MiMi DLG

goed werk raymond! we buigen allemaal voor je :lol:

190506moskee.jpg

on topic...
ik heb 2mm malletjes gemaakt van de ribben om een VOLLE vleugel te maken (in afwachting van het ribbenbouw vleugeltje)
ik heb er gaatjes in geboord (dikte van een kopspeldje) om het malletje met ook kopspeldjes in de kop van het balsa plankje te spelden.
zou dit werken? heb nog nooit eerder een vleugel geschuurd in profiel...

en aangezien het tipmalletje een ander profiel is, veronderstel ik dat tussen het stuk dat op het einde zit in het midden een niet bestaand profiel krijgt als je van een AG03 naar een AG11 overgaat... klopt dit?
is het dus niet beter als je ook een AG03 neemt op het einde?

en hoe zit het met de wash out? of krijgt het vleugeltje geen? maar wordt dit opgeheven door dat ander profiel?

off topic...

hoe krijgt je militaire spanlak (voor op echte vliegtuigvleugels van vroeger)
uit een autobekleding??? (tapijt) :lol: pot is omgevallen oopss....

Er is geen washout nodig en het klopt dat de tip een ander profiel heeft. Ik zou zelf de schuurmallen gewoon met een paar druppels CA op het balsa plakken als je klaar bent kun dat met een dun mesje gewoon weer lossnijden.

Als je een leuk ribben vleugeltje zoekt kun je het beste een Spinnin birdy kopen. Is echt een goede vleugel en sowieso een goed model. Maar wel wat duurder.

ik bouw alleen van het plan ;) ik wil geen arf of dergelijke meer :p het bouwen is veeeel leuker als het dan nog vliegt is alles compleet....

off topic...

hoe krijgt je militaire spanlak (voor op echte vliegtuigvleugels van vroeger)
uit een autobekleding??? (tapijt) :lol: pot is omgevallen oopss....

Spanlak lost goed op in aceton. Dat is dus een poging waard. Ik weet alleen niet wat aceton met de bekleding doet...
Wel ff vinyl handschoenen aantrekken, want aceton is niet zo'n gezond goedje ;-)

Succes met het tapijt!

Greetz,
Jurgen

ik verwijder zo'n beetje alles met aceton/nagellak-remover, ik haal er zelfs kit-resten mee weg en die zijn toch erg hardnekkig

ok thx....
nog iemand vorderingen bij de mimi???

wat voor lak zet je best op het hout? merk en prijzen?

PU lak.

prijzen weet ik zo niet uit me hoofd, ik meende het laats op het werk te hebben zien staan (karwei) voor 9.95 ofzo per 250ml.

PU lak die NIET op waterbasis is! Let daarop, de meeste bij de bouwmarkt zijn dat wel (en je weet wel, vocht en balsa enzo ;))

Gemiddelde prijzen idd 10 euro voor een kwart liter

Vandaag de zending malletjes van meneer Raymond binnen gekregen.
Ziet er toppie uit.
Voor wie aangegeven heeft de malletjes in Vlaardingen in ontvangst te nemen, graag met gepast geld betalen.

Robert14 2x = €3,=
Hunter58 1x = €1.50
Sadkingbilly 4x = €6,=
Meylink 2x = €3,=
Jorn 2x = €3,=
mkabel 1x = €1,50
Hans Knippels 2x = €3,=
Willem P 2x = €3,=

Frans

Back