MiMi DLG

Yiha !

bijna geen wind en een waterig zonnetje...dus na de lunsj hup de nieuwe MiMi-BOT van Mees testen hier om de hoek in het weiland.

Sowwwww, dat zwiept net even een stapje hoger, en zweeft net ff wat langer !! (oh oh dat wordt vleugeltjes baggen Frankie) Wel moet er nog een veertje bij, want ik zwiep roertjes in de flutter. voordeel van dit vleugeltje: je hoort 'em niet bij't zwiepen....... dit is een ideaal kistje voor Huey om hansjes te oefenen. :-P

Ondanks het waterige zonnetje in 2 uur zwiepen toch een tiental vluchtjes gemaakt van meer dan 5 minuten...BOT reageert echt waanzinnig gevoelig op thermiek. 6 duimen voor vleugelbouwert jeroen ! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Vet kek, C'est ca !

Picture1+087.jpg

zwiep omhoog........een wiebeltje thermiek....insturen en ....."lateurrrrrrrrr!!!.." ha ha ha:D..

Picture1+088.jpg

Laatst bewerkt:
Nou ja ik wil best wat hansjes oefenen met je BOT.....als je zo aandringt. Rotklusje maar ik offer me wel weer op hoor.....;)

haha, heeft mees zelf ook al mogen vliegen?????;)
ik heb vandaag ook gevlogen met mn mimi. ik heb gister het vleugeltje ingetaped met inpaktape, dat omdat anders heel het vleugeltje opzwelt door het water op het gras. weegt iets van 15 gram, maarja heb daarom wel mooi heel de middag en avond kunnen zwiepen.
alleen nog ff startstand erinzetten

welke vliegtijden krijgen jullie eigenlijk zonder thermiek?? ik heb vaak 20 tot 25 seconden

Mees moest vanmiddag hockeyen, dus hij was er niet bij...komt wel.

Zonder thermiek ? Dat is dus "dead air" ....ik denk vanaf 30 seconden tot soms 60. Gemiddeld is ongeveer 40 seconden? .(maar dat is met een volwassen kerel van 1,8 meter met lange armen EN vaak een drukke baan met teveel stress / midlife crisis)

Jij bent een kop kleiner dan ik, dus jou tijden zijn voor de eerste paar zwiepjes zo gek nog niet.

Mees (en die is weer een kop kleiner dan jij bent...met bijpassende armpjes) haalt 20 seconden max, meestal minder.

Veel erwtensoep en boterhammen met pindakaas eten en wat geduld, dan worden je armen vanzelf langer, en gooi je hoger :D

Oh en haal een spuitbusje blanke lak bij de action,tape er weer afhalen en twee keer spuiten,afvegen met een doekje , wordt je vleugeltje waterbestendig.

Laatst bewerkt:
Vanmiddag ook nog even lekker staan zwiepen. Vluchten van ongeveer 60 sec in deadlift air. Helaas ging m'n zender tijdens den vd vluchten om nog onverklaarbare reden uit en kreeg m niet meer aan. Gevolg: neusje Mimi kapot. Goed te repareren, maar eerst eens achterhalen waarom m'n zender t voor gezien hield.

hoi joris, hoeveel Vstelling heeft het vleugeltje? ofwel is het optisch bedrog, ofwel is het beangstigend weinig :D

Nou....dan gaan we maar weer bouwen......

Met de ervaringen gister van het vleugeltje BOT en sowieso al de ambitie hebbend om glazen vleugeltjes te gaan bouwen..voor de MiMi ben ik maar weer het hobbykot ingedoken.

