MiMi DLG

ook heb ik nog de vraag welke micro servo's ik het beste kan kopen
Tsja, het beste kun je Dymond D47 servo's kopen. Maar die kosten dan ook rond de € 20,- :(
Als je dat te veel is, kijk dan naar andere 5 grams servo's bij Lindinger, Staufenbiel, Hobbycity of Bidproduct. Die centreren minder en zijn minder nauwkeurig, maar veel Mimi piloten vliegen er met veel plezier mee. Ik heb bijvoorbeeld $ 2,- servo's van HobbyCity.

Maar, alle waarde naar zijn geld :teacher:

door middel van dat malletje wat bij de tekening zit....

je schuurt maar 1 kant van de verbindingen... en dan geleidelijk aan bekom je die bepaalde hoek en past je malletje onder de vleugel :)

qua servo's ben ik wel tevreden over de hxt500 of towerpro sg50

de HD5.5 van hobbycity is ook goed alleen die moet wel 4.8 of 6 volt hebben

1 kant van de verbinding schuren?

de middelste knik wordt toch 6 graden dus beide vleugeldelen op 3 graden schuren
de 2 andere knikken worden toch 6 graden? dus beide vleugeldelen 3 graden schuren?

Laatst bewerkt:
qua servo's ben ik wel tevreden over de hxt500 of towerpro sg50
Ik geloof dat de hxt500 en de hxt900 14 cent in prijs schelen en 4 gram in gewicht. Is het dan niet handiger de 900 te kiezen? Zeker omdat er in een DLG doorlopend een veerkracht aan staat te trekken.

Ik gebruik(te...) in mijn mimi ook HXT500's, functioneert prima. Af en toe wat gebrom als hij op de grond ligt, maar geen probleem.

Ik moet snel weer gaan bouwen, maar ben nu al een paar dagen wat beroerd. Ik hoop dat ik er in Vlaardingen bij kan zijn.

moet ik nou de wortel koordes en de middenkoordes allemaal op 3 graden afschuinen?
en de lak? poriënvuller? wat kan ik het beste pakken? heb hier pu staan voor de vloer maar die kan je pas na 4 uur overschilderen nu heb ik ook cellulose lak die kanje na 30 minuten al schuren en overschilderen. is dit ook te gebruiken?

1 kant van de verbinding schuren?

de middelste knik wordt toch 6 graden dus beide vleugeldelen op 3 graden schuren
de 2 andere knikken worden toch 6 graden? dus beide vleugeldelen 3 graden schuren?

in het midden 2 zijden schuren ja...
maar ik denk dat je best aan de tippen maar 1 kant schuurt om fouten te voorkomen. (openstaande naad etc)

maar je schuurt het best zoals je zelf denkt.
erg veel kan je niet misdoen...

ik heb de 2 servos OP elkaar gezet zodat mijn batterijpakketje (4 cellen in serie) er voor passen en ik niet meer moet opvullen tegen het schuiven.
ook de aanstuurhorntjes steken uit de romp en er komen visdraadjes aan (niet rekkend) die pull/pull werken.
zo zit ik al niet met een staaldraad ofzo, en dat is ook zwaarder int staartje.

En twee draden naar de staart wegen niks, denk je ;)
Ik zou maar gewoon single pull gebruiken, dat werkt perfect.

De andere lak die je noemde ken ik niet en heb dus geen idee of dat goed afsluit (mag absoluut niet op waterbasis zijn!) dus ga voor zekerheid en gebruik PU. Als je dat dun aanbrengt en goed afveegt is dat ook zo droog hoor..

Raymond, beterschap!

zojuist mijn vleugel gelijmd en dergelijke. alles is zo goed als klaar enkel nog wat details.
vanavond na het volledig uitharden van de epoxy ga ik het geheel even een schuurbeurt geven en dan lakken.
hioop dat morgen zoals gepland stond mijn geld op de paypal rekening staat want dan kan ik ontvanger en servo's gaan bestellen.

gewicht ongelakt: 126.5 gram (volledig vliegtuig)

Laatst bewerkt:
Ik heb enige tijd geleden voor een aantal clubleden kitjes gemaakt en daarvoor profielmallen laten frezen bij een maat met CNC frees. Nu proef ik zo hier en daar interesse in zulke mallen. Ik kan wellicht nog een aantal setjes laten maken. Kosten??? Ik denk dat ik met een euro per set (=3 mallen) zeker uit de kosten ben. Met 1 set mallen kan je natuurlijk een aantal vleugels maken.

Wie zou hier interesse in hebben? Even inventariseren, dan laat ik binnenkort wat maken en transporteren naar Vlaardingen (kan daar zelf helaas niet aanwezig zijn). Opsturen kan natuurlijk ook tegen vergoeding van een postzegeltje.

raymond
schrijf mij maar op voor een setje dan ;)
ik wil schuimvleugeltjes gaan maken dus dan is het wel makkelijk. gewoon aan leon meegeven de 14e zekers?

greetz robert

EDIT!!
doe maar 2 dan :p

Laatst bewerkt:
Back