Darn....uiteindelijk zit ik met de vleugel toch weer op boven het streefgewicht (87 ipv 70 gram) Op zich geen drama want de oude MiMi vlieg prima met 85 gram vleugel...maar balen is het wel. Naja. Les is, dat als je deze vleugel rond de 60 gram wil hebben je echt alleen het lichtste balsa moet nemen, 1,5mm. De vleugel wordt sterk zat.
Nog zoiets, snel bouwen is leuk, maar hoe lang denkje na over iets ?. Gister bedacht ik me, een 2e peg op de andere vleugelhelft. Weegt maar 5 gram oid en dan maken we het roer gewoon pull pull. Ja leuk bedacht , maar hoe maak je een pull pull aansturing met een liggend servootje...in een iniminie rompje ?

Mijn ideeën zijn op vanavond.
Wel flink opgeschoten, ik neem m'n opmerking over een wel erg klein rompje terug Frans, als je in de neus iets minder/slimmer hout doet heb je ineens een zee van ruimte.
De roertjes heb ik van 3mm zacht balsa moeten maken. 2mm was op, en 3mm hebben we nog liggen. Ik heb om toch gewicht te besparen maar per roer een kwartier lopen schaven en schuren zodat beide roertjes een mooi aerodynamisch en symmetrisch profiel hebben en toch maar 4 gram wegen (met papieren scharnier en lak...kier is inmiddels weggewerkt).
Dus als iemand een suggestie heeft voor pull pull ? (of is links werpen met single pull op een rechtshandige kist toch mogelijk ?