Het probleem is wel dat ik nog weinig ervaring heb met glassen (tenminste deze lichte vleugeltjes), en ik heb nog geen vacuumpomp. De rest heb ik eigenlijk allemaal wel liggen nu. Op RCGroups staat een draadje waar iemand met succes een luchtpompje van een aquarium gebruikt voor baggen, dus ik ga op zoek naar een pompje zoals die. In de tussentijd en al internettend kom ik op de volgende pagina;

Wax Paper Bagging

Ik denk, he das leuk, zonder vacuum glazen roertjes maken ! (want een glazen vleugeltje vraagt om glazen roertjes niewaar ? ! ) Zo gezegd zo gedaan, 1mm balsa gebruikt en in profiel geschuurd/gewreven. Gewicht is iig 0,3 gram. :D

Picture1+093.jpg

Picture1+094.jpg

Picture1+095.jpg

Picture1+096.jpg

Picture1+098.jpg

in de oven op 80 graden

Picture1+101.jpg

Laatst bewerkt:
verhip, het werkt !

Na twee uur op 70 graden is de boel uitgehard, grappig om te zien dat ik iets dikker mylar moet gebruiken want het motiefje van de tissues staan in het roertje. Het voelt overigens wel glad aan en het is erg stijf...maar kan beter. Gewicht 2,8 gram, das mn lichtste roertje ooit :D

Picture1+092.jpg

Zo maar even het hoogteroertje proberen.

Picture1+091.jpg

Hm hm, klopt, dus met deppen haal je de overtollige epoxy weg, maar je moet ook weer niet te veel deppen....beetje proberen ook, het hoogteroertje staat nu te bakken. Tlijkt erger dan het is, het oppervlak is lekker glad. Ik heb met het hoogteroer dikker folie gebruikt, kijken hoe dat wordt.

Hm hm, klopt, dus met deppen haal je de overtollige epoxy weg, maar je moet ook weer niet te veel deppen....beetje proberen ook, het hoogteroertje staat nu te bakken. Tlijkt erger dan het is, het oppervlak is lekker glad. Ik heb met het hoogteroer dikker folie beruikt, kijken hoe dat wordt.

is het eigenlijk niet slecht voor de gezondheid om epoxy zo in de oven te doen?
en hoeveel grams glas heb je hiervoor gebruikt??

Laatst bewerkt door een moderator:
Die aquariumpomp gebruiken kan ik bevestigen alleen moet je dan niet dikker als 1mm mylar of vacuumzak gebruiken anders trekt hij het niet om de mal heen!

full
full

Ja het laatste vleugeltje daar is mn broertje nog even mee bezig ;-)

Maar er word gebouwd!
Vandaag de staartdeeltjes ook nog even in de vacuumzak doen, die zijn ook klaar en morgen staartboom ophalen bij sadkingbilly....volgende week moet het allemaal af zijn!

De bedoeling is deze vleugel weer 1laags 25gr glas en 3k disser te doen maar dit keer met de kennis van nu haha

Eerste vliegbare rompje is ook uit de mal gekomen dus uit een mal bouwen heb ik nu ook eindelijk in de vingers! Er zijn al vier gegadigden voor zo'n rompje dus ik ga nog even hard door werken en in de herfstvakantie helemaal een boel doen :-)

ziet er goed uit!!
heb je ook al een foto van het rompje?????

kan iemand bevestigen dat ik epoxy veilig binnen kan gebruiken??????

Ja, epoxy kun je veilig binnen gebruiken maar ik raad het af om het in een oven te bakken waar je uit eet.... Maar das je eigen keuze ;-)

full

Hier een foto van de romp, 19 gram totaal.
Het carbon is sterk genoeg om op te zitten dus (getest bij de vorige) dus alleen het neusje zal splinteren bij een crash :-)
Volgende gaan we proberen 50gr carbon in plaats van 160gr te maken.

Als iemand zelf een rompje van carbon voor de mimi wil van specifieke materialen en ze nog thuis heeft liggen wil ik ze eventueel er wel maken met deze mal en ze terugsturen voor een kleine vergoeding :-)
De beste lay up voor de mimi lijkt me toch echt 50-80gr/m2 carbon en kevlar.

ziet er goed uit!!
mischien kan je een soort afschuifbaar kapje maken aan de voorkant van glas (en dan de rest van carbon) dan kan je makkelijk bij de elektronica en dan kan je het makkelijk vervange

Back