Wedstrijden, ech nie
Hallo MiMi bouwers.
De start van het wedstrijdseizoen in Nederland staat weer voor de deur. Over een paar weken start het NK F3K 2011 met de eerste wedstrijd in Malden. Een geweldig gezellige en goed geleide wedstrijd op een top vled. Ook dit jaar wordt er in twee klassen gevlogen, de klasse F3K (de grote jongens tot 1.5 meter spanwijdte) en de mini klasse tot 1 meter spanwijdte. Bij de mini klasse verloopt het inschrijven niet echt wild en kunnen er nog wel een paar piloten bij.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/hlg-dlg/128204-nk-f3k-malden-op-zondag-20-februari-inschrijving-geopend.html
Nu hoor ik al mensen denken, wat heb ik daar nu te zoeken. Wedstrijden zijn veel te moeilijk voor mij. Daar moet je voor trainen en alleen als je goed bent kan je meedoen. En dan die wedstrijdvliegers, die zijn alleen met zichzelf bezig, vinden zichzelf geweldig en van buitenstaanders moeten ze niets hebben........ Kom je daar wordt je raar aangekeken, zo van, wat mot die pipo hier.
FOUT FOUT FOUT, helemaal FOUT.
Wedstrijden zijn veel te moeilijk voor mij
De mini klasse is speciaal voor de beginnende (wedstrijd)vliegers in het leven geroepen. De mini taken die gevlogen worden zijn dan ook hier op afgestemd. Kortere vliegtijden en kortere werktijd (tijd die een ronde duurt). Echt met elke mini kan je heel goed meedoen.
Daar moet je voor trainen en alleen als je goed bent kan je meedoen
Ja, je moet wel veilig kunnen vliegen. bij voorkeur je brevet hebben. Maar dan houd het wel op. Iedere "gewone" vlieger kan heel goed meedoen. Een mooi voorbeeld is de mini kampioen van 2010, Mario. Hij had nog nooit een wedstrijd gevlogen en was in 2009 gestart met DLG-en.
wedstrijdvliegers, die zijn alleen met zichzelf bezig
Nog een foute aanname. Bij F3K vliegen helpen alle vliegers elkaar met bijvoorbeeld het timen van een ronde. De sfeer is erg ontspannen en collegiaal. Het kan zomaar zijn dat je als timer een Nederlands kampioen naast je vind. Je zult begrijpen dat je dan goede aanwijzingen krijgt over hoe te vliegen. Een dag wedstrijdvliegen staat dan ook gelijk aan ongeveer zelf een jaar staan klooien op het veldje in de buurt.
Kom je daar wordt je raar aangekeken, zo van, wat mot die pipo hier.
Helemaal fout, natuurlijk zal er gekeken worden wat voor vlees er in de kuip is bijgekomen, echter op een positieve manier. Als je vragen hebt over, maakt niet uit, er is altijd wel iemand die je kan helpen met elk aspect van het o zo leuke DLG spelletje.
Dus heb je een MiMI gebouwd, schrijf je in voor Malden of een van de andere wedstrijden in 2011, echt je zult er veel van leren en er zeker geen spijt van krijgen.
WEDSTRIJDEN ECH WEL.
Dus...
http://www.modelbouwforum.nl/forums/hlg-dlg/128204-nk-f3k-malden-op-zondag-20-februari-inschrijving-geopend.html
Groeten
Frans