MiMi DLG

ik heb alleen de middenpanelen 12° gegeven. en de tippen zijn gewoon vlak... dus een gewone enkele Vstelling in het midden.
morgen maiden vluchtje smijten...
ik val toch een beetje achterover van het gewicht... maar lichter gaat het niet, want ik had al 8gr lood op de neus moeten bijplakken... dus als ik een lichtere accu en ontvanger doe, zou ik dit zowieso weer moeten compenceren... toch tot ik een manier vind om op de staart gewicht te besparen.

Iemand ervaring met beide type vleugels?
welke vliegt beter?
Ben namelijk nu bezig met de vleugels maar ben er nog niet helemaal uit welke type vleugel ik ga/moet nemen.
Alle inbreng is welkom!

Tevens wil ik een nieuwe zender aanschaffen en ik zat te denken aan een mx12 met een 4ch corona ontvanger of de dx6i.
Vliegt er iemand met de mimi met de ar 6200 ingebouwd? ik zag namelijk dat er ook een satellite bij zat. Past dat dan wel?

Wat een boel vragen he? :oops:

Laatst bewerkt:
maar ik ben een belg :p en we zijn veel minder gewend van gewicht :p

hij heeft net zijn maiden gehad... sjonge toch...
4 beaufort op zijn neus...
ook wat te veel gewicht int neusje int begin... hij dook steeds wat...
ook bij het gooien ging het niet geweldig :rolleyes: ik gooi hem zo dat hij altijd naar recht kantelt... en als ik wat vlakker gooi gaat het wel goed... maar 8-10meter is wat laag eh :)

als ik al wat harder smeed kwam ik tot een kleine 20meter... maar ik durfde niet harder voor de maiden en de eerste keer DLG smijten :)

de laatste vlucht was er te veel aan...
had de stabilo al gelakt voor hij op het blokje gelijmd werd... (ik dacht "foert, het zal zo ook wel lukken zeker" )
maar het is na een onzachte landing losgekomen :) maar geen erg... mooi op de vernis losgekomen, dus straks de vernis er afschuren en op bloot hout lijmen.

ik had daarstraks toch een vlucht van een goede halve minuut met die 4beaufort... vond het toch niet heel slecht voor de eerste keer.

volgende keer eens gaan oefenen als het max 2Beaufort is. dan zal het wel beter gaan zeker...
het zweven doet het alvast redelijk voor zijn gewicht :)

Gefeliciteerd met de maiden!

Klinkt alsof er inderdaad gewoon teveel wind was (die van mij vliegt ook niet echt.. geweldig met zoveel wind), nog eens proberen op een mooie rustige dag (vanaf woensdag beter weer en weinig wind!) of een keer 's avonds als de wind gaat liggen..

ben ik zeker van plan.... de wind beukte soms met een dikke 5beaufort over het veld (we hebben een weerstation hangen bij ons op de club) , en dat is gewoon te veel voor elke vlieger... zeker voor een mini dingetje van 200gr.

we zien wel wanneer het beter wordt, en dan gaan we nog eens smijten...
het DLGen is best leuk :) zeker als je ziet dat met zeer weinig kracht zo een hoogte bereikt wordt :)

slingeren ipv gooien

De wind van vandaag is inderdaad een beetje veel van het goede :)

Bij ons in Vlaardingen was de wind heel vlagerig en de lucht heel erg onrustig. Eigenlijk was er gewoon niet te vliegen. Een beetje tegen de wind in hangen wilde nog wel maar wel met heel actief sturen. Mijn Mini van 160 gram wilde in ieder geval niet echt.

Maar hij kwam wel lekker hoog. Ik las net dat je kistje steeds wegdraait. Als dat zo is zijn er eigenlijk maar drie mogelijkheden:

1. Je hebt tipverdraaiing in de vleugel zitten en deze is niet aan beide zijden gelijk.
2. Je richtingsroer staat niet helemaal goed getrimd
3. en dat is de meest waarschijnlijke, je probeert het kistje extra snelheid te geven door op het laatste moment na te zwiepen uit je pols. Daarme oefen je kracht uit op de tip die voor het draaien zorgt. Hou je arm ontspannen als een stuk touw en laat de slinger zijn werk doen. Kistje moet dan vanzelf uit je hand vliegen. Enne ja...dat kost de nodige oefening :rolleyes:

Ruud

welke vliegt beter?
Ben namelijk nu bezig met de vleugels maar ben er nog niet helemaal uit welke type vleugel ik ga/moet nemen.
Alle inbreng is welkom!

Tevens wil ik een nieuwe zender aanschaffen en ik zat te denken aan een mx12 met een 4ch corona ontvanger of de dx6i.
Vliegt er iemand met de mimi met de ar 6200 ingebouwd? ik zag namelijk dat er ook een satellite bij zat. Past dat dan wel?

Wat een boel vragen he? :oops:

Iemand?

