MiMi DLG

Is een setje aluminium of anderzins harde profieltjes ook een optie, toevallig? Mag natuurlijk wel wat meer kosten dan een euro.. Maar zou bijvoorbeeld bij snijden met een draad makkelijk kunnen zijn..

En vijf setjes omdat ik nog wel eens wat sloop :P beter een voorraadje hebben :)

Voorlopige tussenstand na een uurtje of 2:
Robert14 2
Hunter58 2 (of meer)
Sadkingbilly 5
Meylink 2
Jan Weststrate 4

Dat wordt massaproductie. Hmmm, vraag en aanbod, prijs moet flink omhoog kunnen ;).

Mmmm, eigenlijk zou er een glas of kevlar rompje beschikbaar moeten zijn voor de Mimi, precies passend op de Skyshark stokjes..............

Ik ga daar toch eens over denken als mijn Supergee klaar is.

@Raymond,
Doet mij ook maar is een setje, dan ga ik ook eens een DLG-tje bouwen.
@Berrie,
Kan ik al bestellen:D.

Eric

Mmmm, eigenlijk zou er een glas of kevlar rompje beschikbaar moeten zijn voor de Mimi, precies passend op de Skyshark stokjes..............

Ik ga daar toch eens over denken als mijn Supergee klaar is.

Een superontwerp van Frans,
CNC gefreesde schuurmallen van Raymond,
Een kevlarrompje van Berrie,

Hmmm, ik zie je onderschrift en dat is nu een mooie waarheid:

Mooie dingen groeien langzaam
:D

@Berrie,
Kan ik al bestellen:D.

Eric

Hahaha, daar zat ik op te wachten! Het duurde nog lang! Als de productie uiteindelijk simpel blijkt te zijn, dan ga ik ze zeker voor verkoop maken. Maar dan moet ik wel de productiemal goed krijgen. Dat wil zeggen:

- romp ontwerpen die voor meerdere type apparatuur geschikt is. (wat gebruiken jullie zoal?!)
- Rompvorm zal zo gekozen worden dat een ballon aan de binnenzijde is op te blazen.
- dat opblaas kunstje moet ik zo onder de knie hebben dat niet de helft van de ballonnen klapt of lek blijkt te zijn...
- Het rompje zal een klapluikje krijgen zoals hier:

_qFoF6OKan0[/media] - Luikje Supergee fuselage

En, zoals gewoonlijk, duurt het fff voor ik het klaar heb.....

(eigenlijk moet ik eerst een prototype hebben voordat ik de boel hier lekker zit te maken, maar ja, combineer enthousiasme met onhandige impulsieviteit en je praat zo voor je beurt.)

Laatst bewerkt door een moderator:
combineer enthousiasme met onhandige impulsieviteit en je praat zo voor je beurt.
Ik ken Roberts .... oeps..... ik bedoel: "mensen" die daar nog veel beter in zijn :-D.

Berrie, ik kan niet anders dan je aanmoedigen.

Mooie dingen gooien hoog.

Berrie, waarom zo'n onhandig en omslachtig proces met ballonnen? Waarom niet gewoon twee negatiefmallen waar je het rompje in "schildert" als het ware? En dan beide iets anders van formaat zodat ze zo in elkaar schuiven.. Moet sneller en vooral goedkoper te maken zijn ;)

Persoonlijk vind ik vorm en afmetingen van het originele MiMi rompje wel mooi en handig (misschien een paar mm hoger zodat je makkelijker uitkomt met twee servo's op elkaar?)

Als zoiets niet al te duur zou worden (denk aan 20-30 euro) hou ik me zeker aanbevolen..

Berrie, waarom zo'n onhandig en omslachtig proces met ballonnen? Waarom niet gewoon twee negatiefmallen waar je het rompje in "schildert" als het ware? En dan beide iets anders van formaat zodat ze zo in elkaar schuiven.. Moet sneller en vooral goedkoper te maken zijn ;)

Persoonlijk vind ik vorm en afmetingen van het originele MiMi rompje wel mooi en handig (misschien een paar mm hoger zodat je makkelijker uitkomt met twee servo's op elkaar?)

Als zoiets niet al te duur zou worden (denk aan 20-30 euro) hou ik me zeker aanbevolen..

Ik maak de rompjes in negatieve mallen. De ballon blaas ik dan IN de mal op. De vezels worden zo keihard aangedrukt. In de ballon staat zo'n drie bar druk. Dat betekent per vierkante centimeter 3 kilo aandrukkracht. Alle overtollige epoxy wordt er zo uit geperst.
Er is niks omslachtigs aan, als je de mallen eenmaal hebt.

Oeh, Raymond. Ik wil ook wel graag 2 setjes als dat nog kan.
Ik ga voorlopig nog niet aan de slag. De inschrijving blijft nog wel een paar dagen open.
Voor de duidelijkheid: met 1 setje mallen kan je meer dan 1 vleugel maken! Ze worden van 3mm triplex, dus met wat voorzichtigheid enkele malen herbruikbaar.

Ik ga voorlopig nog niet aan de slag. De inschrijving blijft nog wel een paar dagen open.
Voor de duidelijkheid: met 1 setje mallen kan je meer dan 1 vleugel maken! Ze worden van 3mm triplex, dus met wat voorzichtigheid enkele malen herbruikbaar.

Ja ik weet dat ik ze meer kan gebruiken, maar wil er toch graag twee setjes hebben. Er is geen grote haast bij, maar ik ga ook naar vlaardingen, weet niet of ze dan klaar zijn?

Back