MiMi DLG

Ben ook begonnen
IMG_29061_zpsa5a72db2.jpg

IMG_29071_zps81dcdb6c.jpg

IMG_29101_zpsee22e5c8.jpg

Ik ben gisteren ook eindelijk begonnen met het uitsnijden van wat balsa onderdelen. Over 2 weken ga ik 3 setjes vleugelribben cnc frezen bij een kennis, dan heb ik voorlopig even voldoende. Zal dus nog wel even duren voor mijn eerste vliegt.

Ik zou ook eens een skyshark pookje willen proberen nu ik die van sadkingbilly zag ;-)

Volgens mij was het trouwens geen p90 die je er op had maar een 2p toch?
Waar kun je dat in nederland bestellen? Zien er wel erg leuk netjes uit!

En die tapered, is dat ook aan te raden? Zie je bij de grotere dlg ook vaak.

Nice ked.

Een tip voor je vleugeltje. zorg dat de bevestiging van je ribben in de TE /achterlijst goed is / stevig is. Ik heb twee vleugeltjes gehad waarbij bij folien (door de spanning van het folie) de ribben werden ingedrukt (1,5mm balsa) ....en de achterlijst omhoog kwam.(ribben niet diep genoeg verzonken in achterlijst)

Als ik (na 3 ribbenvleugeltjes) opnieuw nu een ribben vleugeltje zou bouwen zou ik de ribben minimaal 2mm balsa nemen, en de achterkant van de ribben minimaal 1 cm in de achterlijst laten "verzinken"

Nice ked.

Een tip voor je vleugeltje. zorg dat de bevestiging van je ribben in de TE /achterlijst goed is / stevig is. Ik heb twee vleugeltjes gehad waarbij bij folien (door de spanning van het folie) de ribben werden ingedrukt (1,5mm balsa) ....en de achterlijst omhoog kwam.(ribben niet diep genoeg verzonken in achterlijst)

Als ik (na 3 ribbenvleugeltjes) opnieuw nu een ribben vleugeltje zou bouwen zou ik de ribben minimaal 2mm balsa nemen, en de achterkant van de ribben minimaal 1 cm in de achterlijst laten "verzinken"

Dus hier en daar wat driehoekjes tegen rib en achterlijst lijmen is nog niet zo'n slecht idee?
Ik had al het idee om op 1 of andere manier het daar wat te versterken, achterlijst is wel behoorlijk dun.

Gisteren ook nog eens gekeken in de plaatselijke modelbouw winkel voor een 12 mm balsa plank.
Ik heb als ik balsa koop altijd mijn brievenweger mee.
De lichtste 12 mm balsa plank was 190 gram en de zwaarste 300 gram.
Ik heb tegen beter weten in toch de 190 gram balsa plank gekocht

@Jitze, heb je de DWG files van de Mimi ribbenset? Die zou ik graag hebben indien mogelijk :)

@Robert, waarom heb je dat niet gemeld dinsdag ;) had je er een mee kunnen nemen. Ze kosten iets van 7,30 geloof ik. Ik heb ook P90 in de Mimi zitten en er staan er vier op zolder..

buckshot thermals

Zoooooooo, dat was vanmiddag ff heftig!!!!. Knettermooie hollandse luchten, lekker contrastrijk vliegplekje, zonnetje en helaas net 1 bft-tje te veel... Na 10 zwiepjes ben ik maar gestopt want M stuiterde gewoon omhoog....sturen soms gewoon geen zin. Jeeeeeez...op een cup wordt het zo "all up, first down"... :D

Echt NIET normaal.....wel errrg lekker :D

Picture1+078.jpg

Laatst bewerkt:
nieuw staartje gemaakt, nu met 2mm carbon staafje erin
ik vind echt dat ie super goed vliegt, zeker aangezien die in het filmpje een opgezwollen vleugel heeft. ik denk dat de lijm die ik heb gebruikt (voor de vleugelkernen en het balsahout erom) niet erg goed tegen water kan, maarja
top ontwerp frans, bedankt!!
hier een filmpje
ik moet alleen nog wat trimmen, uitslagen goedzetten en mischien het cg nog een klein beetje aanpassen

Laatst bewerkt door een moderator:
140 gram is niet gek!!!

ik zag overigens dat je in je staartvlakken gaten toepast met bespanning

weet je hoeveel je hiermee bespaart? elke gram achterin is 4 gram voor dus 5 gewonen maar ik kan me voorstellen dat een gat in 3 mm balsa amper de bespanning compenseert....

het staat wel mooi.... dat is ook een goede reden ;-)

klopt, netto zijn de roertjes met gaten en folie net zo zwaar als zondergaten zonder folie...mgoed, twas ook een beetje een probeersel. tstaat inderdaad wel meer kek. De roeren zijn wel sterker met folie, dan zonder. Dus er is wel winst. Netto maakt het nog niets uit, want de de mini is precies in balans nu , geen lood nodig :hammer:

Topgozert!!!!!, dat vliegt als een mimi !!! nu nog finetunen !

Ik zeg twee duimen !

nieuw staartje gemaakt, nu met 2mm carbon staafje erin
ik vind echt dat ie super goed vliegt, zeker aangezien die in het filmpje een opgezwollen vleugel heeft. ik denk dat de lijm die ik heb gebruikt (voor de vleugelkernen en het balsahout erom) niet erg goed tegen water kan, maarja
top ontwerp frans, bedankt!!
hier een filmpje
ik moet alleen nog wat trimmen, uitslagen goedzetten en mischien het cg nog een klein beetje aanpassen

Laatst bewerkt:
140 gram is inderdaad best wel licht, waar heb je dan zoveel gewicht bespaart? is dat vleugeltje heel licht? of heb je het rompje wat langer gemaakt

met gaten ziet het er iig wel mooier uit :)

Kd2x0M4iRu5v3qsOiPRlNkshbRpLADYThGDdLZFiQhRW=w1166-h871-no

tis uiteindelijk 150gram geworden (en joris, de vleugel is gewoon super licht) , er moest nog een klepje erop en een ietsiepietsie epoxy op de neus. Hij is nu wel he-le-maal- klaar voor maiden.

Is het een MiMi ? ... neuh... Is het geen MiMi ....neuh....hmmmm tis eigenlijk een soort hybrid geworden, rompje geinspireerd door de birdy, vleugeltje van jeroen geinspireerd door de bird of time zwevert

19Feb11-OHR-Bird%2Bof%2BTime-1.JPG

en natuurlijk het stokje+staartje is 100% MiMI.

Tis dus iig een Mi...Bi BOT ?. :D

Morgen maidenen ? ff t weer checken !

Laatst bewerkt:
mooi!
filmpje, filmpje!!!!!!!!

mischien kan je een keer losse schuimkernen snijden, aan elkaar plakken en daar dan wat roving overheen doen, dan heb je echt een superlicht vleugeltje. en die dan met een vishengel omhoog brengen, of gewoon heel zacht gooien

Back