Oorspronkelijk geplaatst door spedter Bekijk bericht
welke vliegt beter?
Alle inbreng is welkom!

Wat een boel vragen he?

De poly-dihedral vleugel vliegt beter.

Met die ontvanger kan ik je niet helpen.
Wat je wel kan doen is de afmetingen op de site van Spectrum opzoeken en blokje hout met deze afmetingen maken.
Kan je makkelijk passen.

Frans

Ging niet onaardig.
We hebben de hele dag twee buitjes gehad.
Het was voor of na over trekkende (bijna) buien erg wapperig.
In een ronde, ik geloof de 5x70, was het echt idioot.
Gooien met moeite tussen de 40 en 50 seconden vliegen, ach ja je moet toch een schrapper hebben.
Rest lekker gevlogen en de MiMi eer hoog gehouden met een 100%.

Frans

1. Je hebt tipverdraaiing in de vleugel zitten en deze is niet aan beide zijden gelijk.
2. Je richtingsroer staat niet helemaal goed getrimd
3. en dat is de meest waarschijnlijke, je probeert het kistje extra snelheid te geven door op het laatste moment na te zwiepen uit je pols.
Ruud

het zal 3 wel zijn... want de 1e en 2e zijn in orde...
ik hield bij het gooien mijn stick al wat naar links (ben linkshandig en smeet hem in een rechtse bocht)
maar ik ga het eens proberen van het slingermoment te laten gaan... het kan goed zijn dat ik hem ook in het laatste kwart van de draai te fel omhoog wil gooien en mijn hand kantel ofzo...

Oh, je gooit met links :D da's nuttige info, dan kun je 'm ook gewoon te laat loslaten. Bij een rechtshandige werper gaat het toestel dan in een soort rol naar links. Als dat je bekend in de oren klinkt, eerder loslaten dus :)

Oh, je gooit met links :D da's nuttige info, dan kun je 'm ook gewoon te laat loslaten. Bij een rechtshandige werper gaat het toestel dan in een soort rol naar links. Als dat je bekend in de oren klinkt, eerder loslaten dus :)

ja dat zal het wel geweest zijn dan :) hij rolde steeds door naar rechts als ik losliet... ik zal eens proberen wat vroeger te lossen... ik loste pas als hij echt met zijn neus recht op de wind zat.

stabilo er terug opgelijmd... 3de laag lak op de vleugel (al veeel mooiere glans)
maar ik kan pas morgen gaan testen vrees ik... de wind is sterk komen opzetten...

ik heb misschien een drastisch besluit genomen... maar de mimi verdwijnt in de vuilbak... ik krijg er de tering van...
ten eerste valt met mijne niet rechtdoor te smijten... ook niet door ervaren werpers... en ten 2de ... ik smeet net wat harder... mee scheurt mijn pen samen met een stuk vleugel gewoon af... een stuk hout dan 20cm x 3cm had ik vast... en de mimi vloog al stuiterend over de grond.
(onmogelijk te lijmen, want dan zou hij te zwak worden)

ik ben nog maar 3dagen gaan werpen en ik ben hem al zo kotsbeu, dat ik besloten heb mijn highlight klaar te maken en daar mee te gaan DLGen.

ook draagt het vliegertje niet echt, mede doordat hij ook wat zwaar is.

een slechte ervaring rijker zullen we maar zeggen.

ik heb misschien een drastisch besluit genomen... maar de mimi verdwijnt in de vuilbak... ik krijg er de tering van...
ten eerste valt met mijne niet rechtdoor te smijten... ook niet door ervaren werpers... en ten 2de ... ik smeet net wat harder... mee scheurt mijn pen samen met een stuk vleugel gewoon af... een stuk hout dan 20cm x 3cm had ik vast... en de mimi vloog al stuiterend over de grond.
(onmogelijk te lijmen, want dan zou hij te zwak worden)

ik ben nog maar 3dagen gaan werpen en ik ben hem al zo kotsbeu, dat ik besloten heb mijn highlight klaar te maken en daar mee te gaan DLGen.

ook draagt het vliegertje niet echt, mede doordat hij ook wat zwaar is.

een slechte ervaring rijker zullen we maar zeggen.

wat jammer en zonde zeg... maarja gellukig nog wel een dlg

Mijn mimi is na de crash van weken geleden eindelijk weer klaar. Handig, zo'n dlg-evenement als drijfveer als je bouwlust even verminderd is.
De bodem van de romp is nu gemaakt van 1 mm triplex om knikken van de romp zoals in Arnhem te voorkomen. Verder van binnen wat verstevigd met koolstof roving. Vanavond de eerste startjes weer gemaakt. Het zwaartepunt kan denk ik nog iets verder naar achteren, maar verder vliegt ze weer als vanouds. Heerlijk dus. Nu weer even goed oefenen om de oude werphoogtes weer te halen.

Back