MiMi DLG

:D IK blijf bij je uit de buurt voorlopig.

Het folie is er nog niet, dus wat tijd voor wat mooimakerij. Rood vliegt beter, dus maar een rood neusje. Blanke lak erover, glimt mooi!

IMG_3073.jpg

Vraagje, heeft het zin om alleen het ribben gedeelte te bespannen en de rest van de vleugel te lakken ?

Laatst bewerkt:
ik denk dat je best de hele vleugel in folie zet... kwestie dat de folie minder snel loskomt... als je enkel het holle gedeelte doet, dan komen de hoeken erg snel los.

je kan het beplankte deel wel een ander kleur folie geven... is KEK :)

Ja, zat ik me later ook te bedenken...en die paar gram extra is idd het loslaten niet waard. Ik krijg hoop ik op de post mylar van billy morgen en volgens mij is dat transparant ....maar es kijken wat we er van kunnen maken.

IMG_3076.jpg

Ri roertje zit vast, en dit keer niet vergeten de "doorvoertjes" voor de dyeema te plaatsen...vergeet je deze dan snijd het dyeema uiteindelijk mooi je staartbuis door......no, ....dont ask....:hammer:

Vleugelpennetje geplakt...voort eerst maar een 3mm ipv de 5mm tot nu toe .... rovinkje voor wat versteviging. Lijkt alsof de pen scheef zit...is niet zo.

IMG_3078.jpg

hi franck, een wereld van verschil he , die skyshark stokjes! :) ook het gewicht is niet te vergelijken!

het doorsnijden.... was op een week tijd een feit toch?

Nummer 2 is af

Yesss!

Mijn tweede mimi is klaar, met gaten in de vleugels en nu veel nauwkeuriger gebouwd!

Resultaat 166 gram inclusief 5 gram lood, mijn eerste was 189 gram dus dat scheelt nog al, ik ben erg benieuwd hoe hij vliegt maar dat zal pas volgende week worden!

Ik moet alleen nog even de motorkap pas maken, mijn accu past er nu net niet onder!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Yesss!

Mijn tweede mimi is klaar, met gaten in de vleugels en nu veel nauwkeuriger gebouwd!

Resultaat 166 gram inclusief 5 gram lood, mijn eerste was 189 gram dus dat scheelt nog al, ik ben erg benieuwd hoe hij vliegt maar dat zal pas volgende week worden!

Ik moet alleen nog even de motorkap pas maken, mijn accu past er nu net niet onder!

full

knap toestelletje!

maar ik zie geen gaten in de vleugel zoals je zegt.

verder heeft een mimi een cockpitkapje ;) geen motorkapje :o

full

Tadaaaa

Ze zijn verstopt

Ik vond het klepje zo open wel wat meer weg hebben van een motorkap..... Maar je hebt natuurlijk gelijk

hi franck, een wereld van verschil he , die skyshark stokjes! :) ook het gewicht is niet te vergelijken!

het doorsnijden.... was op een week tijd een feit toch?

Idd, lichter dan de stokjes die ik gebruikte, en idd met een weekje vliegen was het stokje ingesneden. Overigens lijkt me de kans met deze stokjes hierop kleiner. De door mij gebruikte stokjes waren niet gewikkeld maar gerold, met de vezels in de lengterichting. (en deze barsten dus veel makkelijker de lengte)

Alles is nu gemonteerd, staartje roeren, draadjes noem maar op....ik heb de boel gebalanceerd zonder folie (das het enige wat er nog op moet.... 130 gram! Dus ik blijf onder de 150 gram denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik heb maar besloten om de eerste MiMi KF aan Mees te doneren, hij had er afgelopen zaterdag zo'n schik mee :D...Betekend wel dat ik toch weeeeeer een MiMi moet gaan bouwen darn...dat wordt de 4e. Voor Huey dit keer....maar dat wordt dan voorlopig ook de wel laatste !!!!!!!!

En schoot die Postbode nu maar eens op met het Mylar!! argh :hammer: Als het er morgen niet is gaat er solarlite op, en bewaar ik het mylar voor de mimi van Huey.

