groot gelijk heb je, mijn vleugel is ook verkeerd gebouwd maar zal desondanks dat wel vleigen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gerhard, allereerst moet ik zeggen dat ik je oplossingen en veranderingen erg slim, nuttig en mooi vind.Volg je bouwverslagen dan ook met veel plezier!
Maar....
Ik zou zeker de plek rond de werppen verstevigen met glas!
Ik spreek uit ervaring. Je vleugel kan dan wel stijf zijn, maar wanneer je toch wat meer kracht uitoefend op de mimi, en geloof me, je wilt steeds harder gooien, dan heb je grote kans dat er dit [URL="- F3k Mimi dlg launch goes wrong[/URL] gebeurt! (uitkijken tot het einde!)
Ik ben niet de enige. Een vliegmaatje van me is hetzelfde overkomen.
Ik zeg niet dat het met alle mimi's gebeurt, ik heb het al 3x zien gebeuren.
Er hoeft maar een zwak stuk in het hout te zitten en je bent aan de beurt.
Dus mijn tip: Verstevigen met glas rondom de pen!
Ach ja, al doende leert men.Had ik veel werk kunnen besparen
Jou berekening klopt aardig Frans.
Maar de gaten zitten er nu al in.
We gaan hem nu gewoon afmaken.
En dan zien we wel hoe die zich houd.
het filmpje van youtube... heb het ook meegemaakt.... ik had een kwart van de tip nog vast terwijl de mimi omhoog ging.
En dat is nu het lastigste bij het bouwen van een MiMi met massief balsa vleugel.het hout is veel zwakker naarmate het lichter word.
Verkeerd gebouwd, dat bestaat niet echt het kan hooguit de volgende keer betergroot gelijk heb je, mijn vleugel is ook verkeerd gebouwd maar zal desondanks dat wel vleigen
Gerhard
pff die gerhard heeft gewoon massas tijd te veel
en werkt alles mooi orrigineel af.
nu maar hopen dat het niet splijt tegen die carbonstrook.
rode light cover kan ook mooi zijn!
mijn cirrus is zo hehe
Meteo Maastricht - Windverwachting Benelux morgen mooi weer voor een maiden lijkt me toch. site klopt bijna altijd(nog nooit meegemaakt dat ie dat niet ongeveer deed.
Gerhard
ik volg al je bouwdraadjes met intresse, maar via deze foto vraag ik me wat af, klopt het dat je hier een wingtip er bij aan hebt gelijmd? zo ja hoe kom je danuit met de totale span wijdte? voor een wedstrijd mag de span van mini helaas maar 1 meter zijn en niets meer. misschien iets op te letten. als de span gewoon 1 meter is heb ik natuurlijk niets gezegd![]()
Moet de Mimi wel af zijn.
Nog te doen;
Romp voorzien van folie. (denk carbon look)
Servo's inbouwen
Aansturing met de visdraden maken.
Moet lukken voor morgen
Gerhard
Er komt nog een mooi bouwdraadje aan.Birdy DS.
wat hij vooral bouwt zijn simpele toestellen, die leuk vliegen, die snel gebouwd kunnen worden, en die niets kosten.
kortom, wat iedere modelbouwer leuk vind![]()
Wow, die staat ook op mijn verlanglijstje! Je bouwt leuke modellen zeg...