Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Wimke, volgens mij vlieg jij altijd volgas met dit model, dan klopt het dat hij gaat slingeren en fladderen. speel eens met het gas. Toen ik de mijne kreeg voor de test van MBA had ik dat ook, na een tijdje kwam ik erachter dat hij beter vloog bij minder gas. Met mijn minium waren loopings en barrelrollen geen probleem, ook het vliegen met meer wind was geen probleem, wel waren turbulenties een probleem en die heb je als je in de bebouwde kom of zoals op het vliegveld waar Awol vliegt. Bij ons in open veld was er geen probleem. Achteruit vliegen is ook mooi en zelfs een uitdaging.

De minium vliegt inderdaad niet lekker met constant volgas...net als de meeste niet speedmodellen trouwens. Je zal er best met flinke wind mee kunnen vliegen....de lol daarin zal voor ieder een persoonlijk iets zijn. Ons veld in trouwens slechts in één hoek (naast het clubgebouw) turbulent te noemen....daar worden af en toe easystars letterlijk naar beneden gezogen:p

Lap, tis weer gedaan!

ik ben op zoek naar het tandwieltje (zo'n wit), dat de prop aandrijft.

en over het grijze alu tandwieltje gaat dat om zo'n asje zit van 1 mm dikte...

heeft er nog iemand een defecte liggen die niets meer met dat asje kan doen???

zou me veel plezier doen als hij/zij dat ff op de post wil doen, naaaa vergoeding van de onkosten natuurlijk!!!
(tenzij ik t ook nieuw kan kopen natuurlijk ergens...) maar liever eerst zo proberen.
iemand???
thanx

Laatst bewerkt:
mijn as was gebroken, maar heb k vervangen door een 1mm staalboortje.
tandwiel en borgdingetje op de achterkant zaten heel klein beetje los, maar druppeltje secondelijm aan de zijkant en rechtop laten drogen zet t lekker vast en nu vliegt ie weer als nieuw. plus zo'n boortje breekt bijna niet.

heb net hetzelfde gedaan!!!

ging goed, maar de secondenlijm is na derde poging op dat wit tandwieltje gekomen, met als gevolg dat het nu niet meer mooi past in dat bronskleurige tandwieltje... :-( dik kl*te dus...

iemand een idee of ik ergens zo'n wit tandwieltje kan los kopen???

zou me veel plezier doen als iemand hier kan op antwoorden...

greetz

Belangrijke mededeling betreffende Kyosho Minium

Na een tijdje 'testen' zoals ik het maar ben gaan noemen, kwam ik erachter dat het onontkoombaar is om na gemiddeld 6-7 keer terugbuigen te voorkomen dat het asje breekt.
Ik heb 2 miniums gehad, 2 dezelfde rode citabria's.
Bij de eerste boog ik telkens de as recht door de spinner (op de prop) vast te houden met de vingers.
Dit was immers snel en ter plekke gedaan.
Die brak af IN de propellor.
Dit vond ik gierig dus stuurde hem terug.
Gelijk precies dezelfde besteld, om niet te hoeven wachten.
Toen die de eerste krom ging staan vanwege niks meer dan de struikjes in vliegen, besloot ik maar het vliegtuigje in mootjes te hakken met de scalpel zodat ik mooi bij de as kon.
Natuurlijk heb ik het over die naad onder de stickers..
Met een dun tangetje elke keer perfect terugbuigen en huppa weer vliegen met een plakbandje in zn zij.
Telkens herhaald en toen hij een keer tegen een paal vloog brak hij af net boven het tandwieltje.
Dit gefixed met een 1mm staalboortje en nu wachten op de new gearbox en daarna tot dit kapot gaat :)
Dan heb ik nog meer redenen om te 'testen'
Oja wat ik bedoel is.
Als je altijd terugbuigt met je vingers en de prop erop, zet je kracht op een ander deel van de as.
Hierdoor breekt hij op in de propellor.
Als je met een dunne tang de as repareert, mol je dus je hele as bij het tandwiel.
Terwijl je beter een stukje in de prop moet laten afbreken zodat je daar je prop weer op kan doen.
Indien je met geringe moeite iets wil reparen, moet je dus je minium reparen zoals een amateur dat doet.

Groetjes, Alex

heeft er hier echt niemand een gecrashte kapotte minium meer liggen? ik vergoed wel de onkosten!
greetz

waarom ga je niet even naar The Border Online RC Shop ?
16,96 voor een gearbox, 7,10 verzending binnen nederland,
want guess what, het is een .com site, maar het is gevestigd in Uithoorn, dat is voor mij 44 kilometer hier vandaan.
Geweldig dus.

