MiMi DLG

He goed man ! En het wordt gewoon pielemuizen met zw punt en starttechniek oefenen.

En ja die startfase / vliegfase...en wij hebben slechts beperkte ervaring..... als het zw goed ligt en je werptechniek ok is heb je eigenlijk geen 2 fasen nodig met de mimi...tenminste dat is onze (nederige) ervaring. T heeft heel veel te maken met werptechniek...en uitbalanceren....uit mn hoofd ligt het zw punt nu gemiddeld op 78 mm van LE.....meer naar voren vraagt in ons geval wel om startfasen programmeren. Fox gooide onze KF2 Mimi, flop, eerste worp, naar 40 meter en nix geen startfasen....als je't wil perfectioneren...ja dan kan ik het me voorstellen....als beginnner ? doe het niet en werk aan je werptechniek/balanceren. Het gevaar is dat je met fasen je belabberde werptechniek wegmoffeld....tenminste...dat is mijn mening nu. Het kost je gewoon een paar honderd zwiepjes om je werptechniek goed te krijgen !!!! (sommigen noemen zelfs een jaar !!!)

Ik heb vandaag de video van radio carbon art gekeken over zwiepen (van berrie geleend) ...en daar zag ik weer heel veel dingen waarvan ik dacht......owkeee...dat doe ik dus nu echt he-le-maal fout/nooit over nagedacht...peg vasthouden, draaitechniek, loslaten, etc ...:hammer:

Ben benieuwd, morgen is mijn mimi klaar.....dus dat wordt op onze mooiberg gooien morgenavond deadair (en middags op het veld...kijken of we wat blobjes thermiek kunnen pakken)

Laatst bewerkt:
Daar heb je zeker een punt, dat een beroerde starttechniek wordt gemaskeerd door de startfase instelling van de zender. Zeker als het ontwerp van de Mimi dit toelaat. Ik ga die mimi dus lekker naturel gooien (met een CG die ver genoeg naar achter ligt) Het CG ligt bij jou al behoorlijk ver naar achter, heb het CG bij mij bepaald, deze ligt tussen de 71 en 72 mm van de LE.

Je hebt nu al video's over dlg? Interessant, interessant!!! ;)

Laatst bewerkt:
:D en wij hebben ook de video's gezien over thermiek....nou daar gingen bij ons ook een 20 tal luikjes open :D Dus naast de zwiepkunst zijn wij ook aan het leren de lucht en omgeving waarin we vliegen te gaan begrijpen.....een soort van opnieuw leren lezen mbv van je mimi, de bomen / struiken / vogels / en eigenlijk alles wat er zich om je heen bevind...zoals Fox zegt, je staat met deze tak van sport heel dicht bij de natuur....

Wij verstaan die kunst nog niet....Eric bijv wel, die gaf afgelopen zaterdag aan secondelijm aanwijzingen over waar te vliegen terwijl hij zoiets had...."hoe zie 'ie dat nou weer ? :D

Wat mij erg geholpen heeft is 3 hengels van de action...kosten maar een paar euro, 3 meter videotape aan elke hengel en dan in een driehoek op het veld plaatsen met zeg 75 meter ertussen...Op een niet al te winderige zonnige dag kan je dan aan de tape zien hoe bijvoorbeeld belletjes over je veld heen wandelen...

Laatst bewerkt:
Vanmiddag gewoon weer eens lekker proberen! Ik ben nu nog aan het werk, maar vanmiddag kom ik naar het veld.

Je had toch stokken met stukken video tape er aan? Misschien wel leuk om ze van middag in te zetten!

Ik zal eens met mijn Mini Zone gaan vliegen, als jullie met de MiMi gaan. Lijkt me leuk.

hey franck en paramarc, leuk om te horen dat jullie leuk staan te smijten!

@franck, het is idd zo dat je startfase je slechte worp kan verbergen...
maar je zag bij mij ook dat ik de mimi wat down gaf in een startfase waardoor hij minder stijl klimt...
zo kom je boven (bij het platleggen) voor minder verrassingen te staan.

uiteraard is de kortste weg naar boven recht omhoog, maar het kost je echt veel oefening om te zien wanneer je een DLG dan moet platleggen.
een fractie te laat en je stalt de kist.

ps, het is en blijft prachtig om te zien hoeveel piloten het DLG ontdekken!
je komt dichter bij de natuur beste mensen! en dat is super!

114 gram zeker netjes.
bespanning zal tussen de 10 en 15 gram gaan wegen.
Het "record" staat volgens mij op 135 gram vliegklaar.
Ook een ribbenvleugel MiMi.
Andere record staat op 298 gram, zonder ballast dat wel.

Frans

helaas ;)
maar het verschil zal je wel gaan zien in het vliegen!
succes met de maiden!
weegt de bespanning nu 38gr franck?

De bespanning weeg 24 gram...tuurlijk was ik de epoxy voor de peg en het balanceerloodje vergeten voor in de vleugel....en met uiteindelijk balanceren komt er altijd wel weer wat gewicht bij. Tis nu 149 gram...en dat is mooi zo :D

Net even twee uurtjes op het veld gezwiept met der neue MiMI ! hengeltjes op het veld, berrie, dennis, eric en ook Jeroen Kole met een batterij carbon was er...leuk . Uiteindelijk begin ik met 10 gram lood in de neus, daar is nu nog maar 4 gram van over.....testen, loodje knippen, testen loodje knippen...twee keer een mini blob-belletje gepakt....zo wat is het moeilijk om daar niet steeds weer uitgeknikkerd te worden zeg......gejoel uit de pits...; "draaien franck, draaien !!!" ha ha ha ha wat een schik!

