Citabria vliegt in Tsjechie ...
Even een berichtje vanuit Tsjechie aan mijn landgenoten in Nederland die door het slechte weer misschien niet kunnen vliegen.
De Citabria had ik meegenomen naar Tsjechie en in Nederland dus nog steeds niet durven vliegen, maar hier heb ik een poging gewaagd en ... als beginnend vlieger kan je hier prima mee vliegen heb ik gemerkt. Zelf met een beetje wind! Dat staat hier aan het Lipnomeer vrijwel altijd.
De Citabria vliegt op de 70mA zeker een kwartier en aangezien ik er een extra lipo bij heb genomen voor nog geen 8 euro kan ik dus zeker een half uur vliegen. Opladen duurt maximaal een kwartier trouwens. Knappe jongen die Jappen. Hij vliegt als een zonnetje en bijzonder langzaam en rustig.
Wees er wel voorzichtig mee, want hij is erg teer. Totop heden steeds landingen gemaakt in het hoge gras, maar het landingsgestel voor is nu wat naar achteren geschoven, dus het krijgt wel een klein knauwtje ... ;-)
Dat mag echter de pret niet drukken en elke dag vlieg ik nu zeker 2 keer een half uur met die Citabria ...
Wel even opletten dat je tijdig de batterijen in de zender op laad. De motor begeeft het 't eerst trouwens en kan je de Citabria nog veilig aan de grond zetten. Daarna zie je het lampje van de zender zwak branden en weet je dat je ff snel op moet laden.
Al met al zeker geen spijt van deze aankoop gehad en dus erg veel plezier.
De Piper Cherokee ga ik zeker ook kopen!
Oja, ik gebruik trouwens de nieuwe MIMH Enneloops. Die doen het bijzonder goed!