MiMi DLG

inmiddels ben ik alweer een heel eind verder. en als ik zie dat ik begonnen ben met een paar kale planken ben ik toch best trots op mezelf dat ik dit eruit heb weten te halen. ik zit er ookal aan te denken een 2e mimi te bouwen(had alles dubbel gekocht) enkel omdat ik he bouwen alleen al vet vind en dan heb ik nog nieteens gevlogen. heb wel zeer veel geleerd van mijn eerste balsa bouwerk(deze mimi dus) en zit al vol ideeen voor de volgende.

goed...foto's zeggen meer.
de foto's zijn niet van beste kwaliteit maar heb even niks anders tot mijn beschikking dan een telefoon-camera.

590317382_6_Zr2n.jpeg

590317446_6_ZTLj.jpeg

590317495_6_AZuu.jpeg

zoals op de eerste foto te zien is heb ik glasdoek gebruikt op de midden naad en de naad die het meest dicht bij de werppen zit. in het rompje zit ook glas. heb nog geen electronica die ik erin kan doen want mijn budget is even op(helaas:( ). het rompje is ook nog niet gelakt(als enige) dit gebeurt morgen. ook heb ik ervoor gekozen enkel de onderkant van het rompje te voorzien van een kleurtje(zwart) zodat ik toch iets kan zien als hij in de lucht is. voor de rest is alles gewoon met blanke vloerlak behandeld(uiteraard op PU basis)

wat vinden jullie er van?

Helemaal strak!
Wat is je gewicht nu?
RC hoeft niet duur te zijn, maar dat heb je vast al hier gelezen.
5grams servootjes van een paar dollar voldoen vaak al in het begin...

Over rompjes,
Ik heb nu negatieve mallen voor mijn rompje, al ben ik daar nog niet geheel tevreden over. Zodra ik tijd heb wil ik wel een set mooie goed kloppende malletjes maken.
Maarja, is wel een extreem minimalistisch rompje, dus niet voor mensen die weinig geduld en/of aanleg voor precisiegeklooi hebben :). Kan alleen accu en ontvanger in.

De mallen die ik nu heb zijn trouwens net iets scheef. ziet er op zich niet slecht uit als je rechtshandig ben, maar goed.

ziet er goed uit! en rc hoeft inderdaad niet superduur te zijn! twee servo's als hxt500 bij hobbycity. kosten je 3.50 dollar per stuk. zender en ontvanger heb je al?

ja ben is benieuwd naar het gewicht leeg :)

en je zegt dat je een 2de mimi wil bouwen.... misschien kan je net als mij een ribbenbouw vleugeltje bouwen? dus eigenlijk gewoon 2 verschillende vleugels voor op 1zelfde rompje?

een ribbenbouw vleugel is altijd mooier.... (echter)
en als je dan doorzichtig bespand, is het nog specialer van dan zie je alles lekker zitten.

of een vleugeltje met gaten in... voor gewichtsbesparing... (zijn wel meer die dit doen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Voorlopige bestellijst voor de profielmallen:
Robert14 2
Hunter58 2 + veel
Sadkingbilly 5
Meylink 2
Jan Weststrate 4
Eric R 1
Jorn 2
Decter K 2

Men kan tot woensdag bestellen, daarna is de inschrijving gesloten.

ik wil ook wel een setje fotor

verder staat nu het rompje in de laatste laag lag daarna kan ik dus gaan wegen wat hij zonder electronica weegt

Zo dan, ben je even weg staan er een berg reacties nieuw gepost!!!
Tjonge zit nog bij te komen van het DM in Nardt.
Het was fantastisch.
Natuurlijk de MiMi mee.
Lekker gevlogen op donderdag tijdens de trainingen.
Best tof om met de MiMi tussen deze mannen te staan.
Best lachen dat ik zeker niet het laagste gooide:-D
Toch hier en daar een licht verbaast gezicht, wat is dat nu weer.
Even AULD gevlogen met Loet en Theo.
Bijna de heren een MiMiwaardigheidscomplex gegeven door één ronde maar nipt te verliezen.

tijd om de ontwerper van de mimi een percentje te sturen van de winst die je al hebt opgestreken met alle prijzen die je bij elkaar gevlogen hebt, en alle verkoop van pakketjes, illegaal gekopieerde profielen etc....

ps mijn rekeningnummer is .... :p

Definitieve bestellijst voor de profielmallen:
Robert14 2 V
Hunter58 22 V
Sadkingbilly 5 V
Meylink 2 V
Jan Weststrate 4 P
Eric R 1 P
Jorn 2 V
Dexter K 2 P
Frans Bal 5 V
mkabel 1 V
Hans Knippels 2 V
Willem P 2 V (??)
Ton.nl 1 P

V = aflevering in Vlaardingen 14 juni
P = per post

Wow, dat zijn 51 sets (x3 mallen!). Ik ga even kijken of ik genoeg hout heb. Als ik net te kort kom ga ik enkele mensen wat korten op de aantallen, ik heb geen zin om special op pad te gaan voor materiaal hiervoor.
Ik zorg dat de meeste mallen aanwezig zullen zijn op de dlg-dag in Vlaardingen. Daar zullen de mallen overhandigd worden tegen betaling. Als mensen het niet eens zijn met de V of de P moeten ze me een seintje geven.
Kosten? Ik mik op een euro (plus evt verzendkosten), maar met deze aantallen moet er ook wel een fles drank naar de eigenaar van de freesbank. Ik reken hierbij op jullie begrip.

Laatst bewerkt:
mkabel , makker, hoe zit het daar?

heeft dat ding al een eindgewicht leeg? en zit er een setupje in?

we zijn benieuwd... dat het maar snel vliegt en fotos van komen...

sorry sorry mensen ik moest voor mijn werk een nachtje in een hotel doorbrengen en ben net pas thuis.
ik moest naar landgraaf toe om pinkpop op te bouwen(aardig stuk vanaf nieuwegein).

maar goed even on-topic:
heb nog niet gewogen helaas maar beloof dit nu (na het posten) te gaan wegen. moet alleen nog even he roer vastmaken in de pod. verder ben ik ook nog met een klein projectje tussendoor bezig. windmeter aka anemometer. moet als het goed is binnen enkele dagen klaar zijn.

mvg marco

edit:
complete romp met staart en alles erop en eraan(geen setup die moet ik nog bestellen)41,4 gram
vleugel = 113 gram(zwaarder dan gewild maar het is pas mijn eerste zelfbouw)

Laatst bewerkt:
Back