Werphoogte is 35 meter gemiddeld, geen startstand nodig..hij gaat waar je'm wil hebben.....ook een paar techniekjes van de video geoefend...want er kan nog best wel een paar meter werphoogte bij :D Vluchtduur van 20 seconden tot een 4 tal minuten....grijns.

Ik ben er he-le-maal kek mee ! (ik zeg Frans bedankt :D)

IMG_3089.jpg

der Mimi naast een van de kekke kistjes van jeroen.

Laatst bewerkt:
Ik was vandaag maar heel kort op het veld, maar er heeft daar een DLG explosie plaats gevonden ! Erg leuk, toen ik aan kwam lopen zag ik 6 DLG-tjes draaien.... Leuk hoor !

En ja Franck, rood vliegt idd beter....... wat een toppert zeg !

Ik was vandaag maar heel kort op het veld, maar er heeft daar een DLG explosie plaats gevonden ! Erg leuk, toen ik aan kwam lopen zag ik 6 DLG-tjes draaien.... Leuk hoor !

met dank aan ...... franck! dat verdient wel een belgisch biertje lijkt me! ;)
waarom heeft jeroens kistje zo een lange neus? fullsize rompje geweest ofzo? wel een mega strak vleugeltje!

de mimi is trouwens ook erg knap franck!
ik heb zo de indruk dat dit nog maar het begin is van jullie DLG ervaringen! (wie weet zie ik jullie op de F3K internationaal in herentals binnenkort!?)
ik zou het leuk vinden moesten al die mini's voor een eigen klasse kunnen zorgen dan!
hoe meer mini's(mimi's) hoe meer fun!

Met een brede grijns op het gezicht de laatste postings zitten lezen.
Dit is nu precies waarom ik de MiMi heb ontworpen en het de tekening voor een ieder gratis is.
Geweldig leuk te lezen dat jullie er zo,n lol mee hebben.

Kom graag een keertje langs om een stukkie mee te vliegen.

Groet

Frans

Ik kan me jou grijns wel voorstellen.... en de uitnodiging staat

En het biertje staat open didi :D proost...uiteindelijk heb jij ons besmet :P

Ik heb nog slechts 2 dingen te doen in ons MiMi avontuur, nog eeeeeeeeentje bouwen voor Huey...rompje en staart is praktisch klaar, en de KF2 mimi van S-lijm, daar moet ook een P100 stokje in...we weten nu inmiddels 2* uit ervaring dat onze oude stokken niet geschikt zijn voor dlg-en :sad:

S-lijm, regel jij nieuwe stok bij Dennis ?

Laatst bewerkt:
Heerlijk he hoe een DLG je een totaal nieuwe vliegervaring kan geven! Pas wel op want het is echt een nare verslaving; voor je het weet moet er een fullsize bij komen voor als er meer wind is. En dan kan het flink in de papieren lopen...

Morgen weer volop zon, laat maar komen die thermiek :D

Hier zit ook iemand grijnzend op de bank. :D Ben vanavond wezen DLG-en met de Mimi en het ging stukken beter dan gisteren. Merkte dat bij SAL-worpen de steeds flink naar links afboog, op het moment dat ik DLG-worpen deed ging het een stuk beter.

Vluchtjes duurden gemiddeld 30 seconden, soms 35 seconden en 1 keer 40 seconden. Wat is dit leuk zeg!!!!!

Heb veel gehad aan dit plaatje waar het voetenwerk van een DLG worp staat beschreven.
full

Als het voetenwerk goed is dan volgt het lichaam gemakkelijker. Moet nog veel oefenen, voetenwerk, ontspannen houden van de arm, vanuit de heup het bovenlichaam draaien in de laatste fase van de worp om dat extra zetje te geven aan de Mimi, de Mimi op het juiste moment loslaten, en ervoor zorgen dat je de Mimi weggooit en niet de zender. Aan veel dingen tegelijk denken, en onspannen blijven. Het lijkt wel Aikido :D Maar het is o zo leuk om te doen!

Ik ben helemaal blij met mijn Mimi! Frans, bedankt voor het beschikbaar stellen van de tekeningen, het is een kek vliegtuigje! :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja, je worp staat en valt ermee. Ik heb een hele middag stenen staan slingeren op een zandverstuiving (voor het tegenwicht) om de aanloop er goed in te krijgen. Daarbij in beide handen een steen trouwens, ik merk zelf dat ik zonder zender heel anders gooi dan met. Ziet er ongetwijfeld stom uit maar met een flinke stapel stenen gaat oefenen veel sneller en makkelijker dan met een toestel dat je steeds weer moet landen.

Maiden Mimi #2

Net maiden van mimi nr 2 gedaan
165 gram!

Wat een ongelovelijk verschil zeg 24 gram lichter ten opzichte van mijn vorrige!

De tweede dlg start was al meteen boven de minuut

Een paar startjes later leek het staartje een beetje te wiebelen.... Voorzichtig een bochtje in gezet.... Verdomd.... Hij wordt kleiner.... Nog een bochtje...... Nog steeds kleiner...... Bochtje links om proberen.... Vette stall.... Weer terug het belletje in proberen te komen.... Beetje steigen en toen hard zakken, weer een bochtje maar ik was hem kwijt. Vlucht was totaal 3 minuut en 14 seconden...... Yesssss mijn vorige record was 1:15

Meteen weer starten natuurlijk!!!

4 keer boven de drie minuten gezeten waarvan de beste 4 minuut en 5 seconden!!

Wat ongelovelijk gaaf!!!

Nu een broodje eten en straks weer!!!

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back