Masl

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, weer 24 euro voor zo'n pruts is toch veel geld...
kga voor 3 euro op die vorige site iets bestellen (weet nog niet wat de verzendkosten zijn...) dat er op lijkt, 1 mm en ziet er gelijk uit, juist nog eens meten...

en dan volgt de easystar! én een sim voor op pc met zender :-) hopelijk meer geluk daarmee...

naast de Piper Cherokee met ailerons die november 2008 komt, zie ik dat de site van kyosho geupdate is met nog 2 nieuwe minium vliegtuigjes.

De EDGE 540

KYOSHO?PRODUCT | EDGE 540 Plane Set (Blue)

image.php

image.php

En de PIPER J-3 CUB

KYOSHO?PRODUCT | PIPER J-3 CUB Readyset

image.php

Nou is de Piper Cherokee samen met de Piper J-3 Cub lid van de Minium AD Series, terwijl de EDGE 540 nog bij de Cessna, Citabria en Flybaby hoort.
Dit kun je zien aan de afstandsbediening.
Echter, de Edge 540 heeft geen 6 maar een 8mm motor, plus hij heeft als enige in zijn serie ailerons, maar of hij een staartroer heeft kan ik niet zien.

image.php

Zelf wil ik ze ALLEMAAL :D

Het valt mij trouwens op dat de AD serie een scherm heeft, en geen antenne.

De edge is 3 kanaals, waarschijnlijk rol, hoogte en gas, ziet er leuk uit, ik hoop dat die ook een roll en inverted en zo kan doen want dat heb ik die cherokee nog niet zien doen

Odin

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk stuurt hij met zijn rolroeren.
lijkt me dus aardig tricky vliegen als je met heel licht rollen stuurt, en met hard rollen ook daadwerkelijk kan rollen.

jeetje.. die rode edge past wel goed bij mijn 1m73 rode edge. :D
wel een beetje jammer dat ze dat richtingsroer niet erbij hebben gedaan. ben benieuwd of die piper en cub een beetje ondersteboven kunnen vliegen met die enorme v-stelling.

chrono: je stuurt niet door alleen licht te rollen maar door een stukje te rollen en dan wat up te geven. (anders kom je een stuk lager uit ook)

ah ja oke dat heb ik ook bij de citabria, maar die heb wel een rudder

Die Edge is wel heel erg leuk in deze serie. Ik zat er al op te wachten waneer ze met een stunt-toestel aan kwamen. Wel heel jammer dat er geen rudder op zit, want daar kun je juist leuke dingen mee doen. Is natuurlijk wel de bedoeling dat je met dat kistje wat 3d gaat vliegen, neem ik aan.

Nu is het alleen nog wachten op een paar warbirds. Die zullen volgens mij als warme broodjes verkopen.

Of misschien wel een ducted fan op dat formaat? Wie zal het zeggen? Ik stond al te flippen toen ik mijn Minium in mijn handen had. Ik kon niet geloven dat het zo klein kon.

Als ze die zelfde 3 kan electronica tere/ing servootjes gebruiken.. blijft t niet lang heel.

Maar t gaat nog erg interessant worden de komende tijd met kyosho!

{Ik zie mijzelf over 30 jr mijn medebewoners plagen in t bejaardentehuis met telegeleide muggen, F3pC in de aula ;)}

Goed nieuws voor mijzelf en anderen die te kampen hebben met de gebroken as problemen van de minium's;

Ik heb via the-border.com een motor unit besteld omdat ik een as nodig had.
Echter door een fout bij de leverancier zat de beste man van theborder.com opgescheept met allemaal zakjes van 3 asjes ipv motorunits.

Hij belde mij op met deze mededeling en dit vond ik geweldig om te horen.
Ik kon namelijk NERGENS asjes vinden, behalve op ebay, maar wie wilt er nou weken wachten.
Hij bood mij aan om ipv 1 motorunit 2 zakjes met in totaal 6 asjes naar mij te sturen.

Dit is dus uber, het boeit mij niet dat ik wat meer heb betaald (16.96 + 7,10 verzending) voor 6 asjes in een envelop.

Ik vraag mij af of deze asjes nu ook op de site staan, zo ja dan kan iedereen in Nederland nu snel aan replacement asjes komen.

Back