Laatst bewerkt:
hey niels, knap ingewerkt! staaltje van bouwkunde :)
ik had je humor niet begrepen maar idd :) het lijkt wat op de motorkap van de auto! :D

@ franck, krijgt mees in zijn Mimi 1.0 KFM een skyshark pookje?
ja, kvond het super hoe die jongen daar stond te slingeren!
een duim hoog maar elke keer aan zijn voetjes :)

@ franck, krijgt mees in zijn Mimi 1.0 KFM een skyshark pookje? ja, kvond het super hoe die jongen daar stond te slingeren!
een duim hoog maar elke keer aan zijn voetjes :)

Ja goed he? dat hij het zwiepen zo snel in de vingers heeft.....maar ja , hij heeft "gevoel voor de bal" so to speak...en zo sleept hij je ulula en de disco van katja achter zn pt20 omhoog alsof hij dat al jaren doet. Knap voor een jochie van 11.

Ik zet in de KF1 mimi geen skyshark stokje, ik heb de gespleten staartboom omwikkeld met spanzijde (weegt werkelijk niets) en doordrenkt met ca. Levert nu een weer superstijve staart op...kan ie voorlopig wel mee verder zwiepen....ben bang vant weekend weer :D Staan we met zn 4en te zwiepen met een mimi :D...en bedankt Frans :D

Btw en sorry voor off topic; mees heeft Vandaag zn spreekbeurt gehouden op school. Over vliegtuigen. PT20 en MiMi mee in de klas als voorbeeld. Filmpjes op het digiboard...slepen, zweven en zwiepen. Heeft van zn eigen geld 25 hlg schuimwerpinelkaarzetdingetjes van 25 ct. van de bart smit gekocht om uit te delen aan zn klasgenootjes....

img_5777_1.gif

ik weet inmiddels wat ie krijgt als cijfer...:thumbsup:

Laatst bewerkt:
Zo. versie 2 KF MiMi is weer vliegklaar, een paar dingen aangepast na het uitvoerig testen van Fox afgelopen zaterdag.

*Achterlijst vleugel bestreken met epoxy om te voorkomen dat deze door vocht kromtrekt (zoals bij versie 1KF)
*Rri. roertje, 4mm dieper / groter + nieuw scharnier.
*Doorvoer dyeema in stokje beschermd met wat teflon + rondom dyeema+ca, om te voorkomen dat de stok inscheurt
*Vleugeltje en roertjes nageschuurd met 800 schuurpapier
*Nylon M4 tje voor vleugel, ipv stalen schroefje.
*Rompje een kleurtje gegeven..het oog wil ook wat

Met een totaal gewicht 185 gram gaat deze MiMi hop in de auto van secondelijm...... Zwiepen ! (en ik wil die grijns zien :D)

IMG_3086.jpg

Laatst bewerkt:
Secondelijm is nu thuis aan't gooien met de KF2 mimi..., hij heeft hem vanmiddag opgehaald. Ik krijg net een sms-je van hem....."50 sec airtime gemiddeld.....blij als een....:D"

Kijk, dat maakt de dag :thumbsup:

Vanavond de maiden van mijn Mimi. De eerste vluchten leken nergens op, mimi maakte zowat een looping achterover bij het gooien. Hulp gehad van een clubgenoot: zwaartepunt lag te ver naar voren. Na steeds wat lood uit de neus te hebben gehaald (6 gram in totaal) en down te hebben getrimt vloog ie steeds beter, zeker in glijvlucht doet ie het prima, vliegt netjes rechtuit, hoefde richting niet bij te trimmen.

De mimi ging minder steil de hoogte in maar ik merkte dat ie wel steeds een wijde bocht naar links maakte tijdens het klimmen.

Ik ga nu 2 vluchtfasen in de zender programmeren
-startfase: rudder iets naar rechts om linker draai tijdens het gooien de voorkomen, evt in combinatie met wat extra down (als ie nog te steil omhoog gaat)
-vliegfase: zoals ie nu is.

En dan weer verder met finetunen tot ie mooi zich mooi laat gooien en mooi vliegt :cool:

En als dat in orde is, dan kom ik zeker vliegen op mooiberg :thumbsup:

Zat nog even te zoeken naar oorzaken links wegdraaien, kom ik dit draadje tegen: tips-voor-de-beginnende-slingeraar

Terugdenkend, toen ik wat harder ging gooien gebeurde dit. Toen ik in het begin niet hard (durfde) te gooien, en toen mijn clubgenoot gooide gebeurde dit niet. Het kan dus wel degelijk aan mijn werptechniek liggen (voor zover je het techniek kunt noemen bij een beginner:p)

Back