MiMi DLG

Zo,

Draadje doorgelezen, tekeningen aangevraagd, uitgeprint en begonnen met bouwen.

Simpel kistje, Snap zelfs ik ;)

Ik heb nu de romp bijna af, vleugels zijn grof in vorm, ga ik vanavond schuren.

Ik heb nu 3 servo's (4.5 Gr ) bij Bidproducts besteld, maar omdat de verzendkosten zo laag waren vroeg ik me af of het niet erg lang duurt (verzenden)?????

Wil m'n MiMi wel meenemen als ik naar Belgie op vakantie ga :cool:

Groet,
Robert

Nog eentje erbij :). top!

Bidproduct valt meestal wel mee. ik reken op 2 weken en dan kan het altijd mee vallen. Als het bij de douane blijft liggen kan het een stuk langer duren, maar met een paar servo's heb je daar bijna geen kans op. Soms heb je het zelfs in een paar dagen binnen!

Als je het zeker weten snel binnen wil, moet je in NL bestellen, heb je net extreem haast en wil je wat besparen, dan kan je in hongkong/USA bestellen.

Die servootjes zijn lekker klein en ik heb er ook best veel mee gevlogen. Let alleen op dat je de veertjes voor single pull niet al te sterk maakt, Anders brommen de servo's continu en gaan ze stroom zuipen...

MiMi BPG - sneak preview

Paar dagen weg geweest en nu weer druk aan de slag met de MiMi BackPackGlider.......

Vleugels zijn deelbaar. Romp zal ook deelbaar worden. Kistje voor vervoer is al klaar.

DHDLNsdnsSIKmqtrgI-zNA
Mimi_BPG_1.jpg

Mimi_BPG_2.jpg

Mimi_BPG_3.jpg

nKSlvHxFrZ6nUYuDRmyWOw

rVXY_3ENt-lg4Ey62zin7Q

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit!
Ben benieuwd hoe je de romp deelbaar gaat maken.. Heb je daar al ideeen over?

Het staartboomgedeelte wat normaal in de romp verdwijnt zal daar nu ingeklemd worden, dus de romp is dan niet echt deelbaar, maar de staartboom zal er uit kunnen. Ik heb er wel al ideeën over, hoop het later vandaag te kunnen laten zien.

Misschien is het niet sterk genoeg voor het echte DLG geweld. Op dit moment heb ik er ook geen werpstift inzitten. Voor hellingvliegen zal het geen probleem zijn schat ik zo.

Gr,

Johan

ook de linkjes geven een ERROR...
ik denk dat er toch ergens iets mis is :p

Vreemd, vanmiddag waren de foto's in bericht 1103 wel te zien, op een bepaald moment stond de 2e foto er zelfs 3 keer....... ik moet nu weer even terug naar de garage, nog even wat klussen. Zal later vanavond wel op een andere manier wat foto's plaatsen.

Gr,

Johan

Hierbij dan de foto's:

Foto-LPIMIRQM-D.jpg

Foto-K6EYMROU-D.jpg

Album=WGHOIWHF

Foto-HF77CYGC-D.jpg

Op deze foto ligt de staartboom gedraaid op zijn kant, m.a.w. je kijkt er van de zijkant tegenaan. De staartboom met richtingsroer is eerst op de onderplaat gelijmd. Daarna is het bovenstuk erop gelijmd en nu moeten de zijkanten nog opgevuld worden.

Foto-YVA7NQCY-D.jpg

Hier zie je hoe het geheel in het rompje geschoven moet worden.

Foto-N4Q6EDXM-D.jpg

Album=WGHOIWHF
En zo zit alles op zijn plaats.

Foto-IXGHWAOP-D.jpg

Een paar plastic breekschroefjes (M3) gaan door de zijkanten om het geheel op zijn plaats te houden. In het voorste blokje (waar geen schroef op ligt) wordt de vleugel vastgeschroefd.

Foto-MWDWSCYX-D.jpg

Beide vleugelhelften hebben nu een vleugelpen nodig om het geheel op zijn plaats te houden.

Album=WGHOIWHF
Foto-KWNNSAAH-D.jpg

En het rompje heeft ook een mooi opvallend kleurtje gekregen.

achzo jaja... nu zie ik ze :)

ik had het staartboompje toch anders gedaan hoor :)
gewoon het carbon staafje door spantjes laten schuiven zoals het op het plan stond... en bv met splitpennetjes voor en achter het spantje vastgezet.
zo wat het lichter en steviger dan nu.
zo was je rompje "normaal" gebleven.

Ik heb eens wat onboard beelden gemaakt met de mimi. De beelden van de staart zijn erg interessant. Het toont goed de belastingen waar wij deze vliegtuigjes aan blootstellen. Op het hoogst belaste moment lijkt er soms wat vervorming in de camerabeelden te zitten, maar de meeste vervorming komt toch echt van de mimi zelf!

Kijk en huiver......

Johan, weet je zeker dat je de achterkant demontabel wilt houden? Ik zou hem zo vast zetten als maar mogelijk is :rolleyes:.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb eens wat onboard beelden gemaakt met de mimi. De beelden van de staart zijn erg interessant. Het toont goed de belastingen waar wij deze vliegtuigjes aan blootstellen. Op het hoogst belaste moment lijkt er soms wat vervorming in de camerabeelden te zitten, maar de meeste vervorming komt toch echt van de mimi zelf!

Raymond,

erg mooie beelden!!!
Dit toont wederom aan dat de stijfheid van de hengel een staartdelen ERG belangrijk is voor de uitgangshoogte.

Bas

Mooi filmpje idd.
En het toont ook duidelijk dat het oppervlak van je kielvlak boven en onder de pook echt nagenoeg gelijk moet zijn. Je ziet hem mooi torderen :).

Ik heb eens wat onboard beelden gemaakt met de mimi. De beelden van de staart zijn erg interessant. Het toont goed de belastingen waar wij deze vliegtuigjes aan blootstellen.

Ha, nu snap ik het. Vorige week merkte ik bij de check, dat mijn staartboom van de Spinning Bird in het midden was gaan splijten!! Gelet op de constructie van de boom is dat als ik naar de krachten kijk die je op de beelden goed kan zien erg logisch!

tip: controleer dit dus regelmatig. Ik kon dit nu nog redelijk eenvoudig herstellen. :rolleyes:

Leerzame beelden.

Misschien kan je de vervorming van de camerabeelden aan pakken door de
verversing-frequentie aan te pakken net zoals op pc-games.
Een andere aanpak is de kamera een kwartslag draaien.

Buizerd

hmmm, ja... welke vervorming van de staart wordt nu echt veroorzaakt door mechanische krachten en welke door de camera?

Zie hier een screenshot van het beeld van de camera:

youtube1.jpg

De pook buigt inderdaad wat. Dit is niet verontrustend denk ik. Het stabilo en het kielvlak blijven wel mooi recht. De bomen daarentegen niet :-)

Hmm, ik dacht dat het al ergens stond, maar kon het niet meer vinden

ik ga morgen materiaal halen, iig het balsa.

is voor de vleugel 10mm*200mm*1000mm geschikt?

en de SKyshark 2p/3p,

Waar kan je die krijgen?

Groet,
Robert

Back