Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Als er na het aanzetten van de zender en ontvanger geen piep klinkt en het vliegtuig reageert normaal op de stickbewegingen is er een koppeling en werkt alles naar behoren.

Willem.

maar dan zou het toch met die nieuwe elektronica van het nieuwe rompje ook gewoon weer kunnen binden? en dat deed hij ook niet.

Maar goed, ik hoor dinsdag denk ik wel, wat er nou precies niet goed ging.
Ik moet maar even afwachten.

nou, ik heb hem weer in mijn bezit, nu schijnt hij wel te binden met het nieuwe rompje.
Ga dit weekend proberen om alles over te zetten in mijn vliegtuigje, of alleen het gedeelte wat kapot is. Moet ik nog maar even bekijken.
Hopenlijk kan ik binnenkort ook eens een keertje vliegen met de minium.

Vandaag voor de eerste keer echt gevlogen met de Flybaby. Tijdens het indoorvliegen in Duiven was al vrij snel de prop kapot en dan ben je klaar.
Maar vanavond was het nagenoeg windstil en heb ik een parkje opgezocht een paar straten verderop.
Ik heb 6 acculadingen leeggevlogen en ik kan alleen maar heel erg enthousiast over het vliegtuig zijn. Hij (of zij...:)) heeft een heel rustig vliegbeeld, vliegt erg stabiel vanwege de forse V-stelling van de vleugels, en luistert goed naar de besturing. Het moet wel windstil zijn, want anders krijg je 'm niet tegen de wind in gedraaid, maar dan vliegt hij ook erg goed. Een absolute aanrader!!

Willem.

nou, ik heb hem weer in mijn bezit, nu schijnt hij wel te binden met het nieuwe rompje.
Ga dit weekend proberen om alles over te zetten in mijn vliegtuigje, of alleen het gedeelte wat kapot is. Moet ik nog maar even bekijken.
Hopenlijk kan ik binnenkort ook eens een keertje vliegen met de minium.

nou, het wordt dus niks meer.
Er is niets over te zetten zonder wat kapot te maken. Ik kan niet de vleugels overzetten op het nieuwe rompje, zonder de vleugels te beschadigen, maar ik kan ook niet de electronica (of een gedeelte ervan) over zetten in mijn eigen romp.......Balen dus.

Bij deze dus te koop: minium citabria, nooit mee gevlogen, maar met defect aan de hoogteroer-servo.
Verder in goede staat. 75 euro???

weet iemand toevallig hoe je op een normale manier de electronica uit een minium kunt halen, zonder de romp teveel te beschadigen?? dus eigenlijk wil ik het nog 1 keer proberen om nieuwe elektronica in mijn minium te zetten.

Bij Verspaget zag ik een stapel van die dingen staan voor € 75,- (Cessna)
Misschien goedkoper dan losse electronica?

cessna heeft een andere zender/ontvanger. die van mij is type 2 (is me verteld) en een nieuw rompje kost 67 euro, vleugels 12 euro per set (voor en achter)

Ik heb hier wel een ander (nieuw) rompje liggen, maar de hobbyzaak dacht dat ze het rompje met de kapotte elektronica weer retour wilden hebben.
Plus: ik krijg het printje er niet uit zonder teveel schade aan de romp......iemand een tip??

cessna heeft een andere zender/ontvanger. die van mij is type 2 (is me verteld) en een nieuw rompje kost 67 euro, vleugels 12 euro per set (voor en achter)

Ik heb hier wel een ander (nieuw) rompje liggen, maar de hobbyzaak dacht dat ze het rompje met de kapotte elektronica weer retour wilden hebben.
Plus: ik krijg het printje er niet uit zonder teveel schade aan de romp......iemand een tip??
Nee hoor, alle driekanaals Minium toestelletjes gebruiken dezelfde zender.
Ik heb zelf een Flybaby en een Edge op dezelfde zender ziitten.
De Cessna van Verspaget is geen gekke deal.
Maar is er niet zoiets als garantie?

Willem.

garantie was al vervalen omdat deze kl**t gelijk de eerste avond de zaak al had losgesneden (is een pagina terug wel te lezen). Maar......kreeg net een mailtje van de hobbyzaak dat ik de nieuwe romp mag hebben, dus hoe krijg ik de elektronica eruit zonder teveel schade te maken aan de romp. Ik heb de lijm al een beetje losgesneden (wat is het eigenlijk voor spul) vanaf de bovenkant, maar aan de onderkant van de printplaat zit ook nog drap

weet iemand waar ik een los vliegtuig kan halen?
op de site van kyosho.com staan al de plane sets op maar ik zou ergens eentje willen bestellen zonder zender enzo. want heb al een cessna.

Wat zit er eigenlijk in die nieuwe romp die je gekregen hebt?
Ik heb deze foto nog eens bekeken KYOSHO en daar zit alle elektronica in.
Als dat het geval is kun je de nieuwe romp beter heel houden en de vleugels overzetten. Mijn ervaring is dat het eruit halen van de elektronica een behoorlijk lastige klus is omdat alles zo verrekte klein is. De draadjes zijn heel dun, dus een breukje is zo gemaakt.

Willem.

volgens mij zijn de vleugels juist moeilijker om over te zetten, omdat dat gelijmd is met elaporlijm en de elektronica met een soort kit.
enneh, ik heb een romp gekregen compleet met elektronica, zonder stickers e.d.

Electro vervangen valt reuze mee
just keep your cool
Posted via Mobile Device

volgens mij zijn de vleugels juist moeilijker om over te zetten, omdat dat gelijmd is met elaporlijm en de elektronica met een soort kit.
enneh, ik heb een romp gekregen compleet met elektronica, zonder stickers e.d.
Als ik de foto bekijk, hebben ze de romp in twee stukken gedeeld, waarbij in het onderste deel de elektronica zit. Dat doet me vermoeden dat de bovenste helft van de romp aan de vleugels vast sit. In dat geval hoef je niet de vleugels los te maken, maar kun je het bovenste stuk, compleet met de vleugels overzetten. Dat is bij vrijwel alle Minium modellen zo, behalve bij de Edge. Dat is een middendekker, zodat je bij het scheiden van de romphelften de vleugel op de onderste helft gemonteerd ziet.
Als je dus de romp compleet met alle elektronica hebt, kun je volstaan met het overzetten van de bovenste romphelft en misschien achtervleugel en staartvlak.
Post anders eens een foto van hoe de romp eruit ziet die je nu hebt en die wel werkt.

Willem.

op de onderste helft zitten de hoogte en richtingsroer. op de bovenste helft de voorste vleugel.
dus het maakt niet uit welke ik ga gebruiken, er moeten vleugels eraf gesneden worden, vandaar dat ik ook wilde proberen om alleen de printplaat eruit te halen en over te zetten

Je kunt dan toch de bovenste helft van je oude vliegtuig op de onderste helft van je nieuwe romp zetten? Of zie ik dat verkeerd? De romp kun je in de lengterichting van elkaar halen. Misschien een beetje met de struts pielen, maar dat lijkt me in ieder geval handiger dan alle elektronica eruit halen.

Willem.

Op deze foto 10652-12 kun je zien dat er over de lengterichting een naad loopt. De vleugel zit gelijmd op het bovenste stuk. Dat kun je in zijn geheel overzetten op het onderste stuk van je nieuwe romp met de elektronica.

Willem.

Back