MiMi DLG

Oh man robert wat ziet dat er mooi uit ! :thumbsup:

Ik heb ook wat moois uit de oven gehaald net.....3,2 gram en knetterstrak/stijf. Ik ben werkelijk verbaasd van dit resultaat :

Picture1+091.jpg

en mooi uitgeknipt

Picwqeqqweweture1+092.jpg

Laatst bewerkt:
ah, oke

ik heb het net ook geprobeerd zo'n stabilp te maken, ik heb de mijne gemaakt van depron. jammergenoeg heb ik net iets te weinig epoxy gemengd. omdat het gewoon voor de probeer is en ik geen 25 grans glas heb heb ik 16 grams gebruikt. ben benieuwd naar het resultaat :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Robert,

Kan je laten zie met foto's hoe je dat met de disser doet ? Zoals loet ook op zn site aangeeft ?

full
full

Ja het laatste vleugeltje daar is mn broertje nog even mee bezig ;-)

Maar er word gebouwd!
Vandaag de staartdeeltjes ook nog even in de vacuumzak doen, die zijn ook klaar en morgen staartboom ophalen bij sadkingbilly....volgende week moet het allemaal af zijn!

De bedoeling is deze vleugel weer 1laags 25gr glas en 3k disser te doen maar dit keer met de kennis van nu haha

Eerste vliegbare rompje is ook uit de mal gekomen dus uit een mal bouwen heb ik nu ook eindelijk in de vingers! Er zijn al vier gegadigden voor zo'n rompje dus ik ga nog even hard door werken en in de herfstvakantie helemaal een boel doen :-)

Misschien kunnen jullie me van advies zijn. Ik zit namelijk (en die pomp komt wel daar maak ik me geen zorgen over) een beetje te dubbel over de vleugel. Zo'n lap in 1 keer is eng, ik wil een poly wing maken, en dus heb ik maar besloten de vleugel in 4 delen te baggen. elke stukje apart.

Ik heb 25 grams glasmat en 50 grams glasmat, en wat carbonvezel (Carbonvezelmat 20 g/m² breedte 100 cm - Carbonwinkel.nl )

Als ik nu de LE met een strookje 50 grams glas doe, de D box met carbonvezelmat daar deel overlappen overheen, en dan daarover weer het gehele vleugeldeeltje met 25 grams glasvezel bag, is dat dan genoeg ? En dan zonder disser?

De 4 losse deeltjes plak ik dan aan elkaar met wat glas of carbonweefsel oid.

Laatst bewerkt:
met wekk spul doen jullie eigenlijk zorgen dat de epoxy niet vastplakt aan het plastic? of hoe heet dat wax papier in het nederlands en waar is dat te koop?

Je kan mylar gebruiken, te koop bij oa. carbonwinkel.nl. Huey heeft eerder al eens een rol besteld voor de 008 / der "ubermimi"!. Voor de roertjes die ik vanavond heb gemaakt heb ik edoch dik landbouwplastic (dat dikke plastik..beetje doffig..zie foto) gebruikt. Werkt blijkbaar voor roertjes iig goed, is stukken goedkoper dan mylar.

Ik kon het toch niet laten een nieuw ruddertje te bakken....perrrrrfecto gelukt. 3,4 gram en knetterstijf. Yiha !

Picture1+091.jpg

Picture1+092.jpg

Picture1+091.jpg

en hier wordt ik dan weer errug vrolijk van .......008 here we come ! :D

[media=youtube]fvmS13cUDeQ[/media]

En dat is dan ook gelijk de naam van 008 ubermimi; "BI'mH" !

happy.JPG

Eens kijken hoe ik deze text op de vleugel krijg gebagged..

Laatst bewerkt:
Hey franck, ik ga een paar dingen anders doen:

De LE die beplak ik met 50gr glas met uhu por inplaats van transfer tape,
De disser doe ik van 3k carbon met hokjes van 5cm inplaats van 1k en elke 3cm
Het spuiten van de kist doe ik als ik hem er uit heb gehaald.

Met een vleugeltje van 50cm kan ik de disserdraadjes gewoon zelf neerleggen en netjes uitsprijden op het plastic en kan ik het meteen op maat knippen. Ik heb toch een uur en meer als een vleugel kan de pomp niet aan haha

Hmm, ok. Voor LE glas gebruik ik ook geen transfertape, maar een beetje spuitlijm van de action, werkt iig goed op de roertjes. Gebruik je carbonweefsel voor een D box ?

Die 20 gr carbon zal ik op de neus lamineren onder het glas.
Normaal word een carbon d box gebruikt voor extra stijfheid maar dit is een mat dus constructief zal het niet zo veel doen neem ik aan.
Wel disser doen! Dit helpt echt enorm!
Verder carbon stripje onder en boven op het dikste punt en je hebt een prachtige vleugel

Gewoon de eerst 2cm bij de root en 1cm bij de tip doen voor het geval je een woeste vogel tegenkomt of boom, carbon is lekker hard ;-)

Maar dit alles kan ik niet zeggen uit ervaring, enkel theorie maar vd week hoop ik het wel uit ervaring te kunnen zeggen.

Laatst bewerkt:
Hmm, is zo ja, mijn mat is in principe ok, maar vezels lopen idd niet door. Ik ben eruit. Ik doe carbon roving over lengte op dikste punt bo/onder, disser om de 5cm, 50 gram glas met een streep carbonmat op de LE met daarover / gehele vleugel 25 grams glas.

Huey kijkt of hij een pompje kan scoren op marktplaats, hoeft maar een tientje te kosten.

Laatst bewerkt:
Frank, rij eens langs de plaatselijke gemeente werf en vraag of je
een pomp uit de koelkast mag halen. Er staan er altijd wel een paar.....
Kost je niks en je hebt hem er vrij makkelijk uit, wel even wat
nemen ;)

Probeer de lokale witgoed handel eens.
Gewoon vragen of je een ingeruilde koelkast mag hebben(kopen, tientje of zo). Kan vragen naar een kast waar het koelmiddel al uit weggelekt is.
Het is een gok.
Maar bij een wat nieuwere kast is vaak de motor ok.
Koelcircuit is dan lek of regeling naar de knoppen.
Mij is het gelukt.
Je weet nooit

Back