MiMi DLG

Frans,

Op die sticker kom ik nog terug :) met beeld materiaal

Helaas kan ik zaterdag as niet mee doen maar de 30ste ben ik er wel bij :)

Groet Lyckele

Tadaaaa!! :)

P1030879.jpg

P1030880.jpg

P1030882.jpg

P1030885.jpg

Groet Lyckele

2.4 vliegen eh ;) dan zit er geen entenne :)

(en het gewicht naar achter toe is beperkt!)

2.4 vliegen eh ;) dan zit er geen entenne :)

(en het gewicht naar achter toe is beperkt!)

2,4 setje is onderweg, moet mn mx 12 even ombouwen. Maar de antenne van een corona 4 kanaals is qua gewicht minimaal
maar ieder grammetje op op de staart is 3 gram op de neus extra.

Groet Lyckele

Vijf gram zelfs, heb ik horen zeggen. Maar je hoeft natuurlijk de antenne niet perse naar de staart te leggen (al doe ik het zelf ook), via de vleugel kan natuurlijk ook, al werkt dat niet overal even lekker. Een antenne deelbaar maken (met een goudcontactje ofzo), daar ben ik ook een beetje huiverig voor hoor..

hoeveel gram is naargelang de lengte van de neus ;)

dus dat scheelt bij ieder toestel eh :)

ff nadenken... als we nu eens de neus even lang maken dan de staartboom? haha :rolling:

Zolang je zorgt dat er iemand een filmpje maakt van de eerste start ;)

Even een vraag die zijdelings MiMi gerelateerd is: stel dat ik een mimi vleugel met ailerons wil maken (bijvoorbeeld geglasd schuim of gewoon uit massief balsa - ik zeg ook, 'stel' he :D), hoeveel % dihydral zal die dan moeten hebben? Evenveel als een F3K kist? Meer? Een poly vleugel is helaas niet mogelijk met ailerons (flaps en ailerons? XD vier servo's in een vleugel, beetje zwaar)

Zou een mimi vleugel ook hoger gooien met een paar procent camber zoals bij de grote kisten? Wie weet waar ik nog eens aan begin... (Robert, ssst!)
Moet ik met de V stelling nog rekening houden met het profiel van de vleugel?

rolroeren op 1 servo laten gaan?
geen richtingsroer inbouwen?

dan zit je op even veel servos ;)

Slecht idee ;) 1 servo voor ailerons:

- geen startstand
- geen flaps
- geen thermiekstand

Rudderless wordt dan inderdaad een optie, scheelt alweer een draadje :)
Bovendien zullen de aileron servo's niet zoveel te lijden hebben als bij een fullsize dus kun je misshien toe met 5 grams (HTX) of zelfs 3,7 grams servo's..

zou ik als aileron servo's liever toch kiezen voor servo's zoals de d47. eventueel kan de gws pico ook nog wel die je hebt liggen. hxt500 is veel dte dik voor eenn mini vleugel.

ik denk dat een mimi met rolroeren en 2 servo's aan boord geen optie is om de bovengenoemde redenen. en als je rolroeren hebt wil je natuurlijk ook gebruik maken van remkleppen (bv met oplopende taak). dat nut vervalt dan al als je maar 1 servo gebruikt. met de blastini (fullhouse mini) vind ik het juist idiaal dat ik een mini had met alle mogelijkheden van een fullsize

De 3,7 grams die ik hier heb liggen trekken 0.75 kilo en zijn 6mm dik. die passen makkelijk denk ik :) maar of ze sterk genoeg zijn? Misschien wel bij een schuimvleugel maar een massief balsa aileron zal toch wel wat zwaarder zijn.

over die 1 sevo op de rolroeren , dat was een grapje :)

maar ff serieus.
die HXT500 is brol!
allez ik heb ze nu in een depron toestel steken van 1.50, en die blijven zagen en ronken voor dat 0punt te zoeken.

ik kan me dus niet voorstellen dat je deze dan in een DLG steekt!
FS31? of DS47 lijkt een goede optie.

rudderless vliegt behoorlijk, maar uiteraard net wat minder, omdat het vleugelprofiel verandert, en je kan dan niet met je staartje sturen.

Problemen met de HTX? Ik heb zowel de 500 als 900 serie in de meeste toestellen zitten en heb letterlijk nooit last. Eén keer een HTX500 die direct de geest gaf bij testen (geen idee waarom) maar ik heb ondertussen zeker een stuk of 60 HTX servo's gebruikt en nog nergens een probleem gehad, ook niet op 1S.. Maarja, ik hoor overal goede verhalen over de turnigy servo's en die vind ik dan weer bagger, die lijken het nooit te doen zoals ik wil.

En natuurlijk blijft de D47 een superieure servo maar die kost ook 7 keer zoveel als een HTX ;) en hoezo verandert het profiel van de vleugel bij rudderless?

Back