MiMi DLG

Vorige week mijn Z-log in de MiMi gepropt.
Geen 50 meter (163 voet) zoals die amerikaan maar (45 meter (149 voet) is ook niet slecht.

Dat is hoog! Ik gooi ongeveer 30 meter in dead-air, 35 meter met ballast. 15 meter extra zou bij mij neer komen op meer dan 30 seconden extra dead-air-time.

Gooi je die 45 meter met wind en/of ballast?

Jaap

hallo allen,
ik sta op het punt een mx12 aan te schaffen met Graupner r700.
nu is mijn vraag of deze ontvanger geschikt/groot genoeg is voor in de mimi?

groet marco

Groot genoeg is hij zeker, ik denk zelfs wat te groot. Waarschijnlijk moet je het rompje iets aanpassen als je een R700 wilt gebruiken (romp breder en/of langer maken). Een kleinere ontvanger gaat beter passen.
Is hij dus geschikt? Qua maat eigenlijk niet helemaal, qua ontvangst zeker wel.

Dat zou ik niet doen. Ten eerste helpt het denk ik niet veel, het blijft een ontvanger met 8 stekkers. Hij zal iets kleiner worden, maar niet veel. Ten tweede heeft de R700 een mooie stevige behuizing, ik weet niet hoe de boel eruit valt als je die behuizing weghaalt.
Die MX-12 moet je zeker kopen, is een uitstekende zender. En dan heb je denk ik 2 opties:
- De R700 gebruiken en het rompje op maat maken voor die R700
- Een kleinere en lichtere 4 kanaals ontvanger kopen. Een Corona 4-kanaals synthesizer ontvanger bijvoorbeeld kost maar $20 (plus wat verzendkosten, zeg totaal 20 euro) en voldoet uitstekend.

Inderdaad GEEN R700 kopen. Niet alleen veel te duur voor in een mimi maar tevens te groot en zwaar. Bestel bij united hobbies: corona Rx een Corona 4 kanaals synthesizer ontvangertje. Past rechtop staand precies naast een 4 cellen nimh 180mAh accu van bidproduct en brengt (in ieder geval bij mij) daarmee de mimi ook nog eens perfect in balans.

Van het geld dat je dan bespaart kun je nóg een paar ontvangertjes laten komen.. Of motoren.. Of regelaars.. ;)

Laatst bewerkt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbraam Bekijk bericht
Gooi je die 45 meter met wind en/of ballast?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind het wel extreem hoog. Mijn 32 meter waren ongeballast en in dode lucht.

De log is van 1 mei, wat ik vaag kan herinneren is dat het best aardig was die dag met niet al te veel wind. Met of zonder ballast? oei, ik denk met. Totaal gewicht 190 gram.
De dag erna in de avond gevlogen, licht windje en bijna dood.
Met en zonder ballast (150-190gram) zag niet heel veel verschil.
Net zo hoog als de Twaspi van Bart;)
Aan het begin van de avond was het nog spannend tussen de MiMi en de Twaspi bij AULD. Helaas later op de avond bij het wegvallen van de weinige lift die er was keerde het tij en kon de MiMi niet meer op tegen de Twaspi. (Bart was blij joh)

Frans

Gisteren nog even getrained voor zaterdag; zowel met de aspi als de mimi staan gooien. Gooide de mimi rechtstreeks in een enorme bel die haar binnen een minuut een stipje tegen de wolken maakte. Voelde toch niet zo prettig dus weer naar beneden. Aspi gepakt, in dezelfde bel gegooid. Zat ook in no time aan de rand van mijn zichtveld.. Sommige dagen, heerlijk :)

Ik ben nu een nieuwe mimi vleugel aan het plannen, een poly vleugel. Al vraag ik me af of het op dat soort dagen uitmaakt. Vermoedelijk wél op dagen dat belletjes klein zijn en lastig te vinden. De poly vleugel lijkt rustiger en vlakker te draaien.

Als je toch nog een zender moet kopen, is er dan in combinatie met DLG niet veel voor te zeggen om naar 2.4 Ghz te gaan?
Niet zo'n lange spriet op je zender, en met wat zoeken kan je een ontvanger gebruiken met piepkleine antennesprietjes.... dus hangt er ook geen antennedraad maar aan je toestel.

Ik heb laats bij heliguy voor 126 euro een Spektrum DX6i gekocht voor mijn dochtertje en gevraagd of ze de ontvanger om konden ruilen voor een AR500. Een prima zender en geen gezeur met kristallen meer en de AR500 heeft vol bereik, de kleine zat zondag met haar mimi en nemo een paar maal aan de rand van het zichgrens. Ik zelf vlieg zelfs met de AR7100 ontvanger deze weegt echter te veel voor een mimi.

theo hebben we het in huiselijke kring over gehad maar ze heeft dressuur wedstrijden en handbal dus dit jaar nog niet anders word het te druk en heeft ze net als papa 48 uur per dag nodig. Maar er wordt wel druk geoefend en ze is haar tweede mimi helemaal zelf aan het bouwen

mijn vriendin is ook een vliegende vrouw ;) jawel 1 van, de 2 vrouwen bij ons in de club ;)

de andere vliegt zelfs internationale F3J wedstrijden hehe

Ik heb me vandaag een nieuwe lader aangeschaft, mede door mijn crash van zaterdag. Dzez kan accu's cyclen. Het mimi accupakketje blijkt na volladen en vervolgens ontladen nog maar zo'n 85 mAh te bevatten ipv de originele 180. Geen wonder dat het eerder ophield dan ik verwachtte. Die gaat dus weg. Gelukkig heb ik nog wat van deze pakketjes liggen (die ik eerst goed ga testen met mijn nieuwe lader!).

Handbal in de winter dressuur in de zomer, maar ze is met handbal jong talent en traint daarom elke zaterdag en dat laat ze voor niks en niemand schieten.

Raymond, is dat zo'n pakketje van bidproduct wat wel meer mensen hier in de MiMi gebruiken? Dan moet ik die maar even in de gaten gaan houden dus (hoewel in die van mij na drie kwartier vliegen - het maximum dat ze in de lucht blijven - gemiddeld nog 125mAh gaat)

Alwin, dat er nog 125 in gaat geeft aan dat dit pakketje beter is dan mijn pakketje, maar het zegt niet wat de werkelijke capaciteit nog is. Misschien is die nog slecht 130 mAh.....
Ik ben nu blij dat ik een lader met cycle mogelijkheid gekocht heb, ik ga nu dan ook al mijn in gebruik zijnde accu's eens doormeten.

Back