MiMi DLG

heeey
nou de vleugel helften zitten aan elkaar vast gelijmt
ik had nog glazen van precies 10cm deze heb ik dan ook gebruikt
het was toch makkelijker dan ik dacht die helften aan elkaar lijmen
al had ik denk ik iets minder epoxy kennen gebruiken maja dat nemen we mee naar de volgende ::P
de vleugel is geschuurd ernwel er zitten wel wat mini krasjes(deukjes) in de vleugel maar dit is niet noemens waardig en het blijft mijn eerde vleugel

over de pu lak gilstra heeft er 2 de normale die is versterkt met poly,,,,,,,, en de diamond versie die is gemaakt van poly...... ik heb maar de normale meegenomen deze zag ik eerder hier op het forum langs komen

nu nog 1 vraag hoop niet dat die alte dom is
moet ik nou eerst lakken en dan de verstevigingen aanbrengen of andersom
ik dacht eigenlijk eerst de verstevigingen en dan lakken terwijl als ik eerst lak weet ik wel zeker dat alles gelakt is en geen kiertje of gaatje open blijft

mvg lip

Vandaag nog ff een uurtje staan smijten en gisteren voor de winerpostal.

Maar!!!!!!!!! gisteren tijdens de winterpostal bijna de mimi de grond ingeboord tijdens het lanceren!
enorme flutter op het hoogteroer en de mimi ging eerst rechtuit en met een bocht richting grond! Kon hem nog net met vol up redden!
Dit gebeurde niet 1 maar meerdere keren.

Vandaag.. weer flutter op het hoogteroer bij het lanceren!
Bij een echte harder worp kan dit gebeuren..

Meerdere mensen dit fenomeen? En wat kan je hier aan doen?

Wat voor torsieveertje heb je er in? Ik denk dat die te slap is. Normaal volstaat een 0,3mm staal veertje als die goed gebogen is. Als je deze goed vastgeplakt hebt is het het eenvoudigst er nog één van 0,3 mm bij te plaasten. Anders mischien vervangen door een 0,4mm

nou ik heb gister de mimmi zien vliegen
ikwas ff gaan kijken
en wat leuk is dit zeg
ben meteen thuis weer verder gegaan maar
vleugel 1 keer met gilstra bewerkt (ligt te drogen morgen weer een laagje)
passend gemaakt op het rompje en, het richtings roer uit gezaagd in de staartboom
ik gaat langzaam maar moet toch op de zender wachten

grtz lip

Wat voor torsieveertje heb je er in? Ik denk dat die te slap is. Normaal volstaat een 0,3mm staal veertje als die goed gebogen is. Als je deze goed vastgeplakt hebt is het het eenvoudigst er nog één van 0,3 mm bij te plaasten. Anders mischien vervangen door een 0,4mm

Een 0.3 mm veertje gebogen als een nietje.
Ga er denk ik maar 1 bij plaatsen dan, dat lijkt me het makkelijkst.
Bedankt voor de tip! En jij ook sadkingbilly. ;)

Ik heb ook nog een Pulsar (full size) liggen. Ik doe er verstandig aan om daar een 0.5 mm in te dooen neem ik aan?
Wat hebben jullie in de full size modellen zitten? Ik heb geen zin om dit namelijk met een full size model mee te maken!

@ lip: Misschien ook voor jou een goede tip. Vervang het 0.3mm veertje door 0.4 mm. Misschien heb je in het begin geen flutter, maar zodra je wat harder gaat gooien wil je dit niet hebben!

Ik heb in de F3K modellen 2 veertjes van 0,3 of 1 van 0,4 zitten. 0,5 is teveel van het goede. Bij 0,4 buig ik het veertje al niet meer in een "nietje" maar gaat 1 poot al 90 graden om.

@ lip: Misschien ook voor jou een goede tip. Vervang het 0.3mm veertje door 0.4 mm. Misschien heb je in het begin geen flutter, maar zodra je wat harder gaat gooien wil je dit niet hebben!
Ed, niet iedere Mimi piloot heeft dit probleem hoor.
Ik weet niet of je Fotor hebt zien gooien met zijn Mimi, maar die geeft hem een enorme zwiep en heeft geen flutter. Ik heb er zelf ook geen last van.

Gebruik gewoon 0.3 en als hij fluttert doe je er eentje bij.

Kijk ook eens of het scharnier-plakband niet los zit of een beetje scheef. Een sterker veertje is eigenlijk symptoombestrijding

Nou, een heel enkele keer heb ik het ook gehad (zondag niet). Het hoogteroer lijkt dan wat naar beneden te blijven staan waardoor de kist gaat duiken, nogal beangstigend. Bij Edwin en Sylvian gebeurde het wel erg vaak. Zoals gezegd: veertje erbij. Hoeft misschien niet eens als een nietje gebogen te worden (180 graden), een 90 graden veer kan al genoeg zijn en belast je servo wat minder.

Nou, een heel enkele keer heb ik het ook gehad (zondag niet). Het hoogteroer lijkt dan wat naar beneden te blijven staan waardoor de kist gaat duiken, nogal beangstigend. Bij Edwin en Sylvian gebeurde het wel erg vaak. Zoals gezegd: veertje erbij. Hoeft misschien niet eens als een nietje gebogen te worden (180 graden), een 90 graden veer kan al genoeg zijn en belast je servo wat minder.

Hee dat is inderdaad een goeie. Had ik nog niet aan gedacht! En dan hoef ik mijn visdraad ook niet los te gooien!
Thanx! :p

Ik heb in de F3K modellen 2 veertjes van 0,3 of 1 van 0,4 zitten. 0,5 is teveel van het goede. Bij 0,4 buig ik het veertje al niet meer in een "nietje" maar gaat 1 poot al 90 graden om.

Thanx!

Kijk ook eens of het scharnier-plakband niet los zit of een beetje scheef. Een sterker veertje is eigenlijk symptoombestrijding

Daar had ik ook al naar gekeken, maar dat ziet er allemaal mooi uit..
Ik ga voor een extra veertje.
In ieder geval bedankt!

Laatst bewerkt:
MiMi_Solid_AcopyLarge.jpg

hallo allemaal,

Ik heb de tekening van de MiMi een beetje ge-update.
Op de tekening staat de MiMi met standaard en poly-vleugel (massief balsa)

Frans

Back