MiMi DLG

Laatst bewerkt:
jorispicooz;3153590[URL="https://polyestershoppen.nl/Epoxyhars-p-1018.html" zei:
zou dit ook werken?[/URL]

-carbon liggertje, welke afmetingen?

edit:
- carbon tape 38g/m2

met deze verharder 25 minuten verwerkingstijd....liever een uur ! liggertje....3*0.8 oid...maten zijn net zoooo kritisch

ah ok, heb het aangepast en veranderd naar deze epoxy

wat zal ik doen, die carbontape uit robert's link voor de vleugel en staartdelen gebruiken, alleen voor de staartdelen, alleen voor de vleugel?

robert, eerst zij je iets over glasvezel dat waardeloos is, weet je mischien welke dat was?

@Joris:
Als je nog niets besteld hebt, kunnen we het misschien samen doen.
Scheelt weer verzendkosten...

is goed, dat scheelt niet alleen in de verzendkosten maar als we meer van dezelfde producten kopen is het ook goedkoper :) dat scheelt ook best veel.
ik ga waarschijnlijk bestellen bij: carbonwinkel, polyestershoppen, emc vega en dan nog ergens vliegerstokjes

ah, dat kan, ik bestel het denk ik gewoon bij de vliegerwinkel
evbragt, als je wat nodig hebt bij carbonshop of polyestershoppen moet je dat z.s.m. laten weten, want ik wil morgen daar spullen gaan bestellen

Poep omdat ? :D

Ik heb nu wel gemerkt dat de 50 grams die ik voor de D box heb gebruikt in het laatste vleugeltje te zwaar is....t vleugeltje wordt wel lekker (te) stevig...maar toch echt te zwaar. dus 80 grams is zo niet NOG zwaarder. Ik gebruik op de mimi vleugeltjes vanaf nu slechts een zeeeeeer dun reepje 50 grams op de neuslijst...verders niet.

en ik heb het gevoel dat ik stop met mimi vleugeltjes bouwen...

Aan de ene kant ben ik blij dat je weer net als ons geen tijd hebt om te bouwen..... dit hightec geweld was niet bij te houden en dan heb ik straks helemaal geen kans meer ;-)

van de andere kant mis ik het wel om even elke dag in de pauze te kijken naar je nieuwe vleugels en andere creaties! had zeker een hoog amuzements waarde!

Ik heb bijna alles klaar om te gaan beginnen met de Bouw van High-tec Mimi's! als dat lekker lukt dan gaan we natuurlijk naar de Full size! dat vliegt toch wel erg blits!

OW, maar ik ga wel verder met bouwen ! Maar mimivleugeltjes hebben we genoeg, er ligger er nu 4 hier, laten we eerst maar een gaan vlliegen met die dingen. En het is nu tijd dat jullie ook wat laten zien !!!!

Ik ben nu malletjes uit pertinax aant zagen voor een ander kistje.....met de mimi technologie van vandaag :D :D..en dat staat hier:

[199422] old-stuff-revived-de-uber-planck

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag voor het eerst beide MiMi's uitgelaten.
En ik moet je zeggen heb hier nu een super enthousiast jongetje rondlopen ( ligt nu op bed), met dank ook aan een paar clubleden die effe hielpen.

Moet nog wel zeggen dat ik eigenlijk aan 1 ding niet gedacht heb, had de werppen voor hem iets meer aan de buitenkant moeten zetten. Die kleine handjes kunnen er niet lekker omheen.
En ben blij dat ik er bij hem voor het extra nog een 50 grams matje aan de onderkant heb gelamineerd. Zijn MiMi heeft een paar keer rechtop in het veld gestaan. Ja valt niet mee om alles meteen beheerst te doen.

hier nog een mimi uitgelaten met LMBRT....de mimi was ooit van Jeroen K. Er is weer een nieuwe modelvlieger besmet met het DLG virus , het lijkt verdorie wel sars :D

beetje oefenen nog, komt wel goed.

uDyl8qfTLTIRMNtYRDpAtzOeevSkd9IzAPb8WKUcU9XS=w1188-h806-no

Dag mannen,

Gisteren de vleugelhelften van de MiMi afgemaakt. Toen ik de wing joiner er tussen hield leek de V-stelling me wel heel overdreven. 12 graden per kant! Vliegen jullie daar ook mee? Het is me op foto's nooit opgevallen dat het zoveel is.

Back