren die alles van aƫrodynamica weten en met tools als XFLR kunnen omgaan.

    Je vind niet 'zomaar' even een profiel wat beter is dan wat Marc Drela heeft ontworpen. Daar is meer voor nodig. Je kunt ze beter van RCGroups halen. Franck zou een Zone profiel kunnen gebruiken, da's wat sneller dan de AG 03/11 profielen van de standaard Mimi.
     
  5. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Kan ik straks nog wel aankomen met mijn oldschool Semisolid Mimi?
     
  6. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ben ik de enige die vind dat je zit te muggenziften wubbe? :s
    wat denk je dat ik met "ontdekken" bedoel....

    columbus ontdekte amerika ook niet! het was er al, sterker nog! er woonden al mensen...

    ik bedoel maar dat er genoeg profielen zijn om te experimenteren op een mimi... het mimi bouwplan is immers voor het gros een handleiding om een dlg te bouwen, maar zoals je ziet komen er de gekste dingen uit!
     
  7. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Dat zou heel goed kunnen. Ik vind namelijk dat je onzin aan het uitkramen bent.
    Leg dat dan eens uit.
     
  8. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
    Heren willen jullie dit gekibbel even lekker via PB-tjes voortzetten begint een beetje oud te worden.

    :eek:ntopic:
     
  9. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Frans, je hebt helemaal gelijk. Het Mimi draadje moet over de Mimi gaan. Excuses.
     
  10. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord

    [​IMG]

    [​IMG]

    Er gaat nog een laagje vormenhars overheen om het geheel glad te maken en pva en wax proof te maken.

    Eerste rompjes worden van 50gr glas keper, daarna gaan we eens wat meer proberen gat voor de staart is 8mm met als bedoeling om er een tapse buis in te zetten die van 9-5 mm loopt in 50cm, bedoeling was zelf te maken maar een pookje van 8mm gaat vast ook werken. Er passen als het goed is 2d47 servo's in en een lipo van 2s120 of 1s 550 samen met een ontvanger die niet meer als 6kanalen heeft in de end-pin configuratie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    kan ik twee van die rompjes bij je bestellen ?!?!?! :D
     
  12. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Nope. Die profielen moet je met flaps vliegen. (Je zou je Mini Zone vast niet zonder flaps willen vliegen ;) )

    Je kunt wel eens hier je licht opsteken:

    Two new wing series for small poly DLGs - RC Groups
     
  13. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Tja ik beloof nog even niets ;-) maar dat gaat natuurlijk wel de bedoeling worden om er meer te bouwen voor anderen!

    De eerste zit nu in de matrijshars dus we zullen zien
     
  14. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Erm...nou idd...voor jet weet loop je hopeloos achter. Misschien is er nog plek bij een vintage glider treffen ? ;D
     
  15. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Het fijne van zoveel mimi's bouwen is dat je bouwkunsten en uiteindelijk resultaat er elk model op vooruitgaan Dit 006 rompje is de mooiste tot nu...en zat eigenlijk zo in elkaar. 70 gram met 800 mAh 1S en twee BA-D05010MG servotjes. Totaal wordt dat schat ik in 180 gram max.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...1kg_07sec_digital_metal_gear_micro_servo.html

    Die overigens verrassend snel en nauwkeurig zijn ook op 1S...deze servootjes zitten in de 005, Slijm en ik verbaasden ons erover. Het vleugeltje van de 006 is bijna klaar, de bruis ligt nu te drogen. morgen het folie erop (hoop ik) ....en dan kan ik ook weer es zwiepen :D

    [​IMG]

    Van de 007 denk ik dat we echt een toppertje gaan krijgen...kerntjes snijden gaat nu okidokie, 1mm light balsa, en een mooi rompje en staartje....en ik doe een poging voor poly V...moet niet te moeilijk zijn. En 160 gram moet echt mogelijk zijn.

    Kek, ik heb er nu al zin in !!
     
  16. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    :DSSSSSSSSSSSSSOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWW zeg he !:D

    Vanavond in de schemer de Mimi 005 van Frank even een paar keer gezwiept. 1e worpje gelijk 1:10 airtime, het gooit hartstikke strak en blijft prachtig boven ! Wat is het een verschil met de vorige (Corsica 001 zeg maar) !!

    Er valt nog het nodige te winnen; zwaartepunt kan nog een stukje naar achter, en de instellingen van de zender zijn nog verre van goed. Maar wat een genot !

    Wederom een dikke pluim voor de bouwer..............:thumbsup:
     
  17. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    arghhhhh... doorbouwen doorbouwen....:hammer: !!!! ha ha ha ik wil ook zwiepen !
     
  18. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Als stille meelezer zal ik me ook eens melden. Een aantal jaren terug heb ik een OFA gehad en toen een klein beetje aan het DLG-en kunnen ruiken. Echter ging het toestel om de haverklap kapot vanwege de slechte bouwkwaliteit van de romp.

    Ondertussen ligt er al een hele tijd een tekening van een MiMi te wachten om gebouwd te worden. De 8mm Skyshark stokken liggen ook al te wachten, het enige wat nog nodig is is wat 12mm balsa.

    Het is leuk om hier de ontwikkelingen rond de MiMi te lezen. Mochten de kevlar rompjes van Robert te koop komen dan heb ik ook interesse. Ik blijf meelezen hier.
     
  19. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Vanmiddag gaat de laatste coat er overheen van de matrijshars en kan het waxen beginnen. Ik hoop volgende week de eerste wel klaar te hebben inc. Hatch. Aan de linkerijde
     
  20. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    [​IMG]

    Laatste foto voor het polijsten en